Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت جبران مالی گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری متضرر در شرایط بحرانی پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا توسط دولت، به خبرنگار مهر گفت: بسته فرهنگی حمایتی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت ارائه شده که طی آن به وضوح وضعیت تضرر تئاتر در شرایط بحرانی پیش آمده نیز دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظریم ببینیم که دولت در این خصوص چه اقدامی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیاز است تا ما وضعیت دقیق گروه‌ها و تماشاخانه تئاتری در سراسر کشور بدانیم تا بر اساس آن بدون اینکه حقی نادیده گرفته شود اقدام کنیم، افزود: شیوع ویروس کرونا موضوعی بسیار جدی است که همه اقشار جامعه از جمله هنرمندان تئاتر را هم درگیر خود کرده است. تصورم این است باید در یک فضای منسجم و یکپارچه وضعیت دقیق گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری متضرر در شرایط فعلی در سراسر کشور و همچنین برنامه پیش روی گروه‌ها و تماشاخانه در دوران پساکرونا مشخص شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید کرد: بخشی از کارهایی که باید در خصوص ضرر مالی تئاتر انجام می‌شد، انجام و به دولت ارائه شد اما بخشی که به صورت دقیق مربوط به میزان ضرر هر کدام از گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری در ۲ ماه گذشته و همچنین وضعیت برنامه ریزی برای اجراهای تئاتر در تعامل هنرمندان و تماشاخانه‌های تئاتری در دوران پسا کرونا و میزان حمایت مورد نیاز آن به صورت دقیق نیز باید محاسبه و مشخص شود. این بررسی دقیق در صورت حمایت مالی دولت از تئاتر بسیار مهم است تا ما به درستی و بر اساس ارزیابی انجام شده از گروه‌ها و تماشاخانه در سراسر کشور حمایت کنیم.

آشنا ادامه داد: به منظور اینکه این بررسی به صورت یکپارچه و در ارتباط منسجم با معاونت هنری، اداره کل هنرهای نمایشی، تماشاخانه‌ها و گروه‌های تئاتری در سراسر کشور انجام شود و همه با یک مسئول مشخص در ارتباط باشند، آقای اتابک نادری را به عنوان مسئول بررسی دقیق وضعیت گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری در دوران کرونایی پیش آمده انتخاب کردیم.

وی در پایان سخنان خود درباره زمانبندی مدنظر برای بررسی این وضعیت و ارائه اطلاعات دقیق جمع آوری شده، یادآور شد: برای بررسی وضعیت گروه‌ها و تماشاخانه تئاتری طی ۲ ماه گذشته حدود ۲۰ روز آینده بررسی‌های دقیق به ما ارائه می‌شود اما نکته مهم دیگر وضعیت حمایت و اجراهای تئاتری با پایان شرایط بحرانی کرونا است که باید این بررسی نیز توسط آقای اتابک نادری و در تعامل با گروه‌ها و تماشاخانه‌ها انجام شود.

کد خبر 4903180 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: قادر آشنا اداره کل هنرهای نمایشی اتابک نادری تئاتر ایران ویروس کرونا ویروس کرونا تئاتر ایران موسیقی ایرانی سینمای مستند فیلم خروج رادیو نمایش سازمان صداوسیما برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه فیلم سینمایی درگذشت چهره ها شبکه یک سیما اکران اینترنتی گروه ها و تماشاخانه ها سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد