Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@22:36:44 GMT

روستاییان قادر به فروش محصولات خود نیستند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۴۴۹

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «تحلیل اجمالی بر چالش‌های کسب‌وکارهای روستایی و عشایری در دوره شیوع کرونا» تاثیر شیوع کووید ۱۹ را بر کسب‌و‌کار‌های روستایی و عشایری ارزیابی کرده است.

در این گزارش عنوان شده است که شیوع کرونا در فروش محصولات کشاورزی و همچنین درآمدهای گردشگری روستاییان تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این گزارش آمده است: شواهد حاکی از آن است که کارگاه‌ها مواد غذایی و صنعتی و واحدهای نواحی صنعتی روستایی و مغازه‌های مواد غذایی سکونتگاه‌های روستایی در دوره شیوع کرونا فعال بوده‌اند. تعمیرگاه‌های خودرو و ماشین آلات نیز دایر بوده‌اند، ولی واحد‌های فروش قطعات ممنوع از فعالیت بودند و این موضوع در عمل روستاییان را در تعمیر ماشین‌آلات خود با مشکل مواجه کرده است. اقامتگاه‌های گردشگری روستایی تعطیل شده و به دلیل ممنوعیت‌های مسافرتی، ورودی گردشگران به روستاها کاهش اساسی داشته است. به تبع این موضوع، درآمد ناشی از فروش صنایع دستی و سایر محصولات در روستاها به گردشگران نیز تقریبا به صفر رسیده است.

 در این دوره بسیاری از روستاییان، به دلیل تعطیلی، حتی قادر به فروش محصولات خود در بازارهای محلی هم نبوده‌اند. در سال‌های گذشته، محصولات فراوانی اعم از سبزی، تخم مرغ و غیره چه از محل عرضه به ساکنان بومی و چه از محل عرضه به گردشگران به فروش می‌رسید، ولی این میزان با شیوع کرونا به حداقل خود رسید.  

یافته‌های حاصل از مصاحبه‌ها نشان داد، کرونا در دوره حدودا دوماهه، اثر چندانی بر تغییر راهبرد معیشتی روستاییان و عشایر نگذاشته است. البته در برخی روستاها افراد به دلیل چالش‌های دامپروری، به صنایع دستی روی آورده‌اند؛ هرچند بازار فروش این حوزه نیز دچار مشکل شده است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا روستاییان کسب و کارهای روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی توانمندی‌های موجود در این مناطق بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود