Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان از توسعه و راه اندازی نخستین خط تولید دستگاه‌های تب سنج کایبراسیون اتوماتیک برای مقابله با ویروس کرونا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ منصور بشیرنیا، مدیر عامل شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان گفت: شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در حوزه تولید دستگاه‌ها تب سنج نخستین بار در سال‌های گذشته با راه اندازی خط تولید سنسور‌های حرارتی و حرارت سنج در این صنعت ورود پیدا کردنند و توانسته اند با توسعه، این حوزه را در واحد‌های تولیدی استان ارتقا دهند تا جایی که امروزه شاهد تولید نخستین دستگاه تب سنج کایبراسیون اتوماتیک در قالب دوربین ثابت در دنیا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اوضاع گسترش ویروس کرونا در کشور و در استان اصفهان، تصریح کرد: نقش آفرینی این دستگاه در کاهش این بیماری بسیار پر رنگ واقع شده به طوری که این دستگاه با شناسایی افراد مبتلا به این ویروس از افزایش انتقال این بیماری خطرناک به دیگر افراد جامعه جلوگیری می‌کند و بیش از ۳۰ درصد در کاهش ویروس کرونا در سطح جامعه موثر است.

مدیر عامل شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان تاکید کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه،  می‌توان به استفاده تکنولوژی مادون قرمز و اندازی گیری درجه حرارت بدن افراد زیر یک ثانیه از فاصله ۶۰ سانتی متری، دقت بالای اندازی گیری و کالیبره شدن اتوماتیک در محیط‌های مختلف، نصب سریع و عدم نیاز به اپراتور، عدم نیاز به هیچ گونه سخت افزار و نرم افزار جانبی و قابل نصب و شناسایی بر روی اتصالات مکان‌های مختلفی همچون کیت‌های ورودی و خروجی افراد مبتلا به ویروس کرونا اشاره داشت.

بشیر نیا گفت: کاربرد این دستگاه بسیار زیاد است به طوری که می‌توان آن را در مکان‌های مختلفی مانند جاده ها، خیابان ها، مراکز تفریحی، فروشگاه ها، مساجد، فرودگاه ها، ایستگاه‌های اتوبوس، قطار، مترو و تاکسی و رستوران‌ها برای شناسایی افراد مبتلا به این بیماری استفاده کرد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین علت ایجاد پیشرفت و توسعه برای تولید چنین محصولی حمایت‌ها و مشارکت‌های بسیار سازمان‌های دولتی از شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان بوده است.

مدیر عامل شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان اضافه کرد:سطح کیفیت و کاربری این محصول بسیار بالا است و هیچ نمونه خارجی هم در دنیا ندارد و در تلاش هستیم تا بتوانیم این دستگاه‌ها را با کمترین قیمت در بازار‌های مختلف سراسر کشور ارائه دهیم.

بشیر نیا در مورد میزان تولید این دستگاه‌ها در شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان افزود: از آنجایی که در حال حاضر شاهد وجود ویروس کرونا در تمامی مناطق استان هستیم به همین خاطر توانستیم با دریافت تسهیلات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی میزان تولید این دستگاه‌های تب سنج را در شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی افزایش دهیم به طوری که هم کنون میزان تولید این دستگاه‌ها در شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان ماهانه ۱۰۰ دستگاه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ نفر از متخصصان این حوزه در خط تولید این محصول در شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان مشغول فعالیت هستند. هم کنون تنها صادرات داخلی این دستگاه به استان تهران و از آن به دیگر استان‌ها صورت می‌گیرد.

بشیر نیا افزود: پیش بینی می‌شود این دستگاه طی ماه اینده در سراسر سطح شهر اصفهان نصب و مجهز شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان کرونا تب سنج کروناویروس دستگاه ها تب سنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند. آن‌ها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد