Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@18:12:54 GMT

واکنش وزارت جهاد به زنده گور کردن جوجه‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۷۳۳۸

واکنش وزارت جهاد به زنده گور کردن جوجه‌ها

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه صحنه‌هایی که معدوم سازی جوجه ها در فضای مجازی منتشر شده قابل قبول نیست، گفت: قرار نبود جوجه‌های یک روزه معدوم شوند، قرار بود تولید تخم مرغ نطفه دار محدود شود.

 

به گزارش پول نیوز، مرتضی رضایی، درباره ماجرای معدوم کردن جوجه‌های یک روزه گفت: در چند ماه قبل، تولید گوشت مرغ بالا بوده و در ماه‌های مختلف حدود ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزار تن و سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که برای تولید این حجم از مرغ نیاز است تا ماهانه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه پرورش داده شود که پس از ۴۵ روز تبدیل به گوشت مصرفی مرغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و مراسم‌ها، مصرف مرغ کاهش یافت و باعث افت شدید قیمت مرغ شد.

رضایی ادامه داد: فشار سنگینی به مرغداران ایجاد شد و یکی از راهکار کاهش این فشار، محدودیت در تولید جوجه یک روزه بود که در ستاد تنظیم بازار مصوب شد که ماهانه به جای ۱۲۵ میلیون قطعه پرورش جوجه یک روزه ۱۱۵ میلیون تولید شود بر همین اساس مرغداران موظف بودند تولید مرغ را در شرایط کرونایی کاهش دهند.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه صحنه‌های که در فضای مجازی منتشر شده است قابل قبول نیست، گفت: قرار نبود جوجه‌های یک روزه معدوم شوند، قرار بود تولید تخم مرغ نطفه دار محدود شود.

وی افزود: به دلیل افت قیمت جوجه، جوجه‌هایی که در جوجه کشی عمر آن‌ها از ۲۴ ساعت گذشته باشد مرغدار مجبور است معدوم کند، چون باعث انتشار آلودگی در محیط مرغداری می‌شود این روال طبیعی در صنعت مرغداری در تمام دنیا است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کنونی صنعت مرغداری روزانه میلیاردها تومان ضرر می‌کند گفت: معدوم سازی روش متداولی است. ماهی ۳ میلیون قطعه جوجه خروس در کشور معدوم می‌شود؛ ویدئویی هم بیرون نمی‌آید، اما صحنه‌هایی که در فضای مجازی از معدوم سازی جوجه‌ها منتشر شد، قابل قبول نیست و با دادستانی صحبت شده است تا بررسی شود به چه انگیزه‌ای این تصاویر منتشر شده است.

طی روزهای گذشته فیلمی دلخراش از جمع‌آوری جوجه‌های یک روزه در کیسه‌های بزرگ زباله در فضای مجازی دست به دست می‌شود که سبب واکنش‌های کاربران شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مرتضی رضایی ویروس کرونا شیوع بیماری کرونا جوجه های یک روزه وزارت جهاد کشاورزی جوجه های یک روزه فضای مجازی منتشر شد جوجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز

مختاری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: در راستای طرح سلامت نوروزی در شهرستان مهریز بیش از ۲۶ تن کالای غیرمجاز سلامت محور در مهریز معدوم شد.

وی ادامه داد: ۲۳ تن محموله خیارشور غیرمجاز توسط مأموران ایست بازرسی شهید مدنی مهریز توقیف شده و مابقی توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مهریز از سطح مغازه و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی جمع آوری و معدوم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز نیز از صاحبان شرکت‌های پخش و همچنین اصناف تهیه و توزیع مواد غذایی خواست با رعایت اصول نگهداری و انبارداری صحیح از فساد مواد غذایی جلوگیری کرده و به تامین امنیت غذایی که نتیجه تلاش تولید کنندگان است، کمک کنند.

 وی از شهروندان خواست در هنگام خرید موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو و همچنین تاریخ تولید و انقضا محصولات غذایی، توجه ویژه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد