Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@20:55:00 GMT

تاامیدی سیاسیون عراق از برگزاری انتخابات زودهنگام

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۷۵۳۸

تاامیدی سیاسیون عراق از برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ائتلاف «النصر» عراق به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر سابق این کشور دو دلیل برای نامشخص بودن زمان برگزاری انتخابات در عراق مطرح کرد.

الردینی گفت: «انتخابات فرآیند پیچیده‌ای است که پارلمان باید چندین جلسه اختصاصی به منظور بحث درباره آن برگزار کند تا قانون انتخابات را کامل کند که هنوز کامل نشده است در حالی که هنوز بر سر حوزه‌های مختلف انتخاباتی هم اختلاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: «کمیساریای انتخابات در عراق عوض شده است. کمیساریای جدید نیاز به آموزش و گذراندن دوره‌هایی در داخل و خارج عراق دارد تا ساختار آن از نو تشکیل شود. این کار زمان‌بر است، بنابراین امکان مشخص کردن دقیق زمان برگزاری انتخابات زودهنگام وجود ندارد».

«سلیم همزه» عضو کمیته قانونی پارلمان عراق هم روز پنجشنبه برگزاری انتخابات زودهنگام را در شرایط کنونی کشور عراق محال خواند.

همزه گفت: «برگزاری انتخابات زودهنگام در شرایط بهداشتی کنونی کشور مسئله‌ای محال است به خصوص که بسیاری از امور حقوقی متوقف شده و انتخابات زودهنگام باید از 9 ماه قبل موعد آن مشخص شود تا آمادگی‌ها برای برگزاری آن به جریان افتد».

او نیز شورای کمیساریای مستقل انتخابات را هنوز ناقص خواند و گفت: این شورا هنوز مدیران کل ندارد و این امر مانعی برای برگزاری انتخابات زودهنگام است، علاوه بر اینکه هنوز قانون انتخابات جدید هم کامل نیست».

همزه گفت: «دلایل فوق الذکر و همچنین مسائل امنیتی در برخی مناطق و بازگشت آوارگان به شهرها و خانه‌هایشان ایده برگزاری انتخابات زودهنگام را موضوعی تقریبا محال کرده است».

این عضو پارلمان عراق تاکید کرد:« برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن بر اساس قانون اساسی چیزی است که به واقعیت نزدیک‌تر است».

انتهای پیام/

104 / 361 سیاسیون عراق انتخابات عراق پارلمان عراق عراق ائتلاف النصر حیدر العبادی سلیم همزه الردینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیاسیون عراق انتخابات عراق پارلمان عراق عراق ائتلاف النصر حیدر العبادی برگزاری انتخابات زودهنگام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

همچنین، تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900038

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!