Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدحسین بحرینی گفت: خراسان رضوی به عنوان جزئی از وزارت بهداشت مکلف به رعایت بخشنامه‌های ملی بود اما در مشهد ابتکارات و خلاقیت‌هایی در برابر ویروس کرونا ابداع شد که به عنوان الگوی ملی به همه دانشگاه‌ها ارائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، ضمن اشاره به کرونا به عنوان آزمون بزرگ الهی اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته کرونا خارج از مرزهای ایران وجود داشت و مورد مثبتی در کشور شناسایی نشده بود اما باتوجه به بافت فرهنگی شهر نگرانی برای شیوع و تلفات این بیماری در استان وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی باتوجه به اینکه موضوعات حاشیه شهر، اتباع بیگانه و مسافرانی از سراسر دنیا، مشهد بافت خاص خود را دارد افزود: در فاصله ای که هنوز بیماری در کشور شیوع پیدا نکرده بود برای دریافت پروتکل‌های درمانی و راهنمایی با اساتید برجسته دنیا در ارتباط بودیم و آن را با شرایط بومی و ملی تطبیق می‌دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اعلام داشتن آمادگی لازم برای ظهور و بروز این بیماری در استان گفت: خراسان رضوی به عنوان جزئی از وزارت بهداشت مکلف به رعایت بخشنامه‌های ملی بود اما در مشهد ابتکارات و خلاقیت هایی در برابر این ویروس ابداع شد که به عنوان الگوی ملی به همه دانشگاه‌ها ارائه شد.

وی افزود: نظام ارجاع الکترونیک و سطح بندی خدمات بهداشتی و درمانی را در پذیرش بیماران کرونایی در نظر قرار دادیم و تمام درمانگاه ها، مراکز بهداشتی و مطب های خصوصی به عنوان سطح یک ارائه خدمات اعلام شد تا معاینات اولیه انجام شود.

بحرینی تصریح کرد: از نهادهای غیردانشگاهی مانند سپاه، شهرداری و ارتش برای 35 مرکز در سطح دو استفاده کردیم که تجهیزات و متخصصان در این مراکز برای جلوگیری از این بیماری حاضر هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان شریعتی برای پذیرش و ارائه خدمات بیماران کرونایی در نظر گرفته شد افزود: زمانی که ظرفیت این بیمارستان تکمیل شد بیمارستان 610 امام رضا(ع) نیز برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص داده شد و در مرحله سوم نیز بیمارستان قائم مشهد را در نظر گرفتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: علاوه بر تجربیات علمی اساتید دانشگاهی خارج از کشور تشکیل کمیته علمی در استان و با حضور اساتید داخلی انجام شد تا راهنمای مدیران اجرایی باشد و همچنین برنامه‌های آموزشی و تبلیغی برای مردم و صداوسیما تهیه می‌کند لذا از شرایط مطلوبی در استان برخوردار هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آخرین وضعیت ارائه ارز در مرکز مبادله ارز و طلا

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا: میزان تامین ارز برای واردات کالاهای گوناگون از ابتدای سال تاکنون به ۴ میلیارد و۴۴۴ میلیون دلار رسید.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ آخرین وضعیت ارائه ارز در مرکز مبادله ارز و طلا
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق