Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@07:02:26 GMT

کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را به خود اختصاص داد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۰۷۴۴

کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را به خود اختصاص داد

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، لندر و کاوشگر چانگ ای چهار کار خود را برای هفدهمین روز قمری در حاشیه ماه از سر گرفتند و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شدند.

طبق برنامه مرکز اکتشافات اداره ملی فضایی چین، هر دو در وضعیت عادی قرار دارند و  مأموریت خود را در حال حاضر مجدد آغاز کرده‌اند.

کاوشگر Chang'e-۴ در چین در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۸ پرتاب و نخستین  فرود نرم در دهانه فون کارمن در حوضه قطب جنوب-آیتکن در حاشیه ماه در تاریخ ۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک روز قمری برابر با ۱۴ روز بر روی زمین است؛کاوشگر Chang'e-4 که ​​به دلیل کمبود انرژی خورشیدی، در طی شب قمری به حالت خفته تبدیل شد می‌شود، حدود ۴۷۰ روز زمین بر روی ماه مانده است.

مریخ نورد Yutu-۲ یا Jade Rabbit-۲ بسیار طولانی تر از عمر طراحی سه ماهه خود کار کرده و بدین ترتیب رکورددار حضور در ماه شده است.

وظایف علمی مأموریت چانگ ای چهار شامل انجام مشاهدات نجومی رادیویی با فرکانس پایین، بررسی زمین و فرم‌های زمینی، تشخیص ترکیب مواد معدنی و ساختار سطح کم عمق قمری و اندازه گیری تابش نوترون و اتم‌های خنثی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود

استاندار قم با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، گفت: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن تأکید شده که امور خود را با خرد جمعی پیش ببرید.

وی با اشاره به اینکه انسان یک موجود اجتماعی است، مطرح کرد: خلقت انسان به‌صورتی بوده است که باید مشکلات خود را به‌صورت اجتماعی و گروهی حل کند.

استاندار قم با بیان اینکه نکات بسیاری در رابطه با اهمیت شورا و نقش خواص در شوراها وجود دارد، عنوان کرد: شوراها ارتباط نزدیک‌تری با مردم دارند و بهتر از مشکلات آگاهی دارند.

وی با تأکید بر اینکه اصل هدف خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: باید شکرگذار باشیم که خداوند توفیق خادمی و نوکری مردم را به ما داده است.

آقامیری با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، تصریح کرد: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز اصالت روستا را نیز تبدیل به شهری کرده‌ایم، یادآور شد: روستا باید خودگردان بوده و محصولات مورد نیاز خود را توسط مردم تأمین کند.

استاندار قم با بیان اینکه البته واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود، گفت: قطعاً با شورایی که خوش‌نشین را از افراد مهاجر تشخیص ندهد، برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان خواهد بود، اذعان کرد: عملکرد 11 نفر از مدیران کل استانی در حال بررسی است و قطعاً اتفاقی در این راستا رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • وینیسیوس جونیور به رکورد تعداد بازی گرت بیل برای رئال مادرید رسید
  • شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم