Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمودی سرای رئیس هیئت مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، مشکلات وارد شده به بخش حمل و نقل کشور در اثر کرونا را برشمرد و خواهان اختصاص تسهیلات بانکی همراه با تسهیلات بیمه‌ای، مالیاتی و تعویق مطالبات دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های حمل و نقلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه، بزرگترین مشکلات بخش حمل و نقل هوایی را احتمال تعدیل قریب الوقوع گسترده نیروهای شاغل در آژانس‌های خدمات گردشگری، ممنوعیت و محدودیت پروازهای خارجی و کاهش گسترده پروازهای داخلی ذکر شده و راهکارهای معرفی شده در این خصوص، اعطای تسهیلات بانکی با دوره تنفس طولانی مدت، اعمال معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی و تعویق مطالبات شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه امام خمینی (ره) از ایرلاین‌ها، نهایتاً امهال اقساط تسهیلات بانکی عنوان شده است.

در بخش دریایی و بندری نیز این فدراسیون خواهان اختصاص ارز دولتی به شرکت‌های کشتیرانی برای واردات قطعات یدکی یا تجهیزات بندری، حذف یا کاهش اجاره ثابت فعالان بندری از سوی سازمان بنادر، اصلاح تعرفه‌های تخلیه و بارگیری کالا، جبران زیان‌های هنگفت شرکت‌های بانکرینگ و سوخت رسان دریایی، حذف هزینه‌های مترتب بر اجاره بهای شرکت‌های پایانه دار و ارائه تسهیلات بانکی همراه با تعویق بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی شده است.

فدراسیون حمل و نقل همچنین در حوزه حمل ونقل جاده‌ای از وزیر راه درخواست کرده تا علاوه بر تسهیلات بانکی، بیمه سبز کامیونداران فعال در حوزه ترانزیت و حمل بین الملل نیز رایگان تمدید شده و امکان نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت فراهم شود.

کد خبر 4903960 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی تسهیلات بانکی ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران کاهش تولید نفت تولید نفت قیمت دلار اوپک حقوق و دستمزد وزارت جهاد کشاورزی بورس تهران اوپک پلاس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تسهیلات بانکی حمل و نقل بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی