Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@00:03:29 GMT

آبیاری ۹۵ درصد از فضای سبز قزوین با روش‌های مکانیزه

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۱۸۴۵

آبیاری ۹۵ درصد از فضای سبز قزوین با روش‌های مکانیزه

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با ببان اینکه ۶۲۳ هکتار فضای سبز در این شهر وجود دارد،گفت: بیش از ۹۵ درصد فضای سبز شهری به صورت مکانیزه آبیاری می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی رحمانی با بیان اینکه نحوه آبیاری درختان شهر را به صورت قطره‌ای و با استفاده از آب خام است، اظهار کرد: شبکه آبیاری این فضاها از طریق  آب غیر شرب و چاه‌هایی که در اختیار مدیریت شهری قرار دارد و به هیچ وجه از آب فاضلاب شهری برای آبیاری درختان استفاده نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میانگین سرانه فضای سبز به ازای هر فرد را  حداقل ۱۵ متر مربع عنوان کرد و افزود: این سرانه در قزوین ۱۴ مترمربع است و در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌ فضای سبز شهری در سطح شهر قزوین انجام و پارک‌ها و فضاهای سبز بسیاری به مجموعه‌ی فضای سبز این شهر اضافه شده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به تاثیر فضای سبز در سلامت و شادابی شهروندان، افزود: در دهه های اخیر رشد سریع شهرنشینی باعث شلوغی، ترافیک و آلودگی در فضاهای شهری شده و توسعه  فضای سبز شهر در جهت کاهش آلودگی های هوا و محلی برای گذران اوقات فراغت برای شهروندان از جمله ضروریات زندگی شهرنشینی محسوب می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: تاکنون شهرداری قزوین برای توسعه فضای سبز اقدامات خوب انجام داده و تلاش می‌کند با حفظ فضاهای موجود و توسعه این فضاها سرانه فضای سبزرا افزایش دهد.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از فضای سبز و پارک‌های سطح شهر بسیار خوب است، اضافه کرد: هم اکنون ۷۳ پارک و بوستان در سطح شهر قزوین وجود دارد که در راستای توزیع عادلانه فضای سبز در محلات و دسترسی لازم شهروندان به بوستان‌ها در کوتاه‌ترین فاصله از محل سکونت خود مورد تاکید مجموعه مدیریت شهری است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در زمینه‌ تجهیز پارک‌ها به لوازم و تجهیزات مورد نیاز بر اساس استانداردهای روز نیز کارهای خوبی در سال‌های اخیر انجام شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: سالانه پنج درصد بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر از طریق عوامل انسانی تخریب می شود که شهروندان باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

وی تاکید کرد: هم اکنون دو پارک مختص بانوان در شهر وجود دارد و برای رعایت حقوق شهروندی در منطقه جنوب شهر امسال پارک بانوان در این منطقه به منظور جبران امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان احداث خواهد شد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به تعطیلی تمامی بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای سطح شهر به منظور پیشگیری از کرونا افزود: تعطیلی بوستان‌های سطح شهر در راستای حفظ سلامت شهروندان و به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

رحمانی با اشاره به ۴۵ بازیگاه کودک در سطح شهر افزود: فعالیت این بازیگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است و کار شست‌وشو و گند زدایی کلیه وسایل بازی ، ورزشی و مبلمان پارکی بصورت روزانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین شست‌وشو و گند زدایی تمامی سیروس های بهداشتی و تعطیلی موقت سرویس‌های آن‌ها در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 419520

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری فضاي سبز شهري شیوه های نوین آبیاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بوستان ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت