Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@22:53:08 GMT

موضوع پهپاد یک ضرورت انکارناپذیر در قدرت هوایی است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۲۶۱۴

موضوع پهپاد یک ضرورت انکارناپذیر در قدرت هوایی است

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: موضوع پهپاد یک ضرورت انکارناپذیر در قدرت هوایی است و ما توسعه زیرساخت انواع موتور از جمله موتور جت‌های بدون سرنشین را در سال جدید با قدرت پیش خواهیم برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرتیپ دوم امیر خواجه‌فرد در مراسم تحویل‌دهی انبوه هواپیماهای بدون سرنشین رزمی شناسایی و هدف به ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر دفاع در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، با تبریک روز ارتش اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، افزایش تولید و توسعه زیرساخت‌ها را دردستور کار قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تشریح عملکرد پهپادهای ساخته شده در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، افزود: با توجه به وضعیت امروز جامعه جهانی، سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی روند تولید را متوقف نکرد و افزایش توان رزم هوایی نیروهای مسلح را با ساخت، تولید، بومی‌سازی و ارتقاء سامانه هواپیماهای بدون سرنشین را به منصه ظهور رسانید.

خواجه‌فرد با بیان اینکه موضوع پهپاد یک ضرورت انکارناپذیر در قدرت هوایی است، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت انواع موتور از جمله موتور جت‌های بدون سرنشین را در سال جدید با قدرت پیش خواهیم برد.

وی با بیان اینکه دائماً تهدیدات حوزه هوایی در حال به‌روز شدن هستند، گفت: به‌روز رسانی سیستم‌های یکپارچه اویونیک را متناسب با تهدیدات، به‌روز رسانی، بومی‌سازی و ارتقا داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تصریح کرد: ایمان راسخ به نصرت و یاری الهی داریم و با توسل به ائمه اطهار(ع) و امام عصر(عج) مأموریت‌های خود را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

 در مراسمی که روز گذشته با حضور سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، سرتیپ دوم خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد، هواپیماهای بدون سرنشین چند منظوره، رزمی، شناسایی و هدف ‌همزمان، نسل جدید جت، ‌ابابیل ۳ و کرار را در سازمان صنایع هوایی و صنایع هسای اصفهان تحویل شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پهپادهای ایرانی پهپاد وزارت دفاع مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها

سرهنگ ستاد علی ملکی آهنگران در جمع تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی فارس با اشاره به کمبود منابع، تجهیزات و نیروی حفاظتی در صیانت از اراضی ملی گفت: حفاظت از عرصه‌های پهناور منابع طبیعی با این تعداد نیروی حفاظتی بسیار اندک امکان پذیر نیست و به همین دلیل ناگزیر به استفاده از فناوری‌های جدید از جمله پهپادها، ریزپرنده‌ها و دوربین‌های با برد طولانی هستیم.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تأمین تجهیزات و امکانات اطفای حریق از جمله خریداری ۵۸ دستگاه خودرو امدادی یگان حفاظت و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای پایش مناطق جنگلی و صیانت از اراضی ملی گفت: این تجهیزات برای نصب در مکان‌ها و نقاط بحرانی و به منظور حفظ و صیانت از این عرصه‌ها واگذار و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر در سایر کشور‌ها برای صیانت از اراضی جنگلی توانسته‌اند از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی، پهپاد‌ها و ریز پرنده‌ها در مناطق حساس بهره بگیرند، برای مثال در کشور روسیه برای حفاظت از جنگلهایشان با بیش از ۱۳۴ دستگاه هواپیمای پهن پیکر و ۵ هزار خلبان موفق عمل کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به عرصه ۱۲۰ میلیون هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی کشور گفت: حفاظت از این عرصه‌ها از تعهدات یگان حفاظت است و این امر وظیفه‌ای بزرگ و پرافتخار است و به منظور حفاظت از این عرصه‌ها علاوه بر ابزارها، تجهیزات و امکانات بویژه در زمان حریق، نیازمند همراهی و همدلی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی هستیم.

در این نشست سرهنگ سید محمد صدرائی نژاد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده به منظور ارتقا و سطح آمادگی در برابر آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گفت: اطلاعیه‌های هشداردهنده برای پیشگیری از وقوع حریق در کنار برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی در مناطق بحرانی جنگلی، شناسایی کانون‌های پرخطر و مستعد آتش‌سوزی، برقراری مستمر گشت کنترل، اخذ تعهد از مرتعداران عرصه‌های جنگلی و مرتعی از جمله این اقدامات است.

صدرائی نژاد با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع بر ضرورت همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف به ویژه تشکل‌ها و سمن‌های حوزه منابع طبیعی در پیشگیری و اطفای به موقع حریق تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها