Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@04:49:21 GMT

باغ پرندگان آستارا در قفس کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۳۹۰۶

باغ پرندگان آستارا در قفس کرونا

مدیر باغ پرندگان آستارا روز یکشنبه در بازدید از این باغ اظهار کرد: این مجموعه مطابق مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا از ۲۰ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه به طور کامل تعطیل بود و در روزهای اخیر به صورت نیمه باز فعال شده است.

عیسی سهراب نژاد افزود: تعطیلات عید و فروردین ماه برای من و سه کارگر باغ پرندگان، فرصت ارزشمندی بود و همیشه در آن ایام، خرج یکسال این مجموعه با فروش بلیت به تماشاگران، تامین می شد اما امسال به دلیل نبود گردشگر و تعطیلی باغ پرندگان، متضرر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هزینه حقوق و بیمه کارگران و نگهداری و تغذیه پرندگان، روزانه چهار میلیون ریال است و در اسفند و فروردین ماه نه تنها سودی عاید نشد، متحمل پرداخت هزینه ها نیز شدم و حقوق و بیمه کارگران را از جیب خودم پرداخت کردم.

مدیر باغ پرندگان آستارا بیان کرد: بسیاری از گردشگران و شهروندان، علاوه بر خرید بلیت و تماشای پرندگان مختلف باغ، تخم برخی از آنها را خریداری می کردند و از این محل نیز درآمدی داشتیم اما کرونا آن را نیز حذف کرد.

سهراب نژاد اظهار کرد: باغ پرندگان را در سال ۸۵ با صرف یک میلیارد ریال سرمایه شخصی در زمین استیجاری شهرداری آستارا به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع ایجاد کرده ام و ماهانه به شهرداری اجاره می پردازم.

او گفت: وجود پارکینگ باعث راحتی گردشگران در ورود به باغ پرندگان در ورودی آستارا شده است و در ۱۰۰ غرفه باغ بیش از ۹۰ پرنده نظیر انواع قرقاول، طاووس، طوطی و مرغ های زینتی و گونه های متنوع آبزیان نظیر قوی گنگ، درنای آفریقایی، درنای تناز، قوی مشکی، اردک های بهشتی و تنجه و مرغابی های زینتی در آن نگهداری می شوند و ۲۰ درصد این گونه ها بومی و بقیه طی سال ها از مناطق مختلف ایران و جهان خریداری شده است.

وی ادامه داد: پروانه تاسیس باغ پرندگان از جهاد کشاورزی صادر شده است و شبکه دامپزشکی با خونگیری و آزمایش دوره ای به سلامت پرندگان نظارت می کند و اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز بر این مجموعه ناظر است.

سهراب نژاد بیان کرد: اکنون من و کارگرانم به تابستان چشم دوخته ایم تا در صورت بهبود شرایط عمومی و رفع خطر کرونا، بخشی از ضرر و زیان وارده، از محل فروش بلیت و بازدید گردشگران تابستانی جبران شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال، از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امارات متحده عربی ایران و جهان پرندگان زمین سوئد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی باغ پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی

تورج صادقی گفت : صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود : وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی دراین تالاب بین المللی شده است. وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.
کشیم بزرگ (نام علمی:  Podiceps major)  نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • مراسم تجلیل از معلمان نمونه آستارا برگزار شد
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • آیین افتتاح بلوار جدید «شورا» در آستارا
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا