Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@23:09:42 GMT

سامانه سجام چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۵۲۳۸

سامانه سجام چیست؟

سامانه سجام در واقع مخفف «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» است که زیر نظر سازمان بورس و با هدف ایجاد یک سامانه فراگیر و ارائه خدمات بهرت و سریع‌تر به سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، عملکرد فوق‌العاده بورس در یکسال اخیر و رشد خیره‌کننده شاخص از ابتدای سال ۹۹ تاکنون از یکسو و رکود بازارهای موازی از سوی دیگر باعث سرازیر شدن سیل نقدینگی به این بازار جذاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاری که در سال گذشته بازدهی ۱۸۰ درصدی داشته و در فروردین ماه نیز ۳۱ درصد رشد داشته است.

موضوعی که باعث شده تعداد متقاضیان عرضه اولیه در بورس به بیش از دو میلیون نفر برسد. این رقم نسبت به عرضه اولیه کویر که در مهرماه سال ۹۸ انجام شد بیش از ۲ برابر شده است. استقبال فراوان از عرضه اولیه‌ها و حمایت دولت و مقامات بازار سرمایه از این بازار و ارائه عرضه‌اولیه‌های جدید همگی باعث شده تا جذابیت بورس همچنان برای مدتی بیشتر از سایر بازارهای موازی باشد.

از شهریور ۱۳۹۷ تمام سرمایه‌گذاران ملزم به ثبت مشخصات خود در این سامانه هستند. در واقع هر فرد برای ورود به بازار سهام نیز پیش از گرفتن کد بورسی باید مشخصات خود را در این سامانه ثبت کرده و پس از گرفتن کد رهگیری و احراز هویت به کارگزاری مراجعه کند. البته به منظور تسهیل فرایند ورود به بازار سهام، بسیاری از کارگزاری‌ها ثبت نام در سامانه سجام را انجام داده و تنها متقاضی باید برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کند.

معمولا پس از یک ماه از تاریخ تکمیل اطلاعات در سامانه، پیامکی به شما ارسال خواهد شد تا با مراجعه به یکی از شعب منتخب دفاتر الکترونیک دولت یا کارگزاری‌ها، مراحل نهایی را انجام دهید تا ثبت اطلاعات شما در سامانه سجام نهایی شود.

از مزایایی که برای سامانه سجام برشمرده‌اند می‌توان دریافت راحت سود مجامع، ثبت نام آسان در کارگزاری‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان ویرایش سریع اطلاعات و مشخصات شخصی و دسترسی به تمام سرویس‌های بازار سرمایه مانند تغییر کارگزار ناظر اشاره کرد

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سجام بورس نقدینگی عرضه اولیه کد بورسی سامانه سجام عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با قرارداد‌های آتی تک سهم تاکنون بیش از ۳۰ نماد در بازار ابزار‌های نوین خودمان در قالب قرارداد آتی تک سهم شروع به کار کردند نکته‌ای که وجود دارد این است که omsهای متنوعی بتوانند اضافه شوند در حال حاضر دو تا از oms مجوز گرفتند به مرور که چند oms دیگر هم اضافه شوند به امید خدا ما نماد‌های پایه‌ایی که بخواهند در بازار قرارداد آتی تک سهم فعالیت داشته باشند را اضافه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم به امید خدا تا پایان سال بتوانیم به بیش از ۴۰ نماد به عبارتی حداقل نماد‌هایی که گردش بالایی دارند این فرآیند را افزایش دهیم.

گودرزی در رابطه با اهمیت قرارداد آتی تک سهم هم بیان کرد: دو طرفه شدن بازار مهم‌ترین فاکتور و عامل ایجاد این بازار است و فکر می‌کنم بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد