Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالکین مجتمع‌ها و پاساژهای یزد در زمان شیوع بیماری کرونا، با راه اندازی پویش بخشودگی اجاره بها به دنبال ایجاد دلگرمی در میان مستاجرین خود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، کرونا از دو ماه پیش در ایران شیوع پیدا کرد و تا به امروز هزاران نفر را مبتلا و همچنین خانواده های بسیاری را داغدار و اندوهگین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری به شکلی عمل کرده است که در تمام کشورها سبب تغییر در بسیاری از بخش ها مانند آموزش، روابط اجتماعی، روابط بین المللی، اقتصاد، سیاست و غیره شده است.

اما شیوع کرونا در سطح جهان یک مطلب را به جهانیان اعلام کرد و آن هم بود که کشور جمهوری اسلامی ایران با آن همه قدمت و افتخاری که دارد با تمام این کشورها متفاوت بوده و حتی مردمانش هم در این شرایط سخت به دنبال غارت اموال یکدیگر نیستند بلکه سعی دارند تا دست یاری به هم بدهند تا از این شرایط بحرانی بتوانند به سلامت عبور کنند.

مردم ایران با سبک زندگی اسلامی که از سالیان دور با خود به همراه دارند، نه اقدام به خالی کردن قفسه های فروشگاه می کنند و نه اینکه برای سلامتی خود، جان مردم دیگر کشورها را به خطر می اندازند و اقدام به غارت و دزدی ماسک ها و لوازم بهداشتی دیگر کشورها نمی کنند.

مردم دارالعباده یزد نیز در این ماه ها به خوبی خود را نشان و به جهانیان ثابت کردند که در این شرایط سخت می‌شود به فکر تمایلات دنیوی نبود.

یزد را حسینیه ایران می نامند و آن هم دلیلش ارادت این مردمان کویری به ائمه اطهار (ع) است که در طول سال با برگزاری مراسمات مختلف مذهبی، یاد امامان معصوم خود را دل هایشان زنده نگه می دارند و سعی دارند تا آن را سینه به سینه به نسل های بعدی خود نیز بیاموزند.

بیماری کرونا آزمونی بود که نه تنها مردم یزد بلکه به گفته رهبر معظم انقلاب، تمام ایران خوش درخشیدند و نشان دادند که نظام جمهوری اسلامی ایران چه نیروهای جهادگر و خستگی ناپذیری دارد که در سخت ترین شرایط هم به فکر هم نوعشان هستند.

 

بخشش 100 میلیونی اجاره یک ماه مجتمع امیر یزد

نمونه ای از این همدلی و نوع دوستی را می توان به بخشش 100 میلیونی مجتمع امیر یزد اشاره کرد که صاحب این پاساژ به جای دریافت این مبلغ، به دلش افتاده بود تا در کنار مستاجرینش این روزهای سخت و طاقت فرسا را با دغدغه کمتری سپری کنند.

 

سید معین صدر مدیر مجتمع امیر در ابتدای گفتگوی تلفنی خود اعلام کرد که علاقه ای به رسانه ای شدن این مطلب ندارد و فقط خواسته است که تا به همنوع خود در این شرایط سخت کمکی کرده باشد.

وی بخشش اجاره فروردین ماه را پایان کار خود با مستاجرین ندانست و گفت که اگر این بیماری بازهم ادامه داشته باشد، بدون شک برنامه های بعدی را برای مستاجرین پیاده سازی خواهم کرد که اولین آن اعطای وام 30 میلیونی به هر کدام از آنها است.

 

راه اندازی پویش "همدلی" برای بخشش اجاره مهدکودک های یزد

علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک و ضرر و زیان اقتصادی ناشی از این تعطیلی گفت: این پویش به دنبال جلب رضایت مالکان خیر برای بخشش تمام یا بخشی از اجاره بها ساختمان مهد است.

وی گفت: همزمان با شیوع کرونا 320 مهد کودک استان از ابتدای اسفندماه تعطیل و یکهزار و 180 نفر از بانوان شاغل در این مراکز بیکار شده اند.

عطابخش 85 درصد از مکانهای مهدهای کودک در استان را استیجاری ذکر کرد و گفت: با توجه به عدم توان مهدها برای پرداخت دستمزد، بیمه پرسنل شاغل در مهدها و هزینه اجاره؛ از تمام مالکان و خیرین در خواست می کنیم با پیوستن به این پویش اولین یاریگران مهدهای کودک به منظور حفظ بقاء آنها در شرایط کنونی باشند.

 

 

وی با بیان اینکه این پویش با کمک مهدها و کانون توسعه مهدهای استان در حال پیگیری است از رسانه‌های استان نیز خواست با پیوستن به پویش همدلی در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

عطابخش افزود: بهزیستی نیز ضمن حمایت از این پویش، با اهدای نشان «حامی کودک» و لوح تقدیر از توجه و بخشش مشارکت کنندگان قدردانی خواهد کرد.

تعداد 12 هزار کودک در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان یزد خدمات دریافت می کنند.

 

بخشش اجاره فروردین ماه توسط شهرداری اردکان به مستاجرین خود

محمدجواد شاکر رئیس شورای شهر اردکان گفت: مستاجرین شهرداری این شهرستان از دادن یک ماه اجاره "فروردین ماه سال ۱۳۹۹" بخشوده شدند و دریافت ۲ ماه دیگر اجاره آنها هم به تعویق افتاد.

وی افزود: بخشودگی یک ماه اجاره فروردین ۹۹ مستاجرین شهرداری و همچنین تعویق ۲ ماهه اجاره در پنجمین جلسه رسمی شورا مصوب شده است.

 

شاکر اضافه کرد: در راستای تشویق و ترغیب موجرین و کمک به مستاجرین شهرداری که به علت شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند، با مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری اردکان موظف شد اجاره بهای یک ماهه مستاجرین خود را ببخشد.

رئیس شورا در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر بخشش یک ماهه، شهرداری اردکان با استناد به مصوبه پنجمین جلسه شورای شهر، موظف شد تا اجاره بهای اردیبهشت و خرداد خود را در پایان قرار داد مستاجرین دریافت کند.

راه اندازی پویش بخشش اجاره بها در یزد

 

پویش بخشش اجاره بهای واحدهای تجاری و مسکونی با توجه به خانه‌نشینی بسیاری از شهروندان و بازاریان برای پیشگیری از بیماری کرونا، در استان یزد راه اندازی شد.

جمعی از خیران استان با راه اندازی این پویش به دنبال جلب رضایت مالکان خیر برای بخشش تمام یا بخشی از اجاره بها مجتمع‌های تجاری و محل های استیجاری فعالیت اصناف هستند.

 

مالکان یکی از مجتمع معروف تجاری یزد با پیوستن به این پویش اجاره تمامی واحدهای این بازار را بخشیدند و از افزایش اجاره بها در ۶ ماهه نخست امسال خودداری کردند.

همچنین برخی مالکان هم برای پرداخت اجاره اردیبهشت ماه به مستاجران خود ۲ ماه فرصت دادند.

همزمان با شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته واحدهای صنفی، بازار و مجتمع تجاری استان یزد تعطیل شد که این امر موجب خسارت به تعدادی از فروشندگان شد.

 

اوقاف یزد درصدد بخشودگی اجاره بهای مغازه های وقفی

محمد حسین کاظمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد با اشاره به برخی از اقدامات اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در زمان شیوع بیماری کرونا در یزد، گفت: این سازمان برای رفع مشکلات مردم تلاش خود را برای دوخت ماسک های استرلیزه و مواد ضدعفونی کننده به کار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات اوقاف یزد این بوده که برای حل مشکل مغازه هایی که ملک های وقفی را اجاره کرده اند، درخواستی را به تهران ارسال کردیم تا نسبت به تخفیف یا بخشش اجاره آنها در شهرستان یزد اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

کاظمی با تاکید بر اینکه اگر تهران اجازه این کار را صادر کند به صورت حتم به صاحبان مغازه های اجاره ای وقفی اعلام خواهیم کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل در زمان شیوع بیماری کرونا از فعالیت خود بازمانده است، اگر با طرح ارائه شده به تهران موافقت شود این کار را اجرایی خواهیم کرد.

این مواردی که اشاره شد، تنها بخشی از دست های مهربان و دل های رئوف مردم دارالعباده در شرایط کرونایی است.

 

پایان پیام/682

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد بیماری کرونا مهدهای کودک اجاره بهای بخشش اجاره راه اندازی استان یزد اجاره بها یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کشف پیکر ۶۲ شهید در محوطه بیمارستان الشفاء

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • سفر به قلمرو موجودات غول پیکر و ماورایی (عکس)
  • قسمت اول «مهربان» امشب ساعت ۱۹ از خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.
  • فیلم| کشف پیکر ۶۲ شهید در محوطه بیمارستان الشفاء
  • تجلیل از تولیدکنندگان برتر و دهیاران نمونه در مهربان
  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • ملاصدرا و محبت کردن
  • یک آموزگار هدایای دریافتی روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد