Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@17:06:43 GMT

«سعدی» فرصتی است که کام فارسی زبانان با آثارش شیرین شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۹۰۷

«سعدی» فرصتی است که کام فارسی زبانان با آثارش شیرین شود

الهام حدادی با بیان اینکه عظمت سعدی فقط در فصاحت و بلاغت ادبی او خلاصه نمی شود گفت: هوشمندی سعدی در تالیف کتابها و آثار او را در نزد جهانیان مشهور کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا برنامه "صبح و گفتگو" ویژه روز بزرگداشت سعدی و در ارتباط تلفنی با دکتر الهام حدادی کارشناس شبه قاره، جنوب و شرق آسیا و معاون بین الملل بنیاد سعدی از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدادی در آغاز بیان داشت: شهرت حکیم سعدی، این افتخار ایرانیان و زبان و ادبیات فارسی در جهان بدین خاطر است که با سرودن اشعار و نگارش مفاهیم حکیمانه به نیازهای اساسی روح و جسم انسانی در هر زمان و مکان پاسخی درخور و ارزنده داده است.

معاون بین الملل بنیاد سعدی با اشاره به اینکه دولتمردان سایر کشورها در شرایط کنونی جهت ایجاد انگیزه و امید و همیاری بین مردم خود در تمام سخنرانی ها از اشعار معروف سعدی بهره می برند گفت: کدام انسان است که در کره زمین زندگی کند و از شنیدن حتی ترجمه این اشعار تحت تاثیر این حکیم فرزانه قرار نگیرد؟

وی همچنین ترجمه آثار سعدی به ویژه گلستان و بوستان به زبان های مختلف دنیا را دلیل دیگر شهرت حکیم سعدی دانست و گفت: شاهد این مطلب هم قدمت و تنوع بالای ترجمه های آثار سعدی به زبان های مختلف است.

معاون بین الملل بنیاد سعدی در رابطه با مهم ترین فعالیت های این بنیاد درخصوص معرفی زبان و ادبیات فارسی به دنیا بیان داشت: بسیاری از کشورها موسسات رسمی آموزش و گسترش زبان خود را به نام مشهورترین چهره ادبی شان که شهرت جهانی یافته موسوم کرده اند و ما هم این سیاست را با تاسیس بنیاد سعدی در ده سال قبل در پیش گرفتیم.

حدادی متذکر شد: البته ماهیت بنیاد سعدی، سعدی پژوهی و تحقیق و تفحص درباره آثار سعدی نیست بلکه رسالت این بنیاد آموزش زبان فارسی به شکل عینی و ساختارمند به خارجیان است چراکه سعدی آموزگار جاودانه زبان فارسی است.

معاون بین الملل بنیاد سعدی با بیان اینکه عظمت سعدی فقط در فصاحت و بلاغت ادبی او خلاصه نمی شود گفت: هوشمندی و درایت سعدی در تالیف کتابها و آثار و توجه ویژه به آموزش او را در نزد جهانیان مشهور کرده است.

حدادی در خاتمه ابراز داشت: روز بزرگداشت سعدی فرصتی است تا هموطنان و فارسی زبانان کام خود را با اشعار و نثرهای سعدی شیرین کنند.

منبع: آنا

کلیدواژه: زبان فارسی بنیاد سعدی روز سعدی معاون بین الملل بنیاد سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا