Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:52:31 GMT

افزایش ۱۳۳ درصدی تعداد شکایات از خدمات ارتباطی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۷۲۳۰

افزایش ۱۳۳ درصدی تعداد شکایات از خدمات ارتباطی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رگولاتوری،  پیمان قره‌داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تعداد تماسهای کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شکایت‌های ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تماس و ۱۲ هزار و ۱۶۳ درخواست و شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده بود که این آمار در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به ۱۳۵ هزار و ۳۱ تماس و ۲۸ هزار و ۳۲۶ درخواست رسیده است.

قره داغی دلیل این افزایش را ناشی از شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته عنوان کرد و گفت: بسترهای مختلفی از سوی وزارت ارتباطات مانند ارائه حجم رایگان ۱۰۰ گیگابایت به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا ۱۶ مگابیت، ارائه حجم رایگان ۲۰ گیگابایت به معلمان، استفاده رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده سازی زیرساختهای ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL برای مردم ایجاد شد تا کاربران بتوانند در حوزه‌های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، سرگرمی و دورکاری از اینترنت استفاده کنند.

وی افزود: تمامی این اقدامات و همچنین استفاده از اینترنت به عنوان راهکاری برای انجام دورکاری، باعث شد ظرفیت انتقال و پهنای باند کشور در مقاطعی اشباع شود و از سوی دیگر در مراکز پشتیبانی اپراتورها و سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ تماس و تقاضا برای رفع ابهامات و حل مشکلات افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با تاکید بر اینکه پاسخگویی به کاربران و حفظ حقوق آنان در اولویت رگولاتوری است، گفت: با وجود مشکلات برای حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخگویی، براساس مصوبه‌ها و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی در فرآیند ثبت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده تا پاسخگویی به کاربران در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

کد خبر 4905140 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت شکایت رگولاتوری اپراتورهای ارتباطی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان تولید نوآوری فناوری فضایی ناسا گوگل سامسونگ ایالات متحده آمریکا پارک علم و فناوری فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی