Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:15:37 GMT

کسب عنوان برتر استان فارس توسط شهرداری آباده

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۹۷۹۳

کسب عنوان برتر استان فارس توسط شهرداری آباده


واحد زیباسازی شهرداری آباده در عرصه خدمات شهری، طراحی و اجرای مبلمان شهری، عنوان برتر شهرداران شهرهای استان فارس را به خود اختصاص داد.

 شهردار آباده  امروز در گفتگو با خبرنگار فارس بیان کرد: زیبایی شهر یکی از ملزومات اجتناب ناپذیر شهرهای امروزی به ویژه شهرهای در مسیر توسعه به شمار می‌آید.

  غلامعباس زارع با اشاره به اینکه واحد زیباسازی با به کارگیری نیروهای جوان و متخصص نقش شایسته‌ای در ارتقاء زیباسازی شهر ایفا نموده است، افزود: هر چه روند ماشینی شدن در شهرها رشد می‌کند، ضرورت وجود زیبایی بصری در شهر برای همه به ویژه شهروندان آن ، بیشتر احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی اظهار داشت :  شهرداری‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار در مدیریت شهری ، نقش موثری در روند زیباسازی شهر ایفاء نموده و بخشی از معضلات و ناهماهنگی موجود در ایجاد چشم‌انداز زیبای شهری را مرتفع سازند.
 شهردار آباده تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه شهرداری به مقوله زیباسازی شهری واحد زیباسازی  این شهرداری موفق شد طی  دو سال گذشته با طراحی روشنایی میادین ، پارک‌ها و معابر ، طراحی آب‌نما همچنین با تغییر در وضعیت تبلیغات محیطی شهر با نصب لایت‌باکس‌ها ، استرابورد و تلویزیون شهری، تحول در توسعه را در سطح شهر به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه ساخت المان‌های شهری از وظایف واحد زیباسازی است، بیان کرد: پیشنهاد تهیه و ساخت المان‌ها و تندیس‌ها برای فضاهای عمومی شهر همچنین مکان‌یابی آنها و تصویب طرح‌های پیشنهادی در زمینه‌های مختلف از وظایف واحد زیباسازی بوده که در این راستا تعدادی المان متناسب با هویت فرهنگی و هنری شهر در دست ساخت  است که در سال 99 در مکان‌های تعیین شده، نصب می‌گردند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه شهری شهرداری زیباسازی آباده واحد زیباسازی زیباسازی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

ایسنا/مازندران سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، در حال حاضر در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب هستیم، گفت: ساخت مسکن محرومان مازندران باید خیلی جدی گرفته شود، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

احمد توکلی ۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود زمین در این استان چالش اساسی در اجرای دقیق تعهدات ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ سال کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

این‌ مسئول تصریح کرد: تعهد مازندران در ساخت مسکن خود مالکی ۳۱۰۷ واحد است که در این بخش عقب ماندگی ۳۵ درصدی به نسبت زمان برش دو ساله اجرا وجود دارد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

توکلی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن وعملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

وی تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران بر لزوم افرایش ساخت واحدهای مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه مجاز است که این می‌تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

این مسئول با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین‌های مازندران به عنوان زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می‌شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می‌آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

توکلی با اشاره به موضوع حبس زمین در مازندران که می‌تواند در قالب اجرای طرح مولد سازی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهارکرد: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن مازندران نیاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز