Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: عدم حمایت‌های مناسب دولت و وجود مافیا و دلالان در صنعت مرغ موجب شده مرغداران و تولیدکنندگان گوشت مرغ در این سال ها ضرر و زیان‌های زیادی ببینند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بختیاری مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه فیلم معدوم سازی ۱۵ میلیون جوجه یک روزه خاطره مردم ایران را مکدر کرد گفت: صنعت مرغ ایران به عنوان یکی از بزرگترین صنایع در کشور و خاورمیانه سالانه حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۳ دهم میلیارد قطعه جوجه و حدود ۲ میلیون تن گوشت مرغ تولید می‌کند با این وجود در صنعت مرغ ایران انواع مرغ شامل مرغ لاین، اجداد، مادر و تجاری وجود دارد؛ البته مرغ لاین به خاطر عدم حمایت‌های لازم و مشکلاتی که وجود دارد در حد پژوهشی است.

وی با بیان اینکه در صنعت مرغ ایران ۲۳ هزار واحد تولیدی فعالیت می‌کنند که وظیفه تولید گوشت مرغ را برعهده دارند، افزود: در سال‌های اخیر به دلیل عدم حمایت‌های مناسب دولت و وجود مافیا و دلالان در صنعت مرغ، مرغداران و تولیدکنندگان گوشت مرغ ضرر و زیان‌های زیادی دیده اند که در ماه‌های اخیر نیز به علت مشکلات بازار و شیوع بیماری کرونا این ضرر و زیان مضاعف شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به معدوم‌سازی ۱۵ میلیون قطعه جوجه یکروزه به دستور انجمن جوجه یک روزه اشاره کرد و افزود: فیلم‌هایی که از معدوم سازی این جوجه‌ها پخش شده به نوعی غیر طبیعی است، چون در صنعت جوجه کشی دستگاه‌هایی وجود دارد که جوجه‌هایی را که توانایی تولید و پرورش ندارند طی فرآیندی که مشخص است به غذای حیوانات تبدیل می‌کنند، اما در این فیلم‌ها این فرایند طی نمی‌شود و جوجه‌های یک روزه به شکل دلخراش و غیرانسانی معدوم می‌شوند.

بختیاری با بیان این که این احتمال وجود دارد که مافیای صنعت طیور با انتشار گسترده این نوع صحنه‌های دلخراش پیگیر فشار حداکثری برای رسیدن به اهداف خود باشند، تصریح کرد: یکی از دلایلی که ما امروز صحنه‌های دلخراش معدوم سازی جوجه‌های یکروزه را مشاهده می‌کنیم عدم پیش‌بینی بازار توسط مسئولان و نهاد‌های امر در وزارت جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار و انجمن جوجه‌های یک روزه است به هر روی مسئولان امر باید از قبل بازار را پیش بینی و متناسب با نیاز بازار میزان تولید را تعیین می‌کردند تا شاهد صحنه‌های دلخراش معدوم سازی جوجه‌ها و هدر رفت منابع ملی نباشیم.

وی به برخی پیشنهاد‌های مطرح شده در فضای مجازی مثل رهاسازی جوجه‌های یک روزه در طبیعت و روستا‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به نظر متخصصین محیط زیست رها کردن جوجه‌ها در طبیعت و روستا‌ها موجب بروز مشکلات متعدد محیط زیستی و بهداشتی می‌شود. به گونه‌ای که این مشکلات می‌توانند گریبانگیر مرغ‌های محلی و حتی حیوانات وحشی شوند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه دولت نقش حائز اهمیتی در پیشگیری از وقوع صحنه‌هایی مثل معدوم سازی جوجه‌های یک روزه دارد، گفت: برای اینکه در اینکه در آینده شاهد این صحنه‌های دلخراش نباشیم باید کنترل و پیش بینی صحیح بازار توسط دولت صورت بگیرد تا طبق نیاز بازار تولید انجام شود تا هم تولیدکنندگان ضرر و زیان زیادی نبینند و هم شاهد صحنه‌های دلخراش معدوم سازی جوجه‌های یک روزه نباشیم.

بختیاری بر ضرورت کنترل و جلوگیری از فعالیت مافیای صنعت مرغ تاکید کرد و افزود: باید با مافیایی که با احساسات مردم بازی کرده اند به شدت برخورد شود. همچنین با توجه به اینکه سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون قطعه جوجه در کارخانه‌های جوجه کشی تولید می‌شوند که به دلیل مشکلات ژنتیکی و جسمی و همچنین عدم توانایی تولید قابلیت پرورش را ندارند باید دستورالعمل‌های لازم برای نحوه صحیح معدوم سازی این جوجه‌ها ابلاغ شود و این معدوم سازی نیز باید با نظارت نهادی ذی ربط و به شکل صحیح و انسانی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه جوجه‌هایی که قابلیت پرورش ندارند باید به خوراک حیوانات شوند تا دیگر شاهد صحنه‌های غیرانسانی و دلخراش معدوم سازی نباشیم، تصریح کرد: اقدام دیگری که باید در حمایت از صنعت مرغ صورت بگیرد کمک به صادرات است. به هر روی امروز بازار ۲ میلیون تنی گوشت مرغ در اطراف کشورمان وجود دارد، اما متاسفانه سهم ایران از صادرات مرغ به این کشور‌ها نزدیک به صفر است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بر ضرورت حمایت مستقیم از تولید کننده تاکید کرد و گفت: این حمایت‌ها نباید به گونه‌ای باشد که موجب نفع بردن مافیا و دلالان صنعت مرغ شود.

بختیاری افزود: مسئولین در چند روز اخیر به کمبود نهاده‌های دامی، عدم تخصیص ارز و متوقف شدن نهاده‌های دامی در بندرگاه‌های کشور اشاره کرده اند؛ با این وجود بخشی از این مشکلات ناشی از لغو قانون انتزاع است، چون لغو این قانون و تقسیم وظایف تنظیم و تولید محصولات کشاورزی بین دو وزارت خانه جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار موجب سرگردانی بازار و به وجود آمدن مشکلاتی در زمینه واردات و تامین نهاده‌های دامی شده است. به هر روی امروز متخصصینی هم در سطح کشور و هم در سطح دانشگاه‌ها و در بین دانشجویان وجود دارند که می‌توانند راهکار‌هایی را به دولت پیشنهاد بدهند تا بتوانیم از مشکلات پیش آمده به سهولت عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معدوم سازی جوجه ها تولید گوشت مرغ صادرات مرغ معدوم سازی جوجه ها جوجه های یک روزه سازی جوجه های یک صحنه های دلخراش صنعت مرغ ضرر و زیان عدم حمایت حمایت ها گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای در فروردین ماه ۱۴۰۳, حدود ۲هزار و۱۹۸ نفر مهارت دیدند و حدود ۱هزار و ۱۹۲نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های بازار کار بیانگر خط‌مشی و تصمیم‌گیری‌های دولت در استقرار و استمرار فرآیندهای توسعه بازار کار است. این تصمیم گیری ها از طریق ایجاد زیرساخت­ ها و بهبود عملکرد وظایف حاکمیتی دولت در بازار کار و اقدامات حمایتی برای بهبود فضای کسب ‌و ‌کار و همچنین تقویت و نهادینه‌سازی فـرآیند پایداری و توسعـه اشتغـال انجام می شود.

وزارت کار، برای تحرک بخشی به بازارکار و ایجاد فرصت­ های شغلی به ­ویژه برای جوانان و فارغ ­التحصـیلان دانشگاهی، زنان و خـانواده‌های کم درآمد در طول اجرای برنامه ششم، اقدامات و برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که ضمن حفظ اشتغال موجود و صیانت از مشاغل آسیب پذیر از طریق توانمند­سازی و ارائه آموزش­ های شغلی و مهارتی، کمک‌های بلاعوض و استفاده از منابع و هزینه­‌های جاری و سرمایه در گردش؛ به توسعه اشتغال جدید و پایدار کمک کرده است. یکی از این طرح‌ها و برنامه‌ها، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای  از آمار محیط واقعی کار بیانگر این است که تعداد شاغلین بنگاه های اقتصادی در دولت سیزدهم  در بازه زمانی 30ماهه حدود 340هزار و 199 نفر دوره یا به عبارتی 45میلیون و126هزار و 845 نفر ساعت است که نسبت به دوره قبلی یعنی در دولت دوازدهم حدود 85درصد رشد داشته است. در دولت دوازدهم حدود 183هزار و 547 نفر دوره در بازه زمانی 30ماهه آموزش دیده اند.

در فروردین ماه 1403 در سراسر کشور حدود 2هزار و198 نفر مهارت دیدند و حدود 1هزار و 192نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت