Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد به خصوص بانوان، در منزل قرنطینه هستند؛ که البته این قرنطینه خانگی، می‌تواند منجر به مشکلاتی همچون کم تحرکی و اضافه وزن هم شود.

زهره هراتیان، رئیس مرکز ایفمارک ایران و عضو کمیته پزشکی، در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص خانه نشینی و مشکلاتی که در پی دارد، گفت: به هر حال روز‌های قرنطینه، سخت و سنگین است به خصوص برای افراد و بانوانی که شاغل بودند و در حال حاضر در منزل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر نگهداری از کودکان، نیاز دارند که برای خودشان هم سرگرمی‌هایی داشته باشند. دیدن فیلم یا خواندن کتاب، معمولا استفاده از تنقلات را هم همراه دارد، با این شرایط، ممکن است در پایان قرنطینه با اضافه وزن رو به رو شوند.

او ادامه داد: اضافه وزن علاوه بر این که باعث می‌شود ساختار بدن مانند زانو‌ها و کمر، تحت فشار قرار بگیرند، باعث بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و یا بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود.

هراتیان افزود: با توجه به این مسائل، باید علاوه بر ورزش، به نوع و میزان تغذیه‌ی خودمان هم توجه لازم را داشته باشیم.

او درباره‌ی چگونگی ورزش در منزل گفت: اگر فضای منزل اجازه می‌دهد، روزی نیم ساعت ورزش هوازی را در برنامه‌ی خود داشته باشند. اگر تردمیل دارند، از آن استفاده کنند. اگر هیچ کدام از این شرایط فراهم نیست، با پخش یک موسیقی که ضربان قلب را بالا می‌برد، ورزش‌های ایستا، حرکت‌های ورزشی مانند زانو بلند و پروانه را در قالب ست‌های تعریف شده، انجام دهند.

هراتیان تصریح کرد: حتما قبل از شروع فعالیت فیزیکی، بدن را گرم کنند، چرا که اگر بدون گرم کردن به ورزش‌های با شدت بالا مشغول شوند، امکان آسیب وجود دارد.

او در ادامه تصریح کرد: اگر کودکان هم در منزل هستند، می‌توانند از آن‌ها برای همراهی درخواست کنند و ورزش گروهی را ترتیب دهند. ورزش گروهی، نشاط را به همراه دارد.

هراتیان تاکید کرد: اگر اسیر افسردگی شوند و از ورزش کمک نگیرند، امکان دارد با اتمام دوران قرنطینه خانگی هم تا چندین ماه عوارض افسردگی در افراد باقی بماند.

او تاکید کرد: افراد سعی کنند حتما در برنامه تغذیه‌ای خود، سبزیجات و میوه را در نظر بگیرند. بهتر است در صورت امکان از ساعت ۸ شب به بعد، غذا مصرف نکنند. با وجود این که در منزل هستند، سعی کنند صبح‌ها مانند زمان اداری از خواب بیدار شوند.

بیشتر بخوانید :سعیدی: قرنطینه نباید باعث آسیب به سیستم اسکلتی شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون پزشکی ورزشی کرونا ویروس قرنطینه خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار حاجی زاده: عملیات وعده صادق خواست مردم بود،حتی بچه‌ها در منزل می‌‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سردار حاجی زاده: عملیات وعده صادق خواست مردم بود،حتی بچه‌ها در منزل می‌‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم