Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این گزارش، سعی شده است که سریال اقتصادی معرفی گردد. سریال هایی که در موضوعاتی مجزا و جذاب برای علاقه‌مندان به سینما ساخته شده اند و تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: بسیاری از سریال ها و فیلم های سینمایی، فرصتی برای یادگیری هستند. داستان سریال ها و فیلم ها می تواند زندگی یک فرد را کاملا تحت تاثیر قرار داده و عوض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارتباط با دنیای اقتصاد هم آثاری زیاده ساخته شده اند. اگر از مستندهای اقتصادی میانه خوبی ندارید، سریال های حوزه استارتاپ می تواند شما را با برخی مسائل اقتصادی، آشنا کند.

 

دره سیلیکون

نمره در IMDB (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها): 8.2 از 10

دره سیلیکون، مجموعه ای تلویزیونی و کمدی است که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود. مایک جاج، جان السچلر و دیو کرینسکی سازندگان این مجموعه تلویزیونی هستند. پخش این مجموعه از ۶ آوریل ۲۰۱۴ آغاز شد. موضوع سریال در مورد ۶ جوان است که شرکتی نوپا در دره سیلیکون به راه انداخته‌اند. سیلیکون ولی (silicon valley) در واقع خانه‌ی بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا از جمله اپل، سیسکو، گوگل، اچ‌پی، اینتل و اوراکل است. این دره به این دلیل دره سیلیکون نامیده می‌شود که در ابتدا محل حضور بسیاری از تولید‌کنندگان و نوآوران تولید تراشه بوده است، اما در نهایت به خاطر وجود کسب‌و‌کارهای مرتبط با تکنولوژی‌های پیشرفته (High-tech)، سیلیکون نامیده شد.

خلاصه فیلم: این سریال، داستان 5 جوانی را روایت می کند که استارتاپی را در دره سیلیکون راه اندازی می کنند و موانع پیش رو و تجربیات آن ها به تصویر کشیده می شود.

در پایان باید گفت، دیدن این فیلم برای تمام افرادی که در باب استارتاپ، با مشکلات و چالش هایی مواجه شده اند، توصیه می شود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Hzm برچسب ها: معرفی سریال اقتصادی ، سریال اقتصادی ، استارتاپ ، سینما و اقتصاد

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سریال اقتصادی استارتاپ سینما و اقتصاد دره سیلیکون سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟

یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سیلیکون ولی در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری روی استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک و چت‌بات گراک است.

به‌گزارش The Information، ایلان ماسک در حال نزدیک‌شدن به معامله‌ی اولیه با سرمایه‌گذاران بالقوه ازجمله Sequoia Capital است که در سال ۲۰۲۲ در ایکس (توییتر سابق) ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

منابع داخلی مشخص نکردند که Sequoia قصد دارد چه مقدار سرمایه اختصاص دهد یا چه شرکت‌های دیگری ممکن است در جمع‌آوری سرمایه شرکت کنند؛ اما فایننشال تایمز و بلومبرگ تأیید کردند که Sequoia قصد دارد در این معامله شرکت کند. ماسک پیشنهاد کرده است که شرکت‌ها قبل از شروع سرمایه‌گذاری رقبا وارد دور اول جذب سرمایه شوند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که این سرمایه ارزش شرکت را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند که فاصله‌ی چندانی با ارزش‌گذاری آنتروپیک ندارد. آنتروپیک، یکی دیگر از رقبای OpenAI است که اعضای سابق این شرکت آن را تأسیس کرده‌اند و در اوایل سال ۲۰۲۴، سومین مرحله‌ی جذب سرمایه را با ارزشی حدود ۱۸٫۴ میلیارد دلار افزایش داد.

با اینکه استارتاپ هوش مصنوعی ماسک هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است، به‌نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از چشم‌انداز بازدهی کلان این شرکت حمایت می‌کنند و مانند بسیاری از شرکت‌ها بر موج عظیم هوش مصنوعی سوار می‌شوند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI اوایل مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۳) چت‌بات گراک را به مدل زبانی Grok-۱.۵ به‌روزرسانی کرد. این چت‌بات که نسخه‌ی پیشرفته‌تر گراک است، به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT شرکت OpenAI معرفی شد و در‌اختیار کاربران نسخه‌ی پریمیوم شبکه‌ی اجتماعی ایکس قرار گرفت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • روایت حمیدرضا آذرنگ از مصدومیت سعید آقاخانی و حضور سرصحنه «نون‌خ۵»