Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@06:54:00 GMT

یک اتفاق تاریخی در بورس!/ افزایش ۱۸ ثبت نام در سجام

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۷۳۸۴

یک اتفاق تاریخی در بورس!/ افزایش ۱۸ ثبت نام در سجام

آمارهایی که اواسط فروردین‌ماه از میزان بی سابقه ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) منتشر شد از استقبال مردم از بازار سرمایه حکایت دارد به طوریکه در فروردین‌ماه سال گذشته ۵۵ هزار کد صادر شد درحالی که در فروردین‌ماه سال جاری تعداد کدهای صادر شده به بیش از ۱۹۳ هزار کد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سال ۱۳۹۸، حدود ۸۲۲ هزار کد صادر شد تا پرونده این بازار با ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار کد بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس آمار صدور کدها در سال گذشته حاکی از آن بود که در فروردین ۵۵ هزار کد، در اردیبهشت  ۳۹ هزار کد، در خرداد  ۲۳ هزار کد، در تیر  ۳۴ هزار کد، در مرداد ۴۸ هزار کد و در شهریور ۶۱ هزار کد صادر شده است.

میزان صدور کدها در مهرماه رشد چشم‌گیری داشته و در این ماه  ۹۱ هزار کد صادر شد. همچنین در آبان، آذر و دی به ترتیب شاهد صدور ۲۵ هزار، ۵۲ هزار و ۶۸ هزار کد بودیم. این آمار در بهمن‌ماه ۱۵۴ و در اسفند نیز ۱۷۲ هزار کد بود. بر این اساس در سال ۱۳۹۸ حدود ۸۲۲ هزار کد جدید در بازار سرمایه صادر شد تا تعداد کل کدها به رقم ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار کد برسد. این درحالی است که تعداد کدهای صادر شده در کل سال ۱۳۹۷، حدود ۸۹۵ هزار کد بود.

اما به نظر می‌رسد بازار سرمایه امسال جایگاه دیگری بین مردم پیدا کرده است به طوریکه تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سجام ۱۸ برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. در ۲۵ روز نخست امسال تعداد ۶۵۱ هزار و ۹۵۹ نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند تا تعداد کل ثبت نام کنندگان در این سامانه از مرز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عبور کند.

در نهایت در ۳۱ روز ماه گذشته، ۱۹۳ هزار و ۹۲۰ کد صادر شد که نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته که ۵۵ هزار کد صادر شده بود،   ۱۹۳ هزار و ۸۶۵ کد افزایش یافته است!

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار کد صادر شد فروردین ماه صادر شده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس