Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بیرم‌وند لطمه دیدن معیشت بخشی از مردم در پی شیوع ویروس کرونا را یک آسیب اقتصادی به بدنه جامعه دانست و گفت: همدلی مردم در رزمایش کمک مومنانه می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد و نمادی از یک جامعه مهدوی را به نمایش بگذارد.

«حجت‌الاسلام علی‌بیرم‌وند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب را لبیک به ساحت مقدس امام زمان (عج) دانست و اظهار کرد: کانون‌های مساجد کشور همیشه با تمام توان مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه‌های مختلف را پیگیری کرده و با اقدامات خود نقش موثری را ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روح‌الله مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک با اشاره به اینکه از احسان و نیکوکاری به‌عنوان انفاق و صدقه تعبیر شده و این موصوع در شرع مقدس اسلام جایگاه بسیار والایی دارد افزود: آیات و روایات زیادی درباره اهمیت و آثار نیک این امر مهم و در مواردی پیامدهای منفی ترک آن وجود دارد و در قرآن نیز هر کجا از نماز به عنوان نماد عبادت‌ها سخن گفته، از انفاق به‌عنوان نماد وظایف اجتماعی یاد شده است.

 

وی به اهمیت و ضرورت کمک به نیازمندان اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به تاکید روایات بر کمک به امور نیازمندان و برآورده کردن نیاز آنها، می‌توان پی برد که در اسلام کمال و سعادت انسان بر دو پایه اصلی بنا شده و نماز به عنوان عبادت و راز و نیاز با خدا و کمک به نیازمندان نیز یک وظیفه مهم اجتماعی است.

 

حجت‌الاسلام تصریح کرد: در دین مبین اسلام به اکرام یتیمان و دستگیری از آنها توجه ویژه‌ای شده که این خصلت نیکوی انسانی آثار و پیامدهای ارزشمندی دارد و با ترک آن به‌عنوان یک واجب الهی، پیامدهای زیان‌باری با خود به همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مساوات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، فقرا و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا شکل گرفته عنوان کرد: در این رزمایش مسئولان و آحاد مردم برای به‌صحنه آوردن کمک‌های مومنانه مردم در جهت حمایت از نیازمندان و صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا برای جبران بخشی از خسارت این بیماری بسیج شده‌اند.

 

مدیر کانون روح‌الله اندیمشک لطمه دیدن معیشت بخشی از مردم از ویروس کرونا را یک آسیب اقتصادی به بدنه عمومی جامعه دانست و ادامه داد: همدلی مردم در این طرح می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد و نمادی از یک جامعه مهدوی را به‌نمایش بگذارد.

 

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک فوری و مومنانه و مواسات در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: رزمایش کمک مومنانه آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مسجد امام خمینی (ره) شهرستان اندیمشک با استفاده از ظرفیت خیرین و مردم به‌صورت کمک‌های نقدی و غیرنقدی به افراد نیازمند و مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا خدمت‌رسانی می‌کند.

 

حجت‌الاسلام بیرم‌وند از انجام اقدامات موثری در زمینه‌های مختلف از جمله ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و اماکن و ایستگاه‌های ورودی توسط مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک خبر داد و یاد آور شد: کانون فرهنگی هنری روح‌الله اندیمشک بر اساس نیازهای مردم در عرصه کمک به نیازمندان، غربالگری و ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت، توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی و حتی منازل مسکونی به ارائه خدمات ارزشمندی پرداخته است.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه مشاغل آسیب دیده از کرونا ماه مبارک رمضان رهبر معظم انقلاب رزمایش کمک مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور