Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد تقی زاده،کارشناس حمل و نقل و ترافیک و معاون حمل‌ونقل سابق وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با بیان اینکه امکان اجرای درست طرح فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی تهران وجود ندارد، اظهار کرد: بیشترین ریسک را امروز در حمل و نقل عمومی تهران تجربه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد تقی زاده،کارشناس حمل و نقل و ترافیک و معاون حمل‌ونقل سابق وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با بیان اینکه امکان اجرای درست طرح فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی تهران وجود ندارد، اظهار کرد: بیشترین ریسک را امروز در حمل و نقل عمومی تهران تجربه می‌کنیم.


وی افزود: برخی مشاغل و حرفه های متفاوت باید کار خود را آغاز کنند و از آنجایی که برخی از مردم صاحب خودرو نیستند عملا باید از حمل و نقل عمومی بهره ببرند و این یک بن بست برای شهرداری تهران است.


این کارشناس حمل و نقل و ترافیک با تأکید بر اینکه نباید آلودگی هوای تهران را فراموش کرد، عنوان کرد: سالانه حدود 10 هزار نفر در اثر آلودگی هوا در کشور جان خود را از دست می دهند؛ از این رو در موضوع مقابله با کرونا نباید به گونه ای رفتار شود که معضل آلودگی تهران به فراموشی سپرده شود.


وی ابراز کرد: هر چه تعداد خودروها در شهرها و بیرون شهر افزایش پیدا کند به طور قطع آمار تصادفات و سوانح روند صعودی به خود خواهد گرفت بنابراین باید تصمیم درستی برای مقابله با کرونا به کار گرفته شود.


این کارشناس حمل و نقل و ترافیک اضافه کرد: بهترین تصمیم این است که ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر تهران، از مترو تا اتوبوسرانی را افزایش دهیم تا طرح فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت شود و مشکلی چون آلودگی دامن تهران را نگیرد.


تقی زاده تأکید کرد: اگر حمل و نقل عمومی شهر تهران بخواهد با همین رویه کمبود و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا پیش برود راهکاری جز تعطیلی مترو را نخواهیم داشت.


وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با راه دانا ابراز کرد: آقای مناف هاشمی تجربه مدیریت در شهرداری تهران را داشته اند اما مسئولان در حوزه حمل و نقل باید از حضور کارشناسان و صاحبان فن بهره برند تا اینکه از ابتدا تصمیمات کارشناسی گرفته شود.

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس حمل و نقل و ترافیک حمل و نقل عمومی تهران فاصله گذاری اجتماعی راه دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

کد خبر 847201 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آلودگی هوا تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان