Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@03:08:14 GMT

ملزم به تغییر مدل کسب و کار هستیم

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۰۹۹۲

ملزم به تغییر مدل کسب و کار هستیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا سلیمانی در نخستین جلسه شورای راهبردی این شرکت، با بیان اینکه عصر کرونا، فصل جدیدی در ارتباطات ایجاد کرده است، با یادآوری اینکه تمام بنگاه‌های اقتصادی در ایران نیز به تاسی از شرایط اقتصادی حاکم بر جهان، شرایط خاصی را تجربه می‌کنند، گفت: لازم است ما تمام فعالیت‌های اقتصادی مان را طبق برنامه‌های دولت پیش ببریم و حتی بالاتر از آن در راستای تحقق شعار سال "جهش تولید" و اهداف شستا که ۴۰ درصد فراتر از اهداف پیش بینی شده را انتظار دارد، با رصد مستمر روزانه، هفتگی و ماهانه شاخص‌های حیاتی هر بنگاه، موضوعات را به گونه‌ای مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر مدل کسب و کار

سلیمانی ادامه داد: کرونا بسیاری از کسب و کار‌های فیزیکی را دچار مشکل کرده است، برخی از دارایی‌های فیزیکی دنیا مثل وال مارت با سه هزار فروشگاه زنجیره‌ای اعلام کرده‌اند که ناچار به تغییر بیزینس مدلشان هستند، خیلی از کار‌ها وارد بستر مجازی می‌شوند، ما نیز ملزم به تغییر در مدل کسب و کارمان هستیم و باید با مطالعه و تحلیل دقیق تغییراتی را اعمال کنیم.

او با تاکید بر برگزاری به موقع مجامع مطابق برنامه زمان بندی بیان کرد: مجامع با حداکثر ۱۵ نفر و با رعایت الزامات سازمان حسابرسی، بورس و شستا برگزار می‌شوند و توزیع سود ۹۰ درصدی باید رعایت شود.

مدیرعامل هلدینگ تاصیکو از برنامه‎های دیگر هلدینگ برگزاری دوره‎های تربیت مدیران آینده را مطرح کرد و با تاکید بر تکمیل زنجیره تولید با تملک معدن گفت: در تمام شرکت‎ها باید دپارتمانی با عنوان معدن شکل گیرد.

راه‌اندازی ۱۰ کسب و کار جدید دانش بنیان

سلیمانی اظهار کرد: شتابدهنده به عنوان مرکز و هاب فناوری هلدینگ فعالیتش را از امروز رسما آغاز کرده و مدیران نیز باید عارضه یابی فناوری به صورت مستمر و دوم بومی سازی قطعات و مواد توسط واحد‌های مرتبط شرکت‎ها را دستور کار قرار دهند تا بتوانیم امسال ۱۰ کسب و کار جدید دانش بنیان را راه‎اندازی کنیم.

او همچنین گفت: توسعه صادرات و مدیریت بازارداخلی جز مهم‌ترین اقدامات امسال است؛ دیجیتالی کردن کسب و کار‌ها در بستر IT باید در دستور کار شرکت‌ها قرار بگیرد و همچنین بحث هوشمندسازی معادن همانگونه که در دنیا مطرح شده است جز الزامات است. سامانه‌های شستا و BI را حتما به کار ببریم و از تحلیل گران در سطح شرکت‌ها استفاده کنیم.

افزایش حدود ۶ درصدی در تولید فولاد خام

منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این جلسه به خلاصه عملکرد این شرکت در سال ۹۸ و برنامه‎های سال ۹۹ پرداخت و گفت: در سال گذشته با وجود تنگنا‌ها و محدودیت‌های پیش آمده که عمدتا در خصوص تامین مستمر و کافی مواد اولیه مورد نیاز از نظر کمی و کیفی بود، با انجام و اجرای برنامه ریزی‌های موثر، ضمن حفظ تولید و سعی در رعایت میزان و ترکیب برنامه تولید سالیانه، تلاش شده میزان تولید همراه با ارتقاء کیفیت وتنوع محصولات افزایش یابد.

اوادامه داد: در این سال ۲ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۷۴ تن چدن مذاب در ذوب آهن تولید شد که افزایش حدود ۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷داشت. همچنین در سال ۹۸ شاهد افزایش حدود ۱۴ درصدی در تولید آگلومره، افزایش ۲ و نیم درصدی در تولید کک خشک، افزایش حدود ۶ درصدی در تولید فولاد خام و افزایش ۵ و نیم درصدی در جمع کل محصولات اصلی بودیم.

مدیرعامل ذوب آهن به تولید پایدار ریل دراین شرکت اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ فولاد مخصوص ریل به صورت انبوه تولید شد. تاکنون ریل‎های ۴۶ E ۲، ۶۰ E ۱ و ۴۹ E ۱ در کارخانه ذوب آهن تولید و برنامه ریزی برای تولید ریل‎های دیگر از جمله ریل مترو ۵۴ E ۱ در حال انجام است. همچنین ریل معدن R ۱۸ با موفقیت تولیدشد.

افزایش ۹.۶ درصدی تولید نسبت به سال گذشته

ضیائی، مدیرعامل مس شهید باهنر نیز دراین جلسه به بخشی از دستاورد‌های سال ۹۸ اشاره و اعلام کرد: افزایش ۱۳ درصدی صادرات پس از هفت سال صادرات نزولی و رشد فروش ۱۳.۵ درصدی نسبت به سال قبل در فروش داخلی و همچنین افزایش ۹.۶ درصدی تولید نسبت به سال گذشته از برنامه‎های حاصل شده در سال گذشته بوده است.

او همچنین رفع ممنوعیت صادرات اسلب و بیلت مسی و صادرات به هفت کشور ترکیه، عمان، تایوان، عراق، سوریه، ویتنام و ارمنستان، همچنین بازارسازی و فروش دو محصول جدید Key Blank و ۷۲ BSN را از دستاورد‌های سال قبل برشمرد.

رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس نیز در این جلسه گزارش عملکرد شرکت در حوزه‎های پنجگانه حفریات زیرزمینی معدن، استخراج زغال سنگ خام، خرید از معادن مجاور، فرآوری برای تولید کنسانتره زغال سنگ و فروش محصول نهایی را ارائه کرد و در ادامه با تشریح جزئیات فعالیت شرکت در فروردین ۹۹، از استخراج حدود ۹۷۰۰۰ تن زغال سنگ خام، تولید حدود ۴۰۰۰۰ تن کنسانتره و فروش حدود ۳۷۰۰۰ تن محصول به ذوب آهن اصفهان و کک طبس خبر داد.

او ضمن تشریح اقدامات در راستای مبارزه با شیوع کرونا با توجه به شرایط خاص و دشوار معدنی و فعالیت در عمق ۶۵۰ متری زمین، تاکید کرد که به واسطه اجرای کامل و مستمر پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی، خوشبختانه موردی از بیماری در معدن مشاهده نشده است.

سلیمان نوروزی، مدیر عامل شرکت صنایع خاک چینی ایران هم در این جلسه از حمایت‌های مجموعه هلدینگ صدرتامین قدردانی کرد و گفت: در راستای تحقق شعار سال " جهش تولید " که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است این شرکت در نظر دارد نسبت به طراحی و ساخت تجهیزات تولید کائولن، بهره برداری از معادن کوهناب و ساری تپه، طراحی و تولید محصول جدید، ارتقاء تجهیزات خط کائولن فعلی، مطالعه در مورد طراحی جوهر و شیشه و شهرک فناوری خاک چینی با استفاده از نیرو‌های فعلی، نیروی جدید و جوان اقدام کند.

نوروزی اظهار کرد: میزان تولید در سال ۹۸، ۴۸۰۴۴۵تن بوده است که از این میزان ۱۳۰۹۸۳میلیون ریال یعنی ۱۰۰۲۷تن شرکت خاک چینی صادرات داشته است.

علی رستمی، مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران هم گفت: مجوز طرح توسعه نمک تصفیه از سوی شستا صادر شده است با اجرای این پروژه شرکت معدنی املاح ایران بزرگترین تولید کننده نمک خوراکی در بازار داخل و کشور‌های منطقه خواهد شد.

لقمانی، مدیر عامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نیز گفت: شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در سال ۹۸ در تولید آجر ۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته و توانسته میزان تولید آجر را طبق بودجه مصوب پوشش دهد.

او رشد مبلغ فروش سال ۹۸ در مقایسه با سال۹۷ را به میزان ۴۹ درصد به دلیل تغییر در سبد فروش عنوان کرد و در خصوص آمار تولید و فروش در فروردین ۱۳۹۹ گفت: به دلیل بیماری کرونا شرکت اقدام به کاهش ۲۰ درصدی ساعات کار روزانه پرسنل کرده است، اما علی‌رغم این تغییر مقدار تولید و فروش در مقایسه با بودجه مصوب ۲۷ درصد و مبلغ فروش ۳۴ درصد افزایش داشته است. در خصوص بازار‌های صادرات نوید حضور در بازار خارج از کشور با مذاکرات انجام شده را دادند.

فریبرز رضازاده، مدیر عامل شرکت پشم شیشه نیز درباره عملکرد سال ۹۸ گفت: خوشبختانه در سال ۹۸ با توجه به مشکلات و همچنین اورهال کارخانه توانستیم با کمک تمام همکاران از نظر تحقق بودجه، میزان فروش و سود حاصل شده عملکرد خوبی داشته باشیم. همچنین در بحث پروژه انتقال این شرکت به منطقه ویژه اقتصادی شیراز، اقداماتی در گذشته با کمک مسئولان استان و همچنین هلدینگ ذی ربط انجام شده و تاکنون با پیمانکاران ایتالیایی برای خرید تجهیزات مذاکراتی خوبی انجام گرفته و در بحث آجر‌های کوره بارگیری آن در کشور چین انجام و به زودی وارد محل پروژه خواهد شد و هدف ما این است که سریعتر این پروژه به اتمام برسد تا کمک بزرگی در زمینه محیط زیست به منطقه انجام داده باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس شرکت سرمایه گذاری صدر تامین بنگاه های اقتصادی جهش تولید مدیر عامل شرکت درصدی در تولید افزایش حدود نسبت به سال سال گذشته سال ۹۸ کسب و کار زغال سنگ شرکت ها ذوب آهن ۶ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز

مهرداد عباد عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره مزیت ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز که جز مصوبات مجلس یازدهم است گفت: متأسفانه بخش خصوصی طی سال‌های اخیر نقش چشمگیری در صنایع بالا دستی نفت و گاز نداشته و البته اجازه ورود به داده نمی‌شد.

وی در ادامه بیان کرد: شرکت‌های خصوصی تاکنون نتوانستند در این حوزه فعالیت داشته باشند که رهبر معظم انقلاب نسبت به این مساله تأکیدات ویژه‌ای داشتند که باید بخش نفت و گاز را به بخش خصوصی سپرده شود؛ به عنوان مثال زمانی که قرار بود بهره برداری از پارس جنوبی را به ستاد اجرایی فرمان امام سپرده شود، مقام معظم رهبری اعلام کردند که برای بهره‌برداری از این حوزه‌ها باید بخش خصوصی ورود کند.

این عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در ادامه تاکید کرد: پروژه پارس جنوبی ۲۹ سال در جریان است، ابتدا آن را به توتال سپردند، بعدازآن بهره برداری به چینی‌ها دادند و سپس آن را به ستاد اجرایی فرمان امام ارجاع دادند. بخش خصوصی پتانسیل، سرمایه و تخصص دارد مخصوصاً در حوزه نفتی در حوزه گازی هم مسئله علم فوق سرد که یک حوزه خیلی گسترده‌ای است و بخش خصوصی در این حوزه کار می‌کند، وجود دارد ولی علم بهره برداری از گاز توسط بخش دولتی در کشور ما خیلی محدود است.

این عضو کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی توضیح داد: اگر به بخش خصوصی یک چاه گاز بدهند توانایی این را دارد که از آن گاز اقدام به خالص سازی پروپان، بوتان، اتان و … است. ولی این توانایی در دولت وجود ندارد و سالیان سال است یا گاز را می‌سوزانند و یا به صورت خام به فروش می‌رسانند. در عدم فروش خام فروشی گاز بخش خصوصی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

عباد گفت: در حوزه نفتی هم در حوزه ساخت پالایشگاه و پتروشیمی مناقصه‌ها برگزار می‌شود و در انتها به دلیل روابطی که وجود دارد شرکت‌های دولتی و خصولتی موفق می‌شوند این پروژه‌ها را بگیرند، و بخش خصوصی در این حوزه‌ها ناکام می‌ماند.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی در داخل کشور داریم که می‌توانند پالایشگاه بسازند توضیح داد: حتی برخی از شرکت‌های خصوصی ایرانی در ونزوئلا مشغول پالایشگاه سازی هستند چرا نباید بتوانند در داخل کشور اقدام به این کار کنند.

عباد ادامه داد: متأسفانه بهره‌وری شرکت‌های دولتی فعال در حوزه نفت و گاز ما خیلی پایین است. یکی از دلایل آن این است که دلسوزی لازم برای بهره برداری از میادین نفت و گاز ندارند. وقتی بهره بردار کار برای خودش باشد قطعاً تلاش بیشتری برای سود بیشتر انجام خواهند داد.

این عضو کمیسیون گفت: شرکت‌های خصوصی راندمان تولید بالاتری دارند مشکل ما در بخش دولتی بهره برداری کننده از میادین نفت و گاز راندمان پایین است، ولی با مجوز مجلس در برنامه هفتم برای ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز، این سد برطرف می‌شود و بخش خصوصی می‌تواند راندمان تولید و کیفیت تولید را در این بخش بالا ببرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم بهره‌وری را بالا ببریم قطعاً می‌توانیم به سود و توسعه بیشتری در میادین نفت و گاز دست پیدا کنیم. بخش دولتی در این سال‌ها نتوانسته اقدام به خالص سازی گاز کند در صورتی که امر بخش خصوصی در این حوزه ورود کند می‌تواند با به روز کردن تجهیزات پالایش نفت و گاز می‌تواند تمام گازهای فلر را جمع کند و خالص سازی و به سیستم وارد کند.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه از سوی دیگر شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در بهره برداری از میادین نفت و گاز ورود کنند ادامه داد: در صنایعی که کشور به آنها نیاز دارد و آنها صنایعی دارند که منجر به توسعه کشور می‌شود مثل صنعت نفت و گاز، شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان را باید در این حوزه وارد کنیم.

کد خبر 6096150

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید