Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با بررسی آسیب‌شناسی وضع موجود مدیریت پسماندهای بهداشتی در شرایط کرونا عنوان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری باید ناوگان مجزایی را برای حمل‌ ونقل پسماندهای بیمارستان‌های معین منتخب تجهیز کند.

به گزارش گروه سیاسی برنا ، به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز روز سه‌شنبه در گزارشی با عنوان «آسیب‌شناسی وضع موجود مدیریت پسماندهای عادی، پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا» آورده است؛ با توجه به ناقل بودن پسماندهای پزشکی و بیمارستانی، مدیریت این پسماندها در حال حاضر از اهمیت مضاعفی برخوردار است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: برای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به‌منظور حفظ محیط زیست کشور از آثار زیان‌بار پسماندها و مدیریت بهینه آنها، ضرورت دارد برای مدیریت اجرایی پسماندهای عادی و پزشکی تدابیر و ملاحظات ویژه‌ای از چرخه تولید تا دفع نهایی پسماندها با جدیت و دقت اعمال شده و در اولویت اقدامات قرار گیرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: تدوین معیار جدید و موقت متناسب با شرایط زمان اپیدمی و خاص به استناد بند «ر» ذیل ماده (۶۹) ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی، جزو تکالیف وزارت بهداشت است.

این گزارش اضافه کرد: در شرایط فعلی ضمن پیگیری تدوین ضوابط و معیارهای جدید مربوط به شرایط اپیدمی، همه مراکز درمانی باید بسته‌بندی پسماندهای عفونی را به‌صورت سه لایه و حداقل دو لایه انجام دهند. سازمان مدیریت پسماند شهرداری هم در کنار اتخاذ تمهیدات لازم برای گندزدایی، باید خودروهای حامل پسماندهای آلوده به ویروس کرونا، ناوگان ویژه و مجزایی را برای حمل‌ ونقل پسماندهای بیمارستان‌های معین منتخب تجهیز کند و همه پسماندهای این بیمارستان‌ها با توجه به ریسک انتشار ویروس کرونا در قالب پسماند عفونی و با ناوگان واحد منتقل شوند.

مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: نکته دیگر درباره بحث سوزاندن این پسماندهاست که باید امکانات لازم برای زباله‌سوزهای مخصوص و استاندارد در کشور ایجاد شود.
بر اساس این گزارش، رعایت دقیق موارد مندرج در قانون مدیریت پسماندها به‌خصوص ماده (۱۳) و (۱۸) آن باید مورد عنایت ویژه قرار گرفته و مطابق ماده (۶٨٨) قانون مجازات اسلامی بدون هیچ ملاحظه کاری با متخلفان امر برخورد قاطع شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرکز پژوهش های مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد

 

به گزارش تابناک؛ مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران اعلام کرد؛ در پی انتشار فیلم پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می رساند: پس از تماس عوامل درمانی  با مرکز فوریتهای ۱۱۰  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید: درب مشترک  دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد  به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری  مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند؛ تاکید می‌شود اخبار را از وبگاه خبرگزاری پلیس دنبال کنید.

دیگر خبرها

  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم