Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:11:01 GMT

تولید بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و بسته مواد ضدعفونی کننده

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۰۱۹۴

تولید بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و بسته مواد ضدعفونی کننده

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد نوروزی چگینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: با تشکیل کارگاه‌های تهیه و تولید ماسک در مراکز یادگیری محلی سواد آموزی در سطح استان، تاکنون بیش از یکصد هزار ماسک و ۶ هزار بسته مواد ضدعفونی کننده توسط آموزش دهندگان و سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی استان تولید و توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره حضور فعال و مؤثر آموزش دهندگان و سوادآموزان استان در مقابله با ویروس کرونا، گفت: مقابله با ویروس کرونا و مساعدت و حمایت از مردم برای مصون ماندن از آن و حفظ جان آنها یک وظیفه و تکلیف همگانی است و در کشور ما با توجه به سابقه دیرینه دینی، فرهنگی و تاریخی، همکاری و تعاون و کمک به هم نوع همواره ارزش و اهمیت دوچندان داشته و دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: جایگاه مراکز یادگیری محلی شأن تلفیق دانش و مهارت است و بر همین اساس مراکز یادگیری محلی سواد آموزی فارس نیز با هدف کمک به مردم و سوادآموزان، اقدام به راه اندازی کارگاه‌های تهیه و تولید ماسک کرد تا آموزش دهندگان و سوادآموزان داوطلب بتوانند در این جهاد عمومی شرکت کنند.

وی گفت: در قالب این کارگاه‌ها هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ آموزش دهنده و بیش از ۲ هزار سوادآموز استان فارس، با رعایت اصول و پروتکل‌های وزارت بهداشت به تولید ماسک مشغول هستند و تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید و توزیع شده است.

نوروزی تهیه بیش از ۶ هزار بسته مواد ضدعفونی کننده توسط آموزش دهندگان و توزیع آنها بین مردم را یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و افزود: افزون بر این کار، آموزش دهندگان، مراکز یادگیری محلی را هم به طور مستمر ضدعفونی می‌کنند که این مسأله نقش مهمی در عدم ابتلای سوادآموزان و سایر اقشار مردم به بیماری کرونا دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از دیگر اقدامات مهم انجام شده توسط مجموعه سوادآموزی استان در راستای مبارزه با ویروس کرونا را تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی برای استفاده همکاران، تهیه بروشورهای آموزشی نحوه مقابله با بیماری کرونا به زبان ساده و توزیع آن بین سوادآموزان و خانواده‌های آنها، ارسال پیامک‌های آموزشی و فایل‌های صوتی خود مراقبتی در ارتباط با بیماری کرونا، انجام فعالیت‌های فرهنگی مانند نقاشی، انشانویسی، و …با موضوع بیماری کرونا از طریق فضای مجازی اعلام کرد.

کد خبر 4906798

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز آموزش و پرورش فارس سوادآموزی بهزاد نوروزی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام ستاد مقابله با کرونا قزوین شهرکرد کمک به نیازمندان بارش باران ماه مبارك رمضان بیرجند استانداری قزوین جهش تولید مراکز یادگیری محلی آموزش دهندگان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسماء وردیان، محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در پژوهشی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آن‌ها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح، جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین به دست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد.

این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بودند.

غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‌ها ضروری است. برچسب‌‌های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟