Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@00:04:11 GMT

ساخت و ساز در پلاسکو بدون اخذ پروانه است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۹۹۰

ساخت و ساز در پلاسکو بدون اخذ پروانه است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: تا زمانی‌که مشکل هزینه صدور پروانه و تأمین پارکینگ در ساختمان پلاسکو حل نشود از نظر ما ساخت و ساز در آن بدون اخذ پروانه است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری که صبح امروز به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در ارتباط با معماری خوب و لزوم ترویج آن اظهار کرد: ترویج فرهنگ معماری خوب سبب ساخت محله‌ها و شهرهای خوب خواهد شد و ما در معاونت معماری و شهرسازی برنامه‌هایی را برای بهتر شدن فضای کار و زندگی در دست اجرا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در 80 سال گذشته معماری خوب تحت تأثیر کمیت و سرمایه‌سالاری قرار گرفته، گفت: این شرایط باعث شده که اهمیت فضای خوب زندگی کاهش پیدا کرده و مردم با مفاهیم غنی معماری بیگانه شوند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد گفتمان معماری خوب برای مردم، عنوان کرد: در موضوع توسعه باید به فرهنگ، تاریخ، اقلیم و معماری توجه کرد زیرا معماری خوب می‌تواند به توسعه فرهنگی و اجتماعی منجر شود.

گلپایگانی ادامه داد: به‌منظور ترویج معماری خوب در پایتخت جشنواره‌ای شکل گرفته تا براساس آن ساختمان برتر سال شناسایی و معرفی شود.

وی افزود: در این جشنواره مباحثی همچون توسعه پایدار، تاب‌آوری، صرفه‌جویی در انرژی، فضاهای باز و حیاط‌گونه و پوشش سبز ساختمانی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به این مطلب که یکی از جفاهایی که به معماری شده این است که معماری را مختص طبقه پولدار و ثروتمند کرده‌اند، گفت: معمار خوب تنها در استخدام افراد پولدار و متمول نیست و همه طبقات جامعه باید از آن بهره‌مند شوند.

گلپایگانی در ارتباط با خط راه‌آهن تهران-تبریز و مجموعه بالای این مسیر هم اظهار کرد: با توجه به تملک این فضا از سوی راه‌آهن نیازمند توافقی بودیم که این موضوع در حال محقق شدن است.

وی تصریح کرد: بودجه لازم برای اجرای این پروژه فراهم شده و تا یکی دو ماه آینده شاهد اجرای آن خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران در ادامه به موضوع تخلفات حین ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیازمند نظارت مستمر همکاران ما در شهرداری نواحی است. در گذشته شبکه نظارت کارگاهی ایجاد شده بود که امروز دسترسی‌های آن افزایش یافته و می‌توانیم ساخت و سازهای حدود 17 هزار کارگاه ساختمانی را به‌صورت آنلاین پایش کنیم.

گلپایگانی با بیان این‌که تخلفات در این حوزه چندوجهی است و نیازمند انتخاب مجازات مختلف و مناسب برای سطوح مختلف تخلفات هستیم، عنوان کرد: همان‌طور که در کارهای صنعتی یک ضریب خطایی قرار داده می شود برای حتی یک قطعه فیزیکی هم یک درصد ضعیفی از خطا را قرار می‌دهند و قطعاً یک تخلف 10 سانتی‌متری با تخلف 100 متری در آن متفاوت است.

وی در ارتباط با وضعیت ساخت و ساز ساختمان پلاسکو نیز گفت: از نظر قانونی هر ساختمانی که در شهر ساخته می‌شود باید در ابتدا پروانه دریافت کند ولی در بحث پلاسکو دو مسئله وجود دارد یکی محاسبه هزینه صدور پروانه و دیگری تأمین پارکینگ.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص محاسبه هزینه صدور پروانه اظهار کرد: برخی بر این باور هستند که چون حریق و تخریب پلاسکو ناخواسته بوده مشمول پرداخت عوارض ساختمانی نیست و درخواست دارند که شهرداری نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد و این در حالی است که قانون صراحتاً این موضوع را عنوان کرده که شهرداری نمی‌تواند در عوارض ساختمانی تخفیف بدهد.

گلپایگانی در ارتباط با موضوع تأمین پارکینگ هم بیان کرد: بنیاد مستضعفان می‌گوید چون ساختمان قبلی پلاسکو پارکینگ نداشته پس این ساختمان نیز نباید پارکینگ داشته باشد در حالی‌که مصوبه شورای عالی شهرسازی است که همه ساختمان‌های بزرگ باید پارکینگ داشته باشند.

 وی تصریح کرد: در  این خصوص با وزیر راه مکاتبه کرده و مقرر شده در اولین جلسه شورای عالی معماری در مورد تأمین پارکینگ پلاسکو بررسی‌های لازم انجام شود ولی تا زمانی که این دو مشکل رخ ندهد از نظر ما ساخت و ساز پلاسکو بدون اخذ پروانه است.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران عبدالرضا گلپایگانی معماری خوب معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تأمین پارکینگ معماری خوب ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر رامشیر به ماهشهر در حال چهارخطه شدن است که در صورت تزریق به موقع اعتبارات ۱۰ کیلومتر از مسیر تا پایان سال چهارخطه می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه محور رامشیر به ماهشهر یکی از محورهای مهم حمل کالا و بار از بندر ماهشهر به مرکز کشور است، بیان کرد: محور رامشیر به ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که عملیات چهارخطه شدن ۲۰ کیلومتر از آن در قالب ۲ قطعه ۱۰ کیلومتری در دست انجام است.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار تا انتهای سال جاری حداقل ۱۰ کیلومتر از این محور پرتردد به بهره برداری می رسد.

بهرامی با بیان اینکه چهارخطه کردن محور رامشیر - ماهشهر یک پروژه ملی است، عنوان کرد: افزایش ایمنی، کاهش حوادث جاده ای، کاهش مدت زمان سفر و تسهیل تردد در محور از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای محور رامشیر _ ماهشهر با تلاش و پیگیری های انجام شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم به مبلغ یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که اکنون در حال اجرا است.

بهرامی در ادامه گفت: محور رامشیر _ ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق