Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:56:14 GMT

۱۰۰ هکتار از اراضی ملی استان البرز آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۴۲۲۴

۱۰۰ هکتار از اراضی ملی استان البرز آزادسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فاضلی هریکندی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اراضی ملی استان البرز با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت مستعد سوء استفاده از سوی برخی‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از سودجویان به دنبال تصرف اراضی ملی و خرید زمین‌های کشاورزی هستند تا با ساخت ویلا اقدام به خُرد کردن این اراضی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه حفظ و احیای حقوق عامه و بیت المال از سیاست‌های قوه قضائیه است، گفت: پس از تشکیل شورای تحول در دادگستری استان البرز ضوابط و شرایط تشکیل قرارگاهی برای پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی، منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی دنبال شد که این قرارگاه به طور رسمی از امروز آغاز به فعالیت می‌کند.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: با همکاری دیگر دستگاه‌ها از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و همچنین نیروی انتظامی ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی، طبیعی و همچنین زراعی و باغی رفع تصرف و بناهایی که ساخته شد قلع و قمع شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات قرارگاه صیانت از بین المال و مبارزه با تغییر کاربری در استان البرز ادامه خواهد داشت، گفت: در این راستا اقدامات متعددی از سوی دادستانی‌های استان برای شناسایی اراضی ملی متصرف شده و اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری یافته در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به باندهای پشت پرده که با خرید باغات و تصرف اراضی و خُرد کردن آنها در قطعات کوچک‌تر اقدام به غروش با قیمت‌های گزاف می‌کنند، گفت: شناسایی این افراد در دستور کار است تا مانع از خرد کرن اراضی، احداث بناهای غیرمجاز و جلوگیری از تخریب محیط زیست باشیم، همین امروز دو مورد از این باندها در ساوجبلاغ بازداشت شدند.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه در چهارباغ حدود دو ماه قبل بناهای غیرقانونی ایجاد و تخریب شده بود اما مجدد در همانجا ویلاهایی احداث شده است، گفت: مشخص است سازنده‌ها و افراد سودجوهزینه بالایی بابت خرد کردن قطعات بزرگ می‌کنند که مجدد پس از تخریب اقدام به ساخت می‌کنند.

وی در بخش دیگری در خصوص مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی نیز گفت: مبارزه با فساد مورد تاکید رهبری و رئیس دستگاه قضا است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی رونق تولید را به ارمغان می‌آورد، گفت: هدف ما حمایت از تولید کنندگان است مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واردات بی رویه و همچنین افرادی که از منابع عمومی و بیت المال سوء استفاده می‌کنند نیز از دیگر اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

فاضلی هریکندی تاکید کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان استان البرز اقدام به تهیه شناسنامه اقتصادی کرده ایم.

وی با اشاره به موضوع احتکار اقلام بهداشتی از زمان شیوع کرونا تاکنون، گفت: مقادیر زیادی از این اقلام احتکار شده با همکاری نیروی‌های اطلاعاتی و انتظامی کشف و ضبط شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص کشف ۹۵ میلیون جفت دستکش لاتکس در استان البرز، گفت: این مقدار دستکش در انباری در شهرستان اشتهارد کشف شد و پرونده متخلف در دادگاه انقلاب کرج در حال بررسی است.

فاضلی هریکندی در بخش دیگری به برخورد با آقازاده‌هایی که اقدام به ساخت و ساز در اراضی ملی و کشاورزی کرده اند، گفت: قوه قضائیه بدون هیچگونه ملاحظه‌ای اقدامات لازم را انجام می‌دهد. در قرارگاه صیانت از بین المال و مبارزه با تغییر کاربری در استان البرز با هر شخص حقیقی، حقوقی و مقامات که کارغیرقانونی انجام دهند و اقدام به تجاوز و تصرف اراضی ملی و منابع ملی و یا تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات کنند، فارغ از هر سمتی که دارند برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقش دادگستری در جلوگیری از تصرف به اراضی ملی نظارتی است، گفت: دستگاه‌های متولی و مجری مانند منابع طبیعی، محیط زست و کشاورزی هر کدام بر حسب وظائف خود گزارش‌های را ارائه می‌دهند اما داگستری به دنبال شناسایی افراد پشت پرده است، این افراد باندهایی هستند که زمین‌های خریداری شده را در قطعات کوچک‌تر و به قیمت‌های بالا می‌فروشند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به لغو مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری که شامل حال واحدهای تولیدی و صنعتی استان شده است، گفت: افزایش ظرفیت تولید در سه شهرک صنعتی اشتهار از دیگر نتایج این رویداد مهم است.

کد خبر 4906639

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری البرز قوه قضاییه ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام ستاد مقابله با کرونا قزوین شهرکرد ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان بارش باران بیرجند استانداری قزوین جهش تولید رئیس کل دادگستری استان البرز فاضلی هریکندی تغییر کاربری اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از کشت در ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه همایش جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: تولید گندم به عنوان گسترده‌‍ترین‌ساز و کار اقتصادی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت 40 هزار کشاورز در تولید گندم در استان، عنوان کرد: 10 هزار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از  15 هزار تن بذر در تولید گندم در استان استفاده می‌شود که باعث شده گسترده ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان را شامل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی خود را از طریق آب سبز و آب باران کشت می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در کشور حدود 20 درصد است.

برزگر با بیان اینکه در برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سال گذشته در استان شروع شد، افزود: امسال دومین سال جهش تولید در دیمزارها در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت از 30 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در سال جاری در جهش تولید در دیمزارها رسید، خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی باعث مشارکت بخش کشاورزی و کشاورزان در این طرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اضافه شدن 65 دستگاه کشاورزی به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان، اظهار کرد: تنوع بذری غلات دیم و تخفیفات بیمه‌ای از دیگر ثمرات این طرح در استان بود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد