Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمایشگاه تشخیص ویروس کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی همدان آزمایشگاهی است که روزانه از کل استان نمونه هایی را بررسی و نتایج آن را اعلام می کند و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ مورد تست کیت آزمایش کرونا را انجام و نتایج را اعلام می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ یکی از اقشاری که در حوزه مدافعان سلامت از آنها غافل شده ایم و کمتر به آنها پرداخته شده است، جهادگرانی هستند که در حوزه آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ فعالیت می کنند، یکی از معدود آزمایشگاه های فعال و پیشرو در سطح کشور، آزمایشگاه تشخیص تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بدو ورود برای بازدید از این آزمایشگاه با هماهنگی هایی که اتفاق افتاد مراحل استریل و ضدعفونی انجام و پس از زدن ماسک، دستکش و سایر الزامات ایمنی و بهداشتی وارد محوطه آزمایشگاه شدیم.

براساس توضیحات مسئولان امر این آزمایشگاه جزو معدود آزمایشگاه هایی بود که از ابتدای امر برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر راه اندازی شده است.

اعلام نتایج ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا در یک روز در دانشگاه علوم پزشکی همدان

آزمایشگاه قابل تشخیص ویروس کووید ۱۹ آزمایشگاهی است که به صورت روزانه نمونه هایی از کل استان به این آزمایشگاه ارسال و در همان روز نتایج اعلام می شود در حالی که آمارهای شیوع اپیدمی ویروس کرونا در استان‌هایی که آزمایشگاه به روز ندارند، زمان پاسخگویی  ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول می کشد اما به همت جهادی که در همدان اتفاق افتاده آمار لحظه ای و روزانه اعلام می شود و این یک نقطه عطف بسیار خوبی در بحث کنترل و مهار ویروس کرونا خواهد بود.

نکته جالب توجه در این آزمایشگاه، حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در کنار دانشجویان جوان است که قرار است در آینده نزدیک رسالت سنگین پزشکی را در حوزه علوم آزمایشگاه ویروس شناسی دنبال کنند.

خودجوش و جهادی در آزمایشگاه تشخیص کرونا

در این آزمایشگاه تلاش دانشجویان و جوانانی که بعضی از آن ها به صورت خودجوش وارد میدان شده اند بر کسی پوشیده نیست. یکی از این دانشجویان خانم دکتری است که علیرغم همدانی بودن، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و با توجه به اینکه هیچ تعهدی نسبت به دانشگاه علوم پزشکی همدان ندارد، به صورت جهادی در این امر خطیر و مهم مشارکت جدی دارد.

در این بازدید نکات قابل تاملی هم مشاهده شد. برای مثال متخصصانی که در این آزمایشگاه فعالیت می‌کردند برای جهاد در مسیر سلامت استان همدان تعطیلات را بر خودشان حرام کرده بودند.

در چهل و چند روزی که فعالیت می کنند به صورت جهادی همه روزه از صبح تا پاسی از شب کارها را پیگیر هستند تا  بتوانند در بحث های تشخیصی به پزشکان و تیم های پزشکی کمک شایانی داشته باشند.

نکته ای که در این بین اهمیت دارد این است که تقریباً تمامی نمونه هایی که از ویروس‌های کرونا گرفته می‌شود، از کل استان همدان به این منطقه و به این آزمایشگاه ارسال می شود.

زحمات متخصصان آزمایشگاه تشخیص کرونا فراتر از تقدیر است

معمولاً در مقابل زحمات و تلاش های درمانی پرستارانی که در خط اصلی مبارزه با کرونا دیده می شوند، تقدیر و تشکر می شود اما زحمات این متخصصان آزمایشگاه تشخیص کرونا واقعاً بسیار فراتر از تقدیر هایی است که اتفاق می افتد.

نکته جالب توجه درخواست‌های آن هاست که می گویند ما هیچ چشمداشت مادی نداریم اما نیاز به تجهیزات به روز و بهتری در آزمایشگاه داریم بطور مثال یکی از این دستگاه‌های مورد نیاز «میکروسکوپ الکترونیـکی» است که براساس چیزی که دوستان گفتند نهاد ریاست جمهوری تا ۵۰ درصد هزینه اش را تقبل می کند.

دستگاه دوم تفکیک ویروس و تشخیص آن از ویروس های مشابه  است که در مجموع حدود ۴ میلیارد تومان برای خرید این دو دستگاه مورد نیاز است که امیدواریم مسئولین اجرایی استان این قضیه بسیار کلیدی و حیاتی را مدنظر قرار دهند که اگر این آزمایشگاه تجهیز شود به طور قطع در اقدامات درمانی و خدمات بهتر به مردم استان همدان ثمر بخش خواهد بود.

در این خصوص و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این آزمایشگاه گفتگویی با منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان انجام دادیم که در ادامه می خوانیم.

تمام نمونه ها ظرف ۱۶ ساعت مورد آزمایش قرار می گیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص چگونگی انجام کیت آزمایش کرونا در دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: دو نوع آزمایش کیت کرونا در این آزمایشگاه انجام می شود که در نوع اول آزمایش به صورت پی سی آر و نمونه های حلقی است که به صورت روتین و روزانه انجام می شود.

وی ادامه داد: در تست کیت آزمایشی بعدی که در مرحله تحقیقاتی است، تست کیت آزمایشی ال آی به صورت نمونه گرفتن از خون بیمار انجام می شود.

کرمی افزود: هدف از گرفتن آزمایش کیت کرونا در نوع دوم این است که آیا جمعیت هدف سابقه مواجهه با ویروس را دارد یا نه؟ البته این آزمایش نیاز به اجرا ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه تمام نمونه های واجد شرایط پس از انتقال از مراکز به آزمایشگاه تشخیص کیت آزمایش کرونا، ظرف ۱۶ ساعت مورد آزمایش قرار می گیرند، گفت: موردهای نمونه گیری کیت آزمایش کرونا، هم افراد مشکوک و هم موارد بستری در بیمارستان هاست.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ مورد تست کیت آزمایش کرونا در آزمایشگاه علوم پزشکی همدان انجام و نتایج آن نیز در همان روز پاسخ داده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان دانشگاه علوم پزشکی همدان کیت آزمایش کرونا آزمایشگاه تشخیص تست کیت آزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی