Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:19:56 GMT

پذیرش طلاب خواهر در حوزه علمیه البرز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۸۰۱۹

پذیرش طلاب خواهر در حوزه علمیه البرز آغاز شد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز از پذیرش مدارس علمیه خواهران استان البرز در مقطع سطح دو (کارشناسی) و سطح سه (کارشناسی ارشد) برای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ از اول تا سی‌و‌یکم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی طاهر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران از جهات مختلفی به گسترش دینداری کمک می‌کنند، گفت: ارتقای دانش و دینداری خواهرانی که وارد حوزه‌ها می‌شوند، ترویج دانش دینی در میان بانوان به طور مستقیم و بوسیله مبلّغان زن با اتکای بر نیازها و تجارب زنان، گسترش دینداری در خانواده ها به اتکای مادران و خواهران متدینی که یا در حوزه ها تحصیل و یا بوسیله مبلغان زن ارشاد شده‌اند از نتایج مذکور در خور توجه شکل گیری حوزه‌های علمیه خواهران می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: علاقه مندان می‌توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران به آدرس paziresh.whc.ir دربازه زمانی تعیین شده مراجعه نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز افزود: پذیرش مقطع عمومی (سطح دو/کارشناسی) به شیوه حضوری تمام وقت از میان دارندگان مدرک دیپلم یا بالاتر، همچنین دارندگان مدرک سیکل یا اتمام پایه هشتم دوره اول متوسطه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متولدین سال 1359 و پس از آن (حداکثر سن 40 سال) برای مقطع دیپلم و متولدین سال 1382 و پس از آن (حداکثر 17سال ) برای مقطع سیکل مجاز به ثبت نام می‌باشند، اظهار داشت: همچنین حافظان قرآن کریم و دارندگان تحصیلات دانشگاهی با ارائه مدرک معتبر به تناسب از تخفیف سنی تا حداکثر 5 سال بهره مند می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهر در ادامه افزود: در پذیرش حوزه‌های علمیه‌ی خواهران سوابق تحصیلی داوطلب (معدل کل) به عنوان معیار سنجش سطح علمی بوده و داوطلبان از بالاترین امتیاز به میزان سه برابر ظرفیت مدرسه علمیه، برای مصاحبه، معرفی می‌شوند.

وی در خصوص مقطع تکمیلی اضافه کرد: پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) در استان البرز به دو شیوه حضوری و نیمه حضوری و در 4 رشته تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، کلام اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی ، از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی انجام می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز بیان کرد: آزمون ورودی مقاطع تکمیلی، پس از اتمام امتحانات نیمسال دوم تحصیلی برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن متعاقبا به داوطلبان اطلاع رسانی می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهر ضمن توصیه به داوطلبان در خصوص مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش قبل از ثبت نام خاطر نشان کرد: داوطلبین قبل از خرید کارت ثبت نام با مراجعه به فهرست مدارس علمیه دارای پذیرش از وجود دوره و رشته مورد نظر در مدرسه علمیه محل سکونت خود اطلاع یابند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: استان البرز حوزه علمیه کارشناسی ارشد مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده مرگ مدیر شهرداری پیچیده شد؛ 3 کارمند در بازداشتند

محمد امیرآبادی، استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود. اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد. این خبرگزاری نوشته‌بود که «مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.»

محمدرضا اصغری، برادر همسر امیرآبادی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» ضمن تکذیب این خبر در مورد جرییات آن توضیح داد: «شوهر خواهر من 12 بهمن سال گذشته فوت کرد. علت فوت هم گازگرفتگی اعلام شد. اما از 26 فروردین خواهر من را بازداشت کرده و به آگاهی شاپور بردند. خواهر من در بازداشت موقت است اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و نمی‌دانم این خبر از کجا منتشر شده‌است. حتی با بازپرس پرونده صحبت کردم که حتی به من گفتند لازم نیست وکیل بگیرید و مساله حل می‌شود. خودشان هم نمی‌دانستند چرا این خبر به این شکل منتشر شده‌است.»

اصغری اضافه کرد: «در این پرونده 3 مرد و یک زن (خواهر من) بازداشت شده‌اند. به ما گفته‌اند که قاتل خودش را معرفی کرده و البته اسمش آنطور که برخی رسانه‌ها نوشته‌اند کیوان نیست. بازپرس هم توضیح داد که ما فقط به همین دلیل خواهر شما را در بازداشت نگه داشتیم چون می‌خواهیم به اصل ماجرا برسیم. مشکل‌شان این است که چرا اورژانس و آتش‌نشانی مرگ بر اثر گازگرفتی را تایید کرده‌است.»

برادر همسر امیرآبادی در پایان تاکید کرد: «این 3 مردی که بازداشت شده‌اند هم از کارمندان شهرداری هستند.خواهر و شوهر خواهر من هم از مدیران شهرداری بوده و هستند.»

دیگر خبرها

  • پرونده مرگ مدیر شهرداری پیچیده شد؛ 3 کارمند در بازداشتند
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود