Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@22:07:28 GMT

پیگیر رفع مشکل بیمه بیکاری کارکنان غار علیصدر هستیم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۹۸۰۹

پیگیر رفع مشکل بیمه بیکاری کارکنان غار علیصدر هستیم

مهدی مجیدی با اشاره به تعطیلی غارعلیصدر و معرفی پرسنل این غار جهت دریافت بیمه بیکاری گفت: برای تعدادی از پرسنل غار علیصدر، پیامک عدم مشمولیت بیمه بیکاری ارسال شده است که از طریق اداره کار استان پیگیر رفع این مشکل هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همزمان با شیوع کرونا در کشور خیلی از افراد شغل خود را از دست دادند و دچار مشکلات اقتصادی شده اند، کارکنان شرکت سیاحتی علیصدر همدان از جمله افرادی هستند که به دنبال تعطیل شدن غار علیصدر بیکار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی مجیدی، سرپرست این شرکت سیاحتی چندی پیش با اشاره به خسارت هفت میلیارد تومانی و همچنین بیکار شدن پرسنل این شرکت  اعلام کرده بود که ۷۰ درصد از نیروهایی که به دنبال تعطیلی غار کار خود را از دست داده اند جهت دریافت بیمه بیکاری معرفی شده اند. اما با توجه به این اظهارات، ما امروز شاهد تحصن پرسنل شرکت سیاحتی علیصدر به دلیل عدم محقق شدن وعده ها بودیم.

به همین منظور جهت بررسی بیشتر موضوع، گفتگویی با سرپرست سرکت سیاحتی علیصدر صورت گرفت.

مجیدی در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه به دلیل تعطیل غار علیصدر، علی القاعده ما آنجا مسافر و گردشگری نداریم گفت: بالطبع این نیروها نمی توانند آنجا خدمتی ارائه بدهند و شرکت هم نمی تواند قراردادی ببندد.

وی با اشاره به ثبت نام پرسنل شرکت سیاحتی علیصدر جهت دریافت بیمه بیکاری گفت: با توجه به اینکه این افراد سالهای قبل نیروی ما بودند و قرارداد داشتند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که برای یک تعدادشان پیامکی ارسال شده که مشمول بیمه بیکاری نمی شوند.

سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: در ظاهر برای نیروهای یک ساله قرارداد بیمه بیکاری تایید شده است ولی برای نیروهایی که زیر یک سال و فصلی هستند پیامک عدم مشمول بیمه بیکاری ارسال شده  است.

وی افزود: ما امروز متوجه این موضوع شدیم و جلسات متعددی در استانداری و از طریق مدیر عامل اداره کار استان هم پیگیری کردیم، ایشان هم مجدد با تهران جهت رفع مشکل مکاتبه کردند.

مجیدی تاکید کرد: تایید دریافت بیمه بیکاری در سامانه ای است که متولی آن اداره کار و سازمان تامین اجتماعی هستند و برقراری بیمه بیکاری برای اینها در صلاحیت ما نیست و اداره کار باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به پرداخت بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی به پرسنل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: این افراد سرمایه انسانی شرکت هستند و در ایام پیک می آیند الان هم ما نمی توانیم قرارداد ببندیم چون کاری نداریم و جهت حمایتشان این بسته معیشتی را پرداخت کردیم.

سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: علاوه بر پرداخت بسته معیشتی پیگیر پرداخت وام قرض الحسنه به پرسنل هستیم تا زندگی آنها دچار مشکل نشود.

وی در پایان با تاکید براینکه تعطیلی غار موقتی هست گفت: پیگیر آن هستیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی هر زمان که ستاد کرونا اعلام کند مجدد خدمات را به گردشگران ارائه دهیم و تمامی پرسنل مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دریافت بیمه بیکاری شرکت سیاحتی علیصدر غار علیصدر اداره کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی

تین نیوز

25 سال خدمات رسانی بدون تلفات جانی در مترو تهران، گواهی بر تعهد راسخ شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به حفظ ایمنی مسافران و نمادی از تلاش شبانه روزی کارکنان در این عرصه است.

 شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن گرامی داشت هفتم اردیبهشت ماه، روز ملی ایمنی و حمل و نقل، فرصت را مغتنم می داند تا از تلاش های بی وقفه کارکنان مترو تهران و حومه که در راستای ارتقای ایمنی سفر شهروندان با این وسیله حمل و نقل پاک، ارزان و کارآمد از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند، قدردانی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مترو تهران با دارا بودن 159 ایستگاه و 296 کیلومتر خطوط ریلی، روزانه میلیون ها مسافر را جابجا می کند و به همین دلیل، ایمنی در این مجموعه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در همین راستا شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با علم به اهمیت حیاتی توجه به ایمنی در سیستم حمل و نقل ریلی انبوه بر و با اتکا به دانش و تجربه تخصصی کارکنان خود، اقدامات متعددی را برای ارتقای ایمنی سفر با مترو انجام داده و می دهد که از جمله آنها می توان به آموزش مستمر و ارتقای آگاهی کارکنان، نگهداری و بازرسی منظم تجهیزات و زیرساخت های خطوط مترو، شناسایی، ارزیابی و کاهش خطرات بالقوه در شبکه و استفاده از فناوری های ایمن اشاره کرد.
شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه متعهد به ارائه سفری امن و قابل اعتماد برای همه مسافران است و برای رسیدن به این هدف، در تمام ربع قرن فعالیت خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. البته باید به این نکته هم توجه کرد که ایمنی در تمام سیستم ها از جمله مترو، یک تلاش جمعی است که به همکاری و دقت همه ذینفعان، از جمله مسافران نیاز دارد.
در پایان امیدواریم که با تقویت هرچه بیشتر تجهیزات و زیرساخت ها در کنار همراهی و همیاری کارکنان دلسوز این شهر زیرزمینی و مسافران گران قدر آن، متروی تهران بتواند رکوردهای خود در زمینه حفظ ایمنی را به طور مستمر ارتقا دهد و سفری امن و آرام را برای همه شهروندان به ارمغان آورد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند