Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-28@22:11:07 GMT

عکس ؛ استقلال و پرسپولیس سودده هستند!

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۰۵۸۵

عکس ؛ استقلال و پرسپولیس سودده هستند!

مدتی است که باردیگر مساله خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به گوش می رسد در حالی این خبر نیز وجود دارد به دلیل مسایل مالی این دو باشگاه فعلا شرایط خصوصی شدن را ندارند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یکی از مسایلی که برسر راه خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس وجود دارد بحث درآمدزایی این باشگاه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که نام این دو باشگاه در ردیف بودجه شرکت های دولتی سودده آمده است اما واقعیت این است که این دوباشگاه در حال حاضر درآمدزایی و در نهایت سوددهی ندارند.

در لیست شرکت های سودده که براساس بودجه مشخص شده است نام این دو باشگاه نیز دیده می شود. براین اساس درآمد شرکت ورزشی پرسپولیس ۹۸۰میلیارد و سیصد و سی و چهار میلیون ریال درآمد و ۹۸۰ میلیارد و صدو چهارده میلیون ریال هزینه داشته و شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ۶۳۲ میلیارد ریال درآمد و ۶۲۱ میلیارد و هشتصدمیلیون ریال هزینه داشته است. کسر درآمدها و هزینه های این دوباشگاه نشان می دهد که هر دوباشگاه از نظر قوانین حسابرسی سودده یا سر به سر تلقی شوند.

اما برای اینکه مشخص شود آیا این درآمدها و هزینه ها درست هستند باید دید که درآمدهای دو باشگاه از کدام منابع هستند؟ درآمد این دو باشگاه معمولا از دو طریق مستقیم دولتی و غیردولتی تامین می شود. در واقع این دوباشگاه الزما درآمد ندارند و یا درآمدشان ناچیز است و درآمدشان یا به طور مستقیم مانند وام از دولت و یا غیرمستقیم از طریق شرکت های وابسته به دولت است.

ضمن اینکه ترازی که از نظر عددی میان درآمد و هزینه باشگاه وجود دارد و در نهایت سودآوری اندکی را هم نشان می دهد غیرواقعی است و به بیان بهتر این سر به سر بودن درآمد و هزینه استقلال پرسپولیس سوال برانگیز است. چیزی که در این لیست درباره شرکت سهامی توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم به چشم می خورد؛ درآمد این شرکت هزارو دویست و چهل و نه میلیارد و چهارصد میلیون ریال و هزینه هایش هزار و دویست و چهل و هفت میلیار و سیصد و شصت میلیون ریال برآورد شده و این شرکت را سودده نشان می دهد.

این موضوع و همچنین غیرشفاف بودن درآمد این باشگاه ها اکنون چالش بزرگ برسر راه خصوصی شدن آن ها است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس استقلال پرسپولیس تیم استقلال تیم پرسپولیس محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال رئال مادرید بارسلونا لیگ برتر استقلال تهران پرسپولیس تهران تیم ملی تیم پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا تراکتورسازی تیم ملی ایران یوونتوس لیونل مسی کارلوس کی روش تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی برانکو تیم استقلال منچستریونایتد دو باشگاه میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند

شرکت آمریکایی داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" از تعدیل نیروی بیش از ۲ هزار نفر از کارکنان خود خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه ماهه اول خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025، 1.5 میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به منظور صرفه جویی در هزینه ها 2200 کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلااپل پس از لغو طرح خودروهای خودران، صدها نفر را اخراج کرد

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه شنبه بیش از 7 درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه ماهه اول سال جاری میلادی ضرر خالص 11.9 میلیارد دلاری یا 5.89 دلار به ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص 2.3 میلیارد دلار یا 1.07 دلار به ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!