Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@20:46:32 GMT

پیش بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن چغندر قند در شهرستان دزفول

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۰۹۹۸

پیش بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن چغندر قند در شهرستان دزفول

امید بن عباس عصر چهارشنبه در نشست اساتید دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اعضای کانون هماهنگی صنعت و بازار قند و شکر کشور که در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه برگزار شد، گفت: کارخانه قندی که سالها تعطیل بود و از چغندر قند، شکر استحصال می کرد با همت دولت و با اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال  بازسازی شد؛ این کارخانه چند سالی است که توسط مالکان اصلی آن دوباره در حال تولید و کشت چغندر قند در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه چغندرقند در خارج از فصل کشت می‌شوذ،  افزود: صرفه جویی اقتصادی کشت چغندرقند موجب شده طرح های چغندر قند در سطح استان خوزستان از کیفیت بهتری برخوردار شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: در سال های گذشته متاسفانه سطح زیر کشت چغندر کم شده بود اما با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان دزفول و احداث کارخانه با ظرفیت بالا که اوایل سال آینده آماده بهره برداری می‌شود، ظرفیت اقتصادی بزرگی ایجاد خواهد شد. 
وی با بیان اینکه چغندرقند در امنیت غذایی کشور، توسعه محصول نیشکر و تولید محصولات جانبی مثل شکر دارویی و امثال آن موثر است، افزود: به طور قطع با ایجاد چنین مجموعه ای می‌توانیم روی بحث های تحقیقاتی محصولات نیز فعالیت کنیم و مشورت های مورد نیاز را به دولت بدهیم تا سیاست های دولت متناسب با این وضعیت و نگاه به داخل تنظیم شود.
بن عباس گفت: ظرفیت تولید محور در داخل کشور وجود دارد که لازم است سازوکارها، قوانین و نگاه مسئولان در این زمینه در سطح ملی و استانی با تولید محتوا تغییر کنند.
وی ادامه داد: پارسال  برای کشور بویژه  استان خوزستان سال سختی بود که با سیل شروع و خسارت های زیادی به مردم وارد شد که با تدبیر استاندار خوزستان  تهدیدها به فرصت تبدیل شدندـ

وی افزود: بحث کشت تابستانه برنج در دستور کار استان قرار گرفت و افزون  بر ۵۲۲ هزار تن برنج در سال گذشته در استان برداشت شد این در حالی است که در خوش بینانه ترین حالت در سال قبل آن حدود ۱۰۰هزار تن برنج تولید می شد.
بن عباس با بیان اینکه استاندار خوزستان به منظور حمایت اجتماعی و اقتصادی از مردمی که همه‌ دارایی خود را در سیل از دست داده بودند این موضوع را پیگیری کرد، گفت: کشت برنج تا حدود زیادی میتوانست خسارت های وارده به مردم را جبران کند که با وجود مخالفت های دولت، انجام شد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در دنیا و تغییر سیاست های صادراتی کشورها به سمت امنیت غذایی  و ممنوعیت صادرات برنج توسط کشورهای هند و پاکستان، اگر در خوزستان کشت برنج صورت نمیگرفت، کشور در بحث برنج با چالش جدی مواجه می شد که با توجه به تنگناهای مالی که وجود دارد، هم صرفه جویی ارزی شد و هم به یک نحو کار پدافند غیرعامل انجام شد.
وی افزود: پارسال سازمان بازرگانی دولتی افزون بر ۱۰۰ هزار تن برنج وارد نکرد و این امر باعث شد  دولت امسال از استاندار خوزستان درخواست کرده تا میزان برنج قابل تولید در استان را اعلام کند اما در راستای تغییر سیاست ها و نگاهی که وجود دارد امسال شرایط مانند سال گذشته نیست و کارهایی صورت گرفت که به کشور در بحث جلوگیری از خروج ارز و وابستگی به خارج و امنیت غذایی کمک کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اجتماعی و اقتصادی ارز پاکستان شکر قند بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجید نبی‌پور گفت: هنگام برداشت محصول گندم با جبهه بارندگی مواجه شدیم که با اطلاع‌رسانی هواشناسی، نشست‌های بحران با همکاری استانداری برگزار و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.   وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد محصول گندم از مزارع خوزستان برداشت، ۸۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خوزستان خریداری و در ۳۱ سیلو، ۱۲ کارخانه و ۷۱ مرکز خرید روباز نگهداری می‌شوند، افزود: ۵۸ هزار تن گندم در فضای باز نگهداری می‌شد که در صورت بارندگی دچار مشکل می‌شدند و خسارت زیادی می‌دیدند.   نبی پور ادامه داد: گندم‌هایی که در فضای باز نگهداری می‌شد با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مراکز روباز با کاورکشی پوشانده و به طور کامل محافظت شد، از این رو در بارش‌های اخیر هیچگونه خسارتی ندیدند.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به انتقال بیش از ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف، اضافه کرد: فقط ۷ درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و اهواز در حال انجام است.   وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی روز‌های اخیر در دزفول، اندیمشک و شوش ثبت شده است، گفت: نگرانی‌هایی در خصوص خسارت به مزارع برداشت نشده شهر‌های دزفول، شوش، اندیمشک، مسجدسلیمان، ایذه و دزپارت وجود دارد که در حال رصد و پایش مزارع این شهر‌ها هستیم.   مجید نبی پور با بیان اینکه خسارت‌های وارده به مزارع گندم در نقاط مختلف پس از پایش و بررسی کارشناسی اعلام خواهد شد، افزود: هر کشت با بیمه محصولات همراه است که خسارت‌ها به بانک کشاورزی اعلام خواهد شد تا حق کشاورزان ضایع نشود.   وی در خصوص بسته‌های حمایتی در صورت تداوم بارندگی، می‌گوید: امروز نشستی در این خصوص برگزار و تمهیدات لازم برای حمایت از بهره‌برداران اندیشیده خواهد شد.      

دیگر خبرها

  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • پس از پر شدن سد دز؛ بوستان‌های دزفول زیر آب رفتند | ویدئو
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد