Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:24:43 GMT

بیمارستان ابرکوه مجهز به دستگاه ماموگرافی شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۱۵۵۶

بیمارستان ابرکوه مجهز به دستگاه ماموگرافی شد

دکتر محمدعلی شیخی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه برای خرید و تکمیل ساختمان 

دستگاه حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه شد افزود: بیماران دیگر نیازی نیست برای انجام ماموگرافی به شهر یزد مرکز استان مراجعه کنند.

وی با قدردانی از کمک ۳.۵ میلیارد ریالی سید محمدتقی قیومی یکی از خیران حوزه سلامت ابرکوه ، اظهارکرد: فعلا روزهای سه شنبه هر هفته خانم ها می توانند برای انجام ماموگرافی به بیمارستان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نخستین بار است که بیمارستان این شهرستان به دستگاه یادشده مجهز می‌شود ، تصریح کرد: با پیگیرهای رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و دیگر مسوولان و همچنین مشارکت خیران بیمارستان مجهز به این دستگاه شد .

وی با تاکید بر رعایت موازین شرعی معاینه بیماران و ماموگرافی توسط کارشناس خانم و با تعرفه دولتی که انجام می شود ، تصریح کرد: با راه اندازی این دستگاه علاوه بر مردم ابرکوه ، شهرستان‌های  همجوار استان فارس با یزد نیز می توانند برای انجام ، ماموگرافی به این بیمارستان مراجعه کنند.

به گفته دکتر شیخی ، ماموگرافی روشی برای بررسی و تشخیص و غربالگری بیماری های سینه( پستان) و کانسرهای مربوط از سنین ۴۰ سال به بالاست و یکی از موثرترین راه‌های تشخیص سرطان سینه است.

وی مناسب ترین زمان برای شروع ماموگرافی را حداقل در سن ۳۵ سالگی دانست و بیان کرد: در افرادی که اقوام درجه یک آنها از جمله مادر و خواهر مبتلا به کانسر برست باشند توصیه می شود.

رییس بیمارستان ابرکوه ، خاطرنشان کرد: برای خانم‌ها زیر سن ۳۵ سالگی بهتر است روش های دیگر به غیر از ماموگرافی صورت گیرد و در صورت مشاهده مورد مشکوک ماموگرافی انجام شود که معمولا این دسته افراد در نزدیکان خود سابقه سرطان پستان دارند.

این مسوول درمانی ابرکوه  اضافه کرد: به زودی با اتمام ساخت فضای فیزیکی  سی. تی .اسکن که نیاز به سرب کوبی و تجهیزات تکمیلی دارد ،در این بیمارستان  مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

وی همچنین اضافه کرد: در هفته آتی در بیمارستان این شهرستان به بخش مراقبت های ویژه آی . سی . یو بزرگسالان (  ICU)  با ظرفیت ۶ تخت و تجهیزات کامل راه اندازی می شود .

هم اکنون این بیمارستان علاوه بر اینکه مجهز به تجهیزات رادیولوژی از جمله ماموگرافی ، سونوگرافی و او.پی.جی( OPG) است ، دارای ۱۵ پزشک متخصص و عمومی شامل جراحی عمومی، داخلی، بیهوشی ، قلب‌ و عروق ، زنان و زایمان ، اطفال و رادیولوژی ، روانپزشک ، عفونی و پاتولوژی و طب اورژانس است.

شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان دولتی ، پنج مرکز خدمات جامع سلامت  ، ۱۵ خانه بهداشت ، ۶ پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، ۲ مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد که به مردم خدمات ارایه می کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ابرکوه مشارکت های مردمی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابرکوه مشارکت های مردمی بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ابرکوه مشارکت های مردمی بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان

سبزواری فرماندار شهرستان اردکان گفت: اولین قرارگاه جمعیت شهرستان اردکان تشکیل و گزارشات دستگاه‌های اجرایی در رابطه با موضوع حمایت از قانون جوانی و جمعیت ارائه شد.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی در حوزه جمعیت که این فرهنگ باید از عموم مردم شروع و دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های دولتی موظفند که موانع را در اتاق بحث جمعیت برطرف کنند از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرماندار اردکان در رابطه با تکالیفی که دستگاه‌ها داشتند ادامه داد: انصافا در بررسی که امروز انجام شد حوزه شهرداری اردکان اقدامات خوبی را انجام داده از جمله سلسله نشست‌هایی با نام عشق و شیرینی برای زوج‌های جوان، برنامه‌هایی به صورت کارگاهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است

سبزواری گفت: در حوزه ورزش و جوانان هم یک مشکلی که ما داریم اینست که سمن‌های تخصصی جوانان در حوزه جمعیت سمنی نداریم یک ثمن بیشتر نیست این سمن‌های تخصصی و سازمان‌های مردم نهاد باید افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی