Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@01:56:02 GMT

افزایش ۵۱ درصدی میانگین بارش‌ها در تربت‌حیدریه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۲۸۷

افزایش ۵۱ درصدی میانگین بارش‌ها در تربت‌حیدریه

رضا صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: میزان بارندگی در سال زراعی ۹۹-۹۸ تا یکم اردیبهشت ماه سال جاری ۳۲۴ میلی متر گزارش شده است که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳۱ درصدی برخوردار است.

رئیس اداره هواشناسی تربت حیدریه با اشاره به بارش باران در سال زراعی ۹۸-۹۷، افزود: در این سال در این منطقه ۲۴۸ میلیمتر باران باریده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین بارش در سال زراعی جاری نسبت به دوره آماری بلند مدت یعنی ۴۳ سال فعالیت هواشناسی تربت حیدریه رشد خوبی داشته است به طوری که این رقم نسبت به دوره آماری مشابه از افزایش ۵۱ درصدی برخوردار بوده است.

قابل ذکر است؛ در بارندگی‌های شدید آخر فروردین ماه با وجود سیرآب شدن زمین‌های کشاورزی و سفره‌های آب زیرزمینی این شهرستان، خسارت‌هایی نیز به جاده‌ها، تأسیسات زیربنایی و مزارع آن وارد آمده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بارش باران زمین کشاورزی هواشناسی سال بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر