Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوپروایزر آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اهدا پلاسمای خون از افرادی دریافت می‌شود که از زمان بهبودی آنها به کرونا حداقل ۲۵ تا ۳۰ روز گذشته باشد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، نصیری سوپروایزر آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری درباره اینکه چه کسانی می‌توانند  پلاسمای خون خود را به مبتلایان به کووید ۱۹ اهدا کنند، اظهار کرد: اهدا پلاسمای خون از افرادی دریافت می‌شود که از زمان بهبودی آنها به کرونا حداقل  ۲۵ تا ۳۰ روز گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با اهدای پلاسما به مبتلایان کووید ۱۹ در بیمارستان مسیح دانشوری احتمال بهبود مبتلایان بیشتر می‌شود، افزود: باید سطح آنتی بادی در بدن بهبودیافته گان به حد قابل قبولی برسد تا بتوان از پلاسمای جداسازی شده آنان برای درمان مبتلایان استفاده کرد.

سوپروایزر آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری رسیدن ایمنی بدن به حد قابل قبول را فاکتور مهمی برای اهدا پلاسما عنوان کرد و گفت: خانم‌های باردار و یا بانوانی که یک یا دوبار بارداری را تجربه کرده اند و یا افرادی که سقط جنین داشته اند، کاندید مناسبی برای اهدا پلاسما نیستند.

نصیری با بیان اینکه رضایت کامل اهدا کننده و دریافت کننده شرط اصلی درمان و اهدا پلاسما است، خاطرنشان کرد: این اقدام، درمانی کاملا داوطلبانه انجام می‌شود.


سوپروایزر آموزشی بیمارستان  مسیح دانشوری حداکثر زمان اهدا پلاسما را بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه عنوان کرد.وی با بیان اینکه تمامی هماهنگی اجرای این طرح توسط واحد اهدا پلاسما بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود، گفت: پس از نوبت دهی به اهدا کنندگان و انجام آزمایشات لازم، در صورت دارا بودن شرایط و سلامت کامل فرد پلاسما جداسازی می‌شود.

نصیری  کم خونی و  ضعف بدنی را موضوعی کاملا بی ارتباط با اهدا پلاسما عنوان کرد و توضیح داد: دستگاه جداسازی پلاسما از خون مجهز به دو خط مجزا است؛ به این صورت که از یک جهت خون از بدن فرد خارج می‌شود و از طرف دیگر و پلاسمای خون جدا سازی می‌شود و مجددا خون به بدن اهدا کننده بر می ‌گردد.

وی تاکید کرد: در واقع به هیچ عنوان حجم قابل توجهی از خون در زمان اهدا پلاسما از بدن خارج نمی‌شود، بلکه صرفا پلاسمای خون جداسازی می شود و تمام پروسه اهدا تحت نظر پرشک متخصص انجام خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه اهدا پلاسما صرفا از طریق بیمارستان مسیح دانشوری و بقیه الله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بهبودیافته گان به سایر مراکز و سازمان انتقال خون برای اهدا پلاسما مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر همه روزه  با واحد اهدا پلاسما بیمارستان  مسیح دانشوری  با شماره‌های  ۲۷۱۲۲۶۳۹ ، ۲۷۱۲۲۲۵۴ و ۰۹۳۷۶۴۹۱۱۰۱ به صورت شبانه روزی تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه تیم درمان حدود دو ماه است که شبانه روز در حال تلاش هستند تا سلامت جامعه تامین شود، خطاب به مردم اظهار کرد: بیماری کرونا بیماری نیست که صرفا یک نفر یا یک ارگان  برای کنترل و مهار آن فعالیت کنند بلکه لازمه مهار آن همکاری تمامی اجرای جامعه  و کشور برای ایجاد بسیج کنترل عمومی است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا خون پلاسما بیمارستان مسیح دانشوری سوپروایزر آموزشی اهدا پلاسما پلاسمای خون اهدا کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • اهدا ۶۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کهگیلویه
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها