Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین میرشریف روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در این مورد کمیته هایی راه اندازی و محتواهای آموزشی تولید شد، افزود: با توجه به ماه رمضان، اتحادیه برنامه هایی برای اجرا در فضای مجازی تهیه و برنامه ریزی کرد.

وی از عضویت پنج هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه در این تشکل دانش آموزی خبر داد و یادآور شد: هم اکنون ۲ برنامه اصلی ویژه ماه رمضان تدوین شد از جمله می‌توان به طرح «آفتاب ضیافت» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این برنامه از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه در ماه رمضان به صورت اینترنتی اجرا می شود و بخشی به معرفی دانش آموزان نخبه اختصاص دارد.

به گفته مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد مسابقه رویش از دیگر برنامه هاست که در این برنامه دانش آموزان پسر در رشته های قرائت قرآن، اذان و مداحی با هم رقابت می کنند.

وی توضیح داد که در این مورد کانالی در فضای مجازی ایجاد شد ، دانش آموزان آثار خود را ضبط و تا دهم ماه رمضان به این کانال ارسال می کنند.

میرشریف افزود: آثار داوری و برترین های روزانه مشخص می شود و سپس آثار برتر در یکی از امامزادگان به رقابت می‌پردازند و آثار داوری در فضای مجازی به نمایش گذاشته و در روز عید فطر اسامی افراد برگزیده اعلام می شود.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد اظهار کرد: سال‌های قبل ضیافت افطاری دانش آموزان در ماه رمضان برگزار می‌شد ، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این امکان وجود ندارد لذا برنامه ضیافت به صورت اهدای کتاب است که آثار مورد نظر به منازل دانش آموزان عضو ارسال می شود.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و اساسنامه اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.

تعداد دانش آموزان استان یزد در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ حدود ۲۷۰ هزار نفر است که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کردند که با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس  در اسفند ماه سال قبل تاکنون برنامه های آموزشی از طریق فضای مجازی برای آنها ارائه می شود.  

همچنین رییس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به  پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۰  بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹ در کشور شناسایی شدند .

وی گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۱۰۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهارکرد: تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شد.

وی بیان کرد: گرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی رعایت شود و لغو تردد و سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد.

برچسب‌ها اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یزد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یزد اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یزد اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اسلامی دانش آموزان یزد فضای مجازی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، امیرحسین جعفری نژاد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: کار تشکیلاتی همانند ایمان، ثروت و جایگاه اجتماعی منبع قدرت است به عنوان مثال شما "حزب ‌الله لبنان" را در نظر بگیرید می‌بینید ‌که علاوه بر داشتن ایمان و انجام کار تشکیلاتی در کارهای تجاری هم فعالیت کرده و اقدام تولید ثروت می‌کنند و در نهایت با همه این اقدامات در برابر استکبار جهانی و ظلم با قدرت می‌ایستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه از دیدگاه وی در کارهای تشکیلاتی با سه دسته از افراد روبرو هستیم، ادامه داد: دسته اول از این افراد با ورود به کار تشکیلاتی آن را نابود می‌کنند؛ گروه دوم در زمین خوب و مناسب بازی می‌کنند که به این افراد تشکیلات باز می‌گویند؛ و در نهایت دسته سوم از آن‌ها افرادی هستند که زمین بازی را ترسیم و طراحی می‌کنند که اصطلاحا به آنها تشکیلات ساز گفته می‌شود.

وی در خصوص مقایسه وضعیت فعالیت تشکل‌های دانشجویی در زمان کنونی و گذشته، تصریح کرد: فعالیت جنبش‌های دانشجویی کنونی را به هیچ عنوان شبیه عملکرد آنان در گذشته نمی‌توان دانست به عنوان مثال جریان‌های دانشجویی در دهه ۶۰ درگیر جهاد و دفاع از وطن بوده، اما امروزه با توجه به شکل‌گیری جنگ فرهنگی که دشمن از طریق آن قصد نفوذ به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوانان و در صدر آن دانشجویان را به عنوان قشر پویا و فعال را دارد می‌توان گفت به طور کلی ماموریت‌های تشکل‌های دانشجویی از جنگ رودر رو به جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

جعفری نژاد در خصوص مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی تشکل‌های دانشجویی، گفت: متاسفانه در دولت اسبق شکافی بین دانشجویان و مسئولین شکل گرفت که باعث شد قشر دانشجو به این باور برسند که صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد و نقش مناسبی در انجام امورات ندارند که البته از زمان استقرار دولت مردمی دوازدهم تا حد خوبی این شکاف ترمیم شده که جای قدردانی دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه آرمان خواهی را یکی از مهم‌ترین وظایف تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف مهم و مسئولیت‌های تشکل‌های دانشجویی را می‌توان از جمله معروف و پرتکرار شهید بهشتی که می‌گویند "دانشجو موذن جامعه است." استنباط کرد؛ یعنی رسالت فعالان دانشجویی این است که به تشخیصی از وضعیت جامعه برسند و متناسب با آن مسئله را به دیگران نشان دهند بنابراین نقش تشکل‌ها آرمان‌خواهی و حراست از حرکت کشور به سوی آرمان‌ هاست.

وی در پایان با اشاره به وجود برخی از مسائل و چالش‌ها بر سر راه تشکل‌های دانشجویی یکی از این مشکلات را دخالت مسئولین غیرمرتبط در امورات فرهنگی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلاتی که تشکل‌های دانشجویی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان می‌باشد که کاملا بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌باشد در حالی این امر همیشه مورد تاکید و توجه ایشان بوده به نحوی که در بیانیه "گام دوم انقلاب" بیش از ۴۰ بار از کلمه "جوان" استفاده نموده‌اند.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227329 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی تشکل‌های دانشجویی

دیگر خبرها

  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان