Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شمار قربانیان ویروس «کووید19» در اسپانیا در حالی امروز (پنجشنبه) از 22 هزار نفر بیشتر شد که شمار ابتلای روزانه بعد از یک کاهش چشمگیر، مجددا رو به افزایش گذاشته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 4635 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش حدود 240 نفری این آمار در مقایسه با روز گذشته در حالی است که شمار مبتلایان روزانه در این کشور روز سه‌شنبه برای اولین بار در چند هفته اخیر کمتر از 4000 نفر اعلام شده بود.
بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «مؤسسه درمانی کارلس سوم»، همچنین از روز گذشته تا کنون 440 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به دیروز شاهد افزایش جزئی است.
با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 213024 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 22157 تن افزایش یافت.
-در حالی که تعطیلی در اسپانیا تا دهم ماه مه ادامه خواهد داشت، از یکشنبه آینده کودکان می توانند در پارک های کوچک بازی کنند.
پارلمان اسپانیا با خواسته نخست وزیر این کشور برای تمدید تعطیلی تا دهم ماه آینده موافقت کرد.
این سومین بار است که پارلمان به تمدید محدودیت های قاطعانه که از بیش از پنج هفته پیش برای مقابله با شیوع کرونا اعمال شده است، رأی می دهد.
دولت برای کاستن تدریجی محدودیت ها در ماه آینده برنامه ریزی می کند. با این حال، از یکشنبه آینده به کودکان اجازه داده خواهد شد که به همراه پدر و مادر خود در پارک های کوچک بازی کنند.

تلفات بلژیک به 6500 نفر رسید
«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، 908 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده و برای دومین روز متوالی در یک هفته اخیر این رقم به زیر هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون 228 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.
بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به 42797 نفر و شمار قربانیان آن نیز به 6490 نفر افزایش یافت.
اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم 28117 نفر رسیده است.
به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اند به 1514 نفر افزایش پیدا کرده است.
برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند از دو و نیم میلیون نفر گذشته که سهم قاره اروپا از این میان، بیش از 1 میلیون نفر یعنی حدود نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.

ایتالیا در رده دوم تلفات کرونایی جهان
ایتالیا با 25 هزار و 85 مورد مرگ،بعد از آمریکا در رده دومی بیشترین ثبت میزان مرگ و میر از کرونا قرار دارد.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهان، آمریکا با 46 هزار و 583 مورد مرگ بیشترین میزان مرگ و میر جهانی را ثبت کرده است. ایتالیا با 25 هزارو 85 مورد مرگ، اسپانیا با 21 هزار و 717 مورد، فرانسه با 21 هزار و 340 ذمورد و انگلیس با 18 هزارو 100 مورد در رده‌های بعدی جای می‌گیرند.
 
پیش بینی افزایش رشد اقتصادی ایتالیا از سه ماهه سوم
روبرتو گوالتییری Roberto Gualtieri وزیر اقتصاد ایتالیا اعلام کرد دولت ایتالیا احیای اقتصاد و افزایش قدرتمند رشد تولید ناخالص داخلی را از سه ماهه سوم سال 2020 و افزایش چشمگیر رشد اقتصادی را در سال 2021 انتظار دارد.
وی که با روزنامه لا رپوبلیکا مصاحبه می‌کرد افزود: «ما افزایش شدید تولید ناخالص داخلی را از سه ماهه سوم و به دنبال آن رشد اقتصادی چشمگیر و معنی دار را در سال 2021 پیش بینی می‌کنیم.»
به گفته روبرتو گوآلتییری، تدابیر حمایتی دولت به محدود کردن تأثیر اقتصادی منفی ویروس کمک و از احیای اقتصادی حمایت خواهد کرد.
 
تعداد مبتلایان در روسیه از 62 هزار نفر فراتر رفت
روند ابتلای روزانه به ویروس کرونا در روسیه با افزایش بیش از چهار هزار نفری همچنان صعودی است و تعداد کل مبتلایان در این کشور از شصت‌ودو هزار نفر فراتر رفته است.
شمار مبتلایان ویروس «کووید19» در روسیه و برزیل همچنان رو به افزایش و این در حالی است که دولت‌های آنها برای رفع محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و از سرگیری فعالیت مشاغل آماده می‌شوند.
مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (پنجشنبه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 4774 مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه گزارش شده که نسبت به دیروز شاهد کاهش است.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین 42 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به 62773 نفر و تعداد کل جان باختگان به 555 تن افزایش پیدا کرد.

تمایل روسیه به دریافت تجربیات ایران در زمینه مهار کرونا
معاون وزیر بهداشت روسیه تمایل خود را نسبت به دریافت و بهره برداری از تجربیات موفق ایران در مهار کووید 19، ابراز کرد.
جلسه ویدئوکنفرانس نمایندگان وزرای بهداشت ایران و روسیه صبح امروز با حضور محسن اسدی لاری، مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت به نمایندگی از کشورمان و خانم آلکساندرا درانووا، معاون وزیر بهداشت روسیه، برگزار شد.
در این جلسه طرفین ضمن تبادل آخرین اطلاعات در خصوص اقدامات به عمل آمده توسط دو کشور جهت مقابله با شیوع بیماری ویروس کرونا، اقدامات صورت گرفته جهت پیشگیری از شدت شیوع بیماری ویروس کرونا و موفقیت های علمی و بهداشتی دو کشور جهت کنترل بیماری مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در این نشست مجازی، محسن اسدی لاری، مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت کشورمان، ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص مدیریت کلان بیماری در کشور به ریاست رییس جمهور، به تشریح ساختار و فعالیت های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته های مربوطه در سراسر کشور از جمله، اعمال محدودیت‌های تردد داخل و برون شهری، تعطیلی اماکن عمومی، تهیه دستور العمل های بهداشتی مختلف، تقویت زیرساخت‌های انفورماتیک به ویژه راه اندازی سیستم آموزش مجازی برای کلیه سطوح آموزشی، تقویت و راه اندازی شبکه های آزمایشگاهی تشخیصی، طرح بسیج ملی کرونا و فاصله گذاری هوشمند، راه اندازی اپلیکیشن و نیز سامانه خود اظهاری و سایر فرایندهای رصد نمودن وضعیت سلامت مردم، ساماندهی و بهره مندی از ظرفیت نیروهای داوطلب مردمی در طرح فاصله گذاری هوشمند و توزیع اقلام و نیز حمایت از افراد آسیب پذیر و یا سالمند، فعالیت‌های موفق در تولید کیت تشخیصی و اقلام حفاظتی، انجام آزمایشات بالینی جهت تولید شش محصول دارویی و پنج روش درمانی دیگر از جمله پلاسما و سلول‌های بنیادی( STC)، اشاره کرد.
همچنین، آلکساندرا درانووا، معاون وزیر بهداشت کشور روسیه که در حال حاضر کشورش در سخت ترین شرایط قرارگرفته و این کشور با افزایش آمار و شیب صعودی نمودار شیوع کرونا روبرو است و با توجه به اینکه ایران چند ماه قبل از روسیه، درگیر بیماری شده است، تمایل خود را نسبت به دریافت و بهره برداری از تجربیات موفق ایران در مهار کووید 19، ابراز کرد.
وی در ادامه گفت: از جمله موفقیت‌های ایران در زمینه مهار کرونا، تولید انواع مختلف کیت تشخیصی کووید 19 و ساماندهی به راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه های متعدد و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و راه اندازی سامانه آموزش مجازی است.
در ادامه این گفت و گو، سایر مدیران از بخش های مختلف وزارتخانه از جمله مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر، بیماری های واگیر و آزمایشگاه جامع سلامت نیز توضیحاتی را در مورد اقدامات موفق در کنترل بیماری ارائه دادند.
در پایان، نماینده وزارت بهداشت روسیه درخواست کرد، با توجه به مذاکرات اخیر روسای جمهور دو کشور ، نشست های مجازی وزرای بهداشت دو کشور در اسرع وقت برگزار شود.

616 نفر دیگر در انگلیس براثر کرونا جان باختند
 منابع رسمی انگلیس روز پنجشنبه اعلام کردند 616 نفر دیگر براثر کرونا در این کشور جان باختند. به این ترتیب شمار کل قربانیان کرونا در انگلیس به 18 هزار و 738 نفر رسید.
 
بررسی دوباره توصیه‌های علمی درباره موثر بودن استفاده از ماسک در اماکن عمومی
سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت، وزرای انگلیس درباره توصیه‌های مشاوران علمی درباره استفاده از ماسک در اماکن عمومی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید 19 تجدیدنظر می‌کنند.
سخنگوی نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این که آیا دولت درباره استفاده از ماسک در اماکن عمومی تجدیدنظر می‌کند یا نه، گفت" گروه مشاوره علمی برای مواقع اضطراری، روز سه شنبه نشستی برگزار کردند تا شواهد بیشتری را درباره موثر بودن استفاده از ماسک در اماکن عمومی برای جلوگیری از شیوع این بیماری بررسی کنند. آن‌ها توصیه‌های خود را نهایی کرده اند و اکنون وزرا این موضوع را بررسی می‌کنند تا درباره اقدامات بیشتر در صورت لزوم تصمیم گیری کنند.

اگر شرایط تعطیلی ادامه داشته باشد‏ شرکت‌ها نمی‌توانند دوام بیاورند
روزنامه ایندیپندنت نوشت: براساس یک ارزیابی بزرگ اقتصادی جدید، از هر 5 شرکت تنها یک شرکت می‌تواند در برابر پیامد‌های مالی تعطیلی‌های بلندمدت دوام بیاورد.
این یافته‌ها مشکلات مالی بسیار زیاد تعطیلی‌های اجباری را بر بخش خصوصی نشان می‌دهد و بر فشار‌ها بر دولت انگلیس برای کاهش محدودیت‌ها در هفته‌های آینده می‌افزاید.
این ارزیابی را اتاق بازرگانی بیزینس وست (Business West Chambers of Commerce) یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تجاری در انگلیس درباره شرکت‌ها در جنوب غرب این کشور انجام داده است.
نتایج این ارزیابی نشان می‌دهد 55 درصد از شرکت‌هایی که از ان‌ها سوال شده است، معتقدند آن‌ها می‌توانند برای سه ماه تعطیلی دوام آورند و تنها 16 درصد از آن‌ها همین دیدگاه را برای شش ماه تعطیلی داشتند.
در صورتی که این تعطیلی‌ها برای 12 ماه طول بکشد میزان اطمینان شرکت‌ها برای بقا به کمتر از 10 درصد کاهش یافت.
 
کارکنان خانه‌های سالمندان: دولت ما را رها کرده است
برخی منابع انگلیسی در گزارش‌های رسمی خود اعلام کرده اند کرونا مراکز و خانه‌های سالمندان در این کشور را به شدت تهدید می‌کند.
بر اساس این گزارش ها، کمبود شدیدی در تجهیزات مربوط به رسیدگی و درمان سالمندان وجود دارد و شمار کمی از کارکنان خانه‌های سالمندان برای مقابله با کرونا تحت تعلیم قرار گرفته اند.
به گزارش خبرنگار اسکای نیوز، 16 نفر از ساکنان این مرکز به علت ابتلا به کرونا فوت کرده اند، کارکنان این مرکز معتقدند در صورت شیوع کرونا در آن، تجهیزات کافی خواه در زمینه آزمایش و درمان یا تجهیزات حفاظتی برای مقابله با این بیماری دراختیار ندارند. علاوه بر شانزده نفری که در این مرکز بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند، شماری از ساکنان این مرکز به کرونا مبتلا شده اند و در قرنطینه به سر می‌برند.
کارکنان این مرکز معتقدند دولت آن‌ها را رها کرده است و هیچ حمایتی از آن‌ها نمی‌کند.
 
شیوع ویروس کرونا باعث فشار روانی بر کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس شده است
روزنامه گاردین در مقاله‌ای به قلم دنیس کمپبل نوشت: نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد نیمی از کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس به علت شیوع ویروس کرونا دچار استرس و فشار روانی شده اند.
شیوع این بیماری همه گیر بر سلامت روان کارکنان سازمان خدمات ملی بهداشت و درمان و نیز کارکنان بخش فوریت‌های پزشکی و دندانپزشکان، تاثیرات بسیار منفی داشته است و میزان اضطراب و آسیب‌های روانی در آنها، بسیار بالاتر از حد معمول است.
نتایج تحقیقات جدید یوگاو (YouGov) برای اندیشکده آی پی پی آر نشان می‌دهد بیش از 50 درصد از 996 نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان که در سراسر انگلیس از آن‌ها سوال شده است، گفته اند از زمانی که میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس همه گیر افزایش یافته، سلامت روان آن دچار مشکل شده است.

آغاز آزمایش واکسن کرونا از امروز در انگلیس
دانشگاه آکسفورد انگلیس آزمایش واکسن احتمالی کرونا را از امروز آغاز می‌کند. دانشگاه آکسفورد انگلیس امروز (پنجشنبه) کار آزمایش واکسن احتمالی کرونا را روی انسان آغاز می‌کند.
این درحالیست که آلمان نیز اعلام کرد واکسن احتمالی کرونا روی صد داوطلب آزمایش خواهد شد.

تحقیقات دانشگاهی در آلمان درباره ارتباط تلفات کرونا با آلودگی هوا
تحقیقات دانشگاهی در آلمان نشان می‌دهد تلفات کرونا در مناطقی که میزان آلودگی هوا در آن‌ها در سطح بالایی قرار دارد، بیشتر است.
بر اساس تحقیقات دانشگاه مارتین لوتر در شهر هاله آلمان که بر داده‌های ماهواره‌ای در مورد آلودگی هوا در زمین و جریان‌های هوا و اطلاعات مربوط به آمار مرگ و میر در کشور‌های ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و آلمان استوار است، در مناطقی که به شدت به نیتروژن دی‌اکسید آلوده‌اند و در مناطقی که به دلیل شرایط محیطی، گردش هوا به سختی امکان‌پذیر است، افراد پس از ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.
پژوهشگر آلمانی دردانشگاه هاله با تکیه بر داده‌های مناطقی، چون شمال ایتالیا، مادرید در اسپانیا یا ووهان در چین، می‌گوید: همه این مناطق در محاصره کوه‌ها هستند و این شرایط جغرافیایی باعث ساکن شدن هوا و افزایش آلاینده‌ها می‌شود.
 
شمار تلفات کرونا در آلمان از 5000 نفر گذشت
با جان باختن 215 نفر در 24 ساعت گذشته شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان به 5315 نفر رسید.
به شمار مبتلایان به کووید 19 نیز در شبانه روز گذشته در آلمان 2352 نفر افزود شد و تا کنون 150 هزار و 648 نفر در این کشور به کرونا ویروس الوده شده اند. همچنین شمار بهبود یافتگان بیش از 103 هزار نفر اعلام شده است.
 
کمک سربازان آلمانی به مراکز نگهداری سالمندان و معلولان
ارتش آلمان 52 سرباز خود را برای کمک رسانی در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان برای مقابله با کرونا اعزام کرد.
52 سرباز ارتش آلمان به همین منظور در خانه سالمندان و مراکز نگهداری از معلولان در ایالت هامبورگ مستقر شده اند.
 
کاهش ساعات کار در نیمی از شرکت‌های آلمانی
نتایج یک نظر سنجی در آلمان نشان می‌دهد نیمی از شرکت‌های غول صنعتی جهان به دلیل بحران کرونا ناچار به کاهش ساعات کار شده اند.
 بر اساس نظر سنجی موسسه اقتصادی ایفو در مونیخ 18 درصد شرکت‌های آلمانی نیز در نظر دارند فرصت‌های شغلی را حذف کنند. همچنین 69 درصد شرکت‌ها مجبور به حذف اضافه کار شده اند. تنها برنده بحران کرونا شرکت‌هایی هستند که از روش دورکاری بهره می‌برند.
 
هایکو ماس: محدودیت های سفر در آلمان همچنان برقرار است
وزیر امورخارجه آلمان گفت سفرهای تابستانی با توجه به محدودیت های پرواز در شرایط کرونا در حال حاضر امکان پذیر نیست .
هایکو ماس پس از کنفرانس ویدئویی با همتایان اروپایی خود افزود : دلیلی نمی بینیم که سفرهای تفریحی مجاز اعلام شود، ما باید با این محدودیت کنار بیاییم .
وی افزود: در حال حاضر هیچ گونه نشانه ای مبنی بر اینکه در زمان قابل پیش بینی این محدودیت رفع شود دیده نمی شود.
 
کمک اقتصادی دولت آلمان به آسیب دیدگان از کرونا
دولت ائتلافی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مورد برنامه جدید کمک اقتصادی که بالغ بر 10 میلیارد دلار است و در آن به ویژه افزایش مستمری بیکاری پیش بینی شده است، تصمیم گیری کرد.
با توجه به تأثیر فزاینده همه گیری کووید-19 بر نخستین اقتصاد اروپا، مستمری‌های بیکاری جزئی تا پایان سال برای کسانی که بیشترین تأثیر را از این تدابیر پذیرفته اند، افزایش می‌یابد.
این افراد بین 70 تا 77 درصد حقوق خالص خود را از چهارمین ماه بیکاری جزئی سپس 80 تا 87 درصد آن را از ماه هفتم دریافت خواهند کرد. این مبلغ تاکنون برای همه 60 تا 67 درصد بود. نسبتی کمتر از دیگر کشور‌های اروپایی مانند فرانسه که در آنجا 84 درصد حقوق خالص به بیکار شدگان تعلق می‌گیرد.

مرکل: تازه در شروع همه‌گیری کرونا هستیم
صدراعظم آلمان با بیان اینکه کشورش هنوز در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد، از کشورهای اتحادیه اروپا خواست سهم کمک‌های خود برای مقابله با این بیماری را افزایش دهند.
«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) گفت همه‌گیری ویروس «کووید19» در این کشور هنوز به پایان نرسیده و تازه در ابتدای راه هستند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکل طی سخنرانی در پارلمان آلمان با بیان اینکه مردم این کشور باید برای مدت طولانی با ویروس کرونا زندگی کنند، توضیح داد: «ما نه تنها در مرحله پایانی این همه‌گیری نیستیم، بلکه در آغاز آن قرار داریم».
وی با اشاره به مؤثر بودن تدابیر سختگیرانه بهداشتی در حفظ جان مردم، تصریح کرد: «ما [در رقابت با] زمان، پیروز شدیم. از این فرصت برای تقویت نظام سلامت آلمان استفاده کردیم».
صدراعظم آلمان با بیان اینکه شمار افراد بهبودیافته از این بیماری در مقایسه با تعداد مبتلایان روزانه جدید بیشتر است، اظهار داشت: «شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما در جهت درست در حرکت هستیم، برای نمونه، میانگین موارد ابتلای نشأت گرفته از یک بیمار، رو به کاهش است... این یک موفقیت موقت است. این ارقام امیدبخش هستند اما باید بگویم این نتایج متوسط، شکننده هستند».
به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا برای همبستگی بیشتر در مقابله با شیوع ویروس کووید19، کمک بیشتری به بودجه اختصاص یافته از سوی اتحادیه اروپا برای آن انجام دهند.

مکرون: لغو قرنطینه نباید منطقه به منطقه انجام گیرد
 امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه به شهرداران فرانسه گفت لغو قرنطینه نباید منطقه به منطقه انجام گیرد.
مکرون گفت به فهرست افرادی که باید ماسک داشته باشند افزوده می‌شود.
الیزه اعلام کرد زدن ماسک‌های غیر تخصصی به مردم توصیه می‌شود، اما این امر اجباری نیست.
این منبع اعلام کرد بازگشت به مدارس از تاریخ 11 مه (22 اردیبهشت) و به طور داوطلبانه انجام می‌گیرد و اجباری نیست.
الیزه اعلام کرد پس از لغو قرنطینه، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری است. الیزه اعلام کرد برنامه لغو قرنطینه حدود سه شنبه آینده معرفی خواهد شد.
 
 مکرون: مدارس به صورت اختیاری بازگشایی می شوند
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد بازگشایی مدارس به صورت اختیاری صورت خواهد گرفت.مکرون به شهرداران اعلام کرد بازگشایی مدارس از تاریخ 11 مه (22 اردیبهشت) به صورت اختیاری و داوطلبانه صورت می‌گیرد.
مقامات فرانسه از 11 مه محدودیت‌هایی را که از تاریخ 17 مارس (27 اسفند) به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده است کاهش می‌دهند.
 
ارتش فرانسه اعلام کرد تست 1500 نفر از کادر ارتش مثبت اعلام شد
بر اساس آمار اداره مدیریت سلامت ارتش فرانسه ابتلای حدود 1500 نفر در وزارت دفاع فرانسه به کرونا تایید شده است که این تعداد حدود هزار نفر از نیرو‌های ناو هواپیما بر شارل دو گل هستند.
مریلین ژیگاس ژنرو پزشک عمومی ‏به کمیسیون دفاعی مجمع ملی گفت: تا تاریخ 21 حدود 1500 مورد تایید شد که از این تعداد 15 مورد در بخش مراقب‌های ویژه هستند.
از این تعداد 1081 نفر از ملوانان ناو هواپیمابر شارل دو گل هستند که پانزده نفر آن‌ها همچنان در بیمارستان و شه نفر از آنان در بخش مراقب‌های ویژه هستند.
 
دولت فرانسه 35 میلیون یورو برای کمک غذایی به افراد بی بضاعت اختصاص می‌دهد
دولت فرانسه  اعلام کرد 39 میلیون یوروی دیگر را برای کمک غذایی به بی بضاعت‌ترین افراد که از پیامد‌های شیوع کرونا و تدابیر قرنطینه بیشترین آسیب را دیده اند اختصاص می‌دهد.
کریستل دوبو وزیر مشاور در امور مبارزه با فقر در کنفرانس خبری گفت «این 39 میلیون یوور برای حمایت از انجمن‌ها و پاسخ فوری به نیاز‌ها در مناطق بسیار آسیب دیده است».
از آغاز قرنطینه، دولت در چارچوب تدابیر حمایتی خود تاکنون 65 میلیون یورو به بی خانمان‌ها کمک کرده است.
 
دولت فرانسه در حال آماده شدن برای خروج از قرنطینه
دولت فرانسه برنامه خروج از قرنطینه را تا پایان ماه آوریل ارائه می‌دهد.  آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در فرانسه همچنان بالاست، اما با این حال باید به زمان خروج از قرنطینه اندیشید و برای آن آماده شد. دولت قرار است تا پایان ماه آوریل برنامه خود را برای از سرگیری زندگی عادی ارائه دهد. اما بدون وجود درمان برای این بیماری و آزمایش گسترده و همچنین بدبینی مردم این چالشی بزرگ برای دولت است.

تأکید وزیر اقتصاد اقتصاد بر عدم حمایت از شرکت‌هایی که در بهشت‌های مالیاتی دفتر دارند
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد فرانسه برای مقابله با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، به شرکت‌هایی که در بهشت‌های مالیاتی دفتر یا شعبه‌هایی در این کشور‌ها دارند، کمک نخواهد کرد.
برونو لومر در گفتگو با شبکه رادیویی فرانس انفو تأکید کرد: ”با قدرت می‌گویم که اگر شرکتی در یکی از کشور‌های عضو بهشت‌های مالیاتی دفتر مرکزی یا شعبه‌ای داشته باشد‏، نخواهد توانست از کمک‌های خزانه دولت بهره‌مند شود“.

شاخص فضای کسب و کار در بخش صنعتی و خدماتی فرانسه کاهش یافت
مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، اینسه، اعلام کرد شاخص فضای کسب و کار صنعتی در این کشور در ماه آوریل کاهش یافت و به 82 واحد رسید.
بر اساس برآورد‌های اولیه، پیش بینی شده بود شاخص فضای کسب و کار برای بخش صنعت در فرانسه در ماه آوریل به 83 واحد می‌رسد. این شاخص در ماه مارس 93 واحد بود.
شاخص فضای کسب و کار در بخش خدمات نیز در ماه آوریل به 55 واحد رسید؛ حال آنکه رقم این شاخص در ماه مارس 92 واحد بود.
اینسه همچنین اعلام کرد در پی شیوع ویروس کرونا در فرانسه و اجرایی شدن قرنطینه، فعالیت اقتصادی این کشور به زیر 35 درصد حد طبیعی رسیده است؛ این بدان معناست که در این مدت نیمی از فعالیت‌های اقتصادی در فرانسه در بخش بازار کاهش یافته است.

کرونا در سایر کشورهای اروپایی

چک
براساس تازه‌ترین اطلاعات وزارت بهداشت جمهوری چک؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 7 هزار و 136 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت جمهوری چک اعلام کرد تا به امروز 210 نفر نیز براثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته و حدود 2 هزار و 2 بیمار نیز بهبود یافته اند.
 
رومانی
دولت رومانی اعلام کرد شمار افراد آلوده به ویروس کرونا با ثبت 386 مورد جدید به 10 هزار و 96 نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بخارست، دولت رومانی اعلام کرد 527 نفر بر اثر این ویروس جان باخته اند و 2 هزار و 478 نفر نیز بهبود یافته اند.
این کشور از تاریخ 16 مارس وضعیت اضطراری اعلام وآن را تا 15 مه تمدید کرد.
 
فنلاند
شمار مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا در فنلاند افزایش یافت.
موسسه ملی بهداشت و رفاه اجتماعی فنلاند اعلام کرد: با مبتلا شدن 155 نفر به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته تا کنون 4284 نفر در فنلاند به این ویروس مبتلا شده اند.
همچنین در 24 ساعت گذشته 9 نفر به علت کرو نا در فنلاند جان باخته اند. ویروس کرونا در این کشور پنج و نیم میلیونی، مجموعا جان 149 نفر را گرفته است.
وضع بیش از دویست بیمار کرونایی وخیم اعلام شده است. بیشتر افراد آلوده به ویروس کرونا در پایتخت این کشور متمرکز هستند. دولت فنلاند امروز از بررسی حذف تدریجی بعضی محدودیت‌ها و در مقابل تمدید محدودیت‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
 
اتریش
وزیر فرهنگ اتریش و اسقف اعظم کلیسای کاتولیک این کشور امروز در نشستی مطبوعاتی اعلام کردند از پانزدهم ماه مه ( بیست و دو روز آینده ) ورود به اماکن مذهبی تنها با ماسک امکانپذیر است.
سوزانه راب وزیر فرهنگ اتریش گفت مومنان در اینده تنها با ماسک و با حفظ فاصله دومتری می توانند در اماکن مذهبی حضور پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه در اماکن مذهبی باید برای هر نفر فضای بیست متر مربعی در نظر گرفته شود ؛ تصریح کرد درب های این اماکن باید بطور دایم ضدعفونی شود.
 
مجارستان
براساس تازه‌ترین اطلاعات وزارت بهداشت مجارستان؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به دو هزار 284 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت مجارستان اعلام کرد تا به امروز 239 نفر نیز براثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته و حدود 390 بیمار نیز بهبود یافته اند.
 
بلژیک
بلژیک اعلام کرد با جان باختن 230 تن دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، شمار جان باختگان به شش هزار و 490 تن رسید.
 
 ترکیه
پلیس استان ارضروم ترکیه 90 را به اتهام جعل مجوز خروج از شهر بازداشت و جریمه کرد.
تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ترکیه خروج از شهر‌ها ممنوع و منوط به داشتن مجوز از استانداری‌ها شده است، پلیس استان ارضروم 90 را به اتهام جعل مجوز خروج از شهر بازداشت و به پرداخت 3150 لیر برای هر نفر، جمعا 283 هزارو 500 لیر معادل 42 هزار دلار جریمه کرد.
در استانبول نیز 7 کارمند یک شرکت مسافربری به اتهام مجوز خروج از شهر بازداشت شدند. این شرکت مجوز‌های جعلی را به قیمت 600 لیر بفروش می‌رساند.
دولت ترکیه که از ماه گذشته همه ورود‌ها و خروج‌ها به 31 استان را ممنوع اعلام کرده است روز‌های آخر هفته را نیز در این استان‌ها منع رفت و آمد عمومی اعلام کرده است.

 


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند شیوع ویروس کرونا شاخص فضای کسب و کار تعداد کل مبتلایان جلوگیری از شیوع بر اثر ابتلا برای مقابله بهداشت و درمان ابتلا به کرونا شمار مبتلایان گذشته تا کنون آزمایش واکسن وزارت بهداشت افزایش یافت فاصله گذاری دولت فرانسه لغو قرنطینه تلفات کرونا کارکنان بخش نشان می دهد خروج از شهر محدودیت ها راه اندازی شیوع کرونا ساعت گذشته جان باخته ماه آوریل شرکت هایی روز گذشته کاهش یافت مرگ و میر نفر رسید همه گیری پیش بینی هزار نفر بر اساس دو کشور شده اند کووید 19 کشور ها سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

آزمایش مهم اولین «واکسن شخصی» برای نخستین بار در جهان در انگلیس در حال انجام است و این واکسن از نوع پیام‌رسان آر.ان.‌ای (mRNA) است که در مقابل ملانوما، یکی از مرگبارترین انواع سرطان پوست به کار گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، «استیو یانگ»، ۵۲ ساله از منطقه استیونج در هرتس بریتانیا که در ماه اوت سال گذشته بخشی از پوست سرش برای مقابله با سرطان جراحی شد، از اولین بیمارانی است که تزریق این واکسن را امتحان می‌کنند.

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این واکسن طوری طراحی شده است که به سیستم ایمنی بدن او کمک می‌کند تا هر سلول‌ سرطانی باقی مانده را تشخیص داده و از بین ببرد.

امید می‌رود که به این ترتیب سرطان او دوباره برنگردد.

در این واکسن که اکنون در مرحله نهایی و سوم آزمایش خود قرار دارد، همان فناوری به کار گرفته شده است که در تولید واکسن‌های فعلی کووید استفاده می‌شود.

پزشکان بیمارستان کالج دانشگاهی لندن در کنار آن داروی دیگری به نام پمبرولیزومب ( Pembrolizumab ) با نام تجاری کیترودا (Keytruda) را به بیمار می‌دهند که همچنین به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

نشانگرهای ژنتیک

این درمان ترکیبی، ساخته شده توسط شرکت‌های مدرنا، مرک شارپ و دوهم هنوز به طور عادی از طریق سیستم درمان انگلیس و خارج از رویه آزمایشهای بالینی در دسترس نیست.

متخصصان در برخی از دیگر کشورها از جمله استرالیا، در تلاش هستند تا با امتحان آن بر بیماران، شواهد بیشتری را جمع‌آوری کنند و بسنجند که امکان استفاده گسترده از آن وجود دارد یا نه.

این واکسن «شخصی» است، به این معنا که با کمک سلول‌های خود شخص تولید می‌شود و ترکیب آن متناسب با هر بیمار تغییر می‌کند.

روش کار واکسن طوری است که با نشانگرها و مشخصات ژنتیکی ویژه فرد و تومور او مطابقت داشته باشد و به این ترتیب بدن را هدایت می‌کند تا پروتئین‌ها یا پادتن‌هایی بسازد که تنها به سلول‌های سرطانی با همان نشانگرها یا پادگن‌ها حمله کنند.

«ساخت سفارشی»

دکتر هدرشاو، محقق بیمارستان کالج دانشگاهی لندن گفته است این تزریق قابلیت درمان افراد مبتلا به سرطان پوستی ملانوما را دارد و آزمایش آن روی سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه هم شروع شده است.

او این شیوه را یکی از هیجان‌انگیزترین درمان‌هایی دانسته که در مدت طولانی شاهد آن بوده است.

او افزوده اینکه واکسن کاملا به طور سفارشی برای بیمار ساخته شده است، برای بیماردیگری که منتظر دریافت واکسن است، نمی‌تواند کارگر باشد.

او با شخصی خواندن این واکسن گفته است که این موضوع بسیار فنی است و با دقت برای هر بیمار ساخته می‌شود.

«واقعا هیجان انگیز است»

بخش بریتانیایی این آزمایش بین‌المللی روی ۶۰ تا ۷۰ بیمار در هشت مرکز از جمله در لندن، منچستر، ادینبورگ و لیدز انجام می‌شود.

بیماران مورد آزمایش باید ملانوماهای پرخطرشان را ۱۲ هفته قبل برداشته باشند، تا بهترین نتیجه را بگیرند.

آقای یانگ در حال درمان در لندن است.

او امروز به برنامه رادیو چهار بی‌بی‌سی گفت: این آزمایش فرصتی را به من می‌دهد تا حسی داشته باشم که با یک دشمن بالقوه و نامرئی مبارزه می‌کنم.

به گفته او اسکن‌ها نشان دادند که او از نظر رادیولوژیک بدنش عاری از سرطان است، ولی هنوز این احتمال هم وجود دارد که سلول‌های سرطانی در جایی از بدنش پیدا شوند.

او افزوده است به جای اینکه منتظر بنشینم و آرزو کنم که دوباره سلول‌های سرطانی برنگردند، من این شانس را داشتم که دستکش‌های بوکس را بردارم و به سراغش بروم.

علایم سرطان پوستی ملانوما

این موسیقدان سالها شاهد یک توده روی پوست سرش بود تا اینکه متوجه شد، سرطان است. به گفته او این یک «شوک بزرگ» برایش بود.

او گفته که دوهفته فقط به این فکر می‌کرد که «دیگر تمام شد».

او افزوده است که پدرش در سن ۵۷ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری آمفیزم (از بین رفتن ویژگی ارتجاعی ریه) جان داد و بر همین مبنا فکر می‌کرد که جوانتر از پدرش از دنیا خواهد رفت.

علایم شایع سرطان پوست که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

- خال غیرطبیعی جدید

- خال موجود که به نظر می‌رسد در حال رشد یا تغییر است.

- تغییر یک بخش طبیعی پوست

هرچه که ملانوم زودتر تشخیص و برداشته شود، درمانش راحتر است و احتمال موفقیت درمان هم بیشتر است.

داده‌های آزمایش‌های فاز دوم که در دسامبر منتشر شد، نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان بعد از سه سال در افراد مبتلا به ملانوماهای پرخطر که همراه با ایمونوتراپی داروی کیترودا تزریق شده بودند، نسبت به کسانی که تنها دارو دریافت کرده بودند، تقریباً نصف (۴۹ درصد) بود.

دکتر شاو از وجود «امید واقعی» این درمان سخن گفته است که بتواند بازی را عوض کند به خصوص اینکه عوارض جانبی نسبتاً قابل تحملی دارد.

به گفته او این عوارض شامل خستگی و درد بازو هنگام دریافت واکسن است که برای اکثر بیماران بدتر از زدن واکسن آنفلوآنزا یا کووید نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد