Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار قم بر ضرورت توجه به معماری ایرانی اسلامی در پروژه‌های اطراف حرم مطهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای معاونین شهرداری قم، با اشاره به وضعیت پروژه‌های شهرداری قم در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با مطالعات شهرسازی دقیق طرح‌های متعددی در محدوده حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته که از آن جمله اجرای میدان بزرگ امام خمینی(ره) و پیاده راه ارم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قم با اذعان به اینکه در پروژه پیاده‌راه ارم بسیاری از شاخص‌های شهرسازی و معماری پیش‌بینی شده، تصریح کرد: نمونه موفق اجرای پیاده‌راه ارم با تمام مخالفت‌هایی که با آن می‌شد، امروز به محوری مورد استقبال مردم تبدیل شده و یک فضای تبادل و تردد باز شهری است.

سقائیان نژاد ضمن تأکید بر اجرای سریع و بر اساس برنامه زمانی پروژه پیاده‌راه خیابان انقلاب، حفظ اصول و دستورالعمل‌های ایمنی در جهت حفظ سلامتی و رفاه حال شهروندان و به ویژه کسبه و ساکنین خیابان انقلاب، اضافه کرد: این موضوع از اصلی‌ترین راهبردهای اجرایی در زمان عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه انقلاب است و مدیران شهری باید با الزام تمامی عوامل اجرایی و نظارتی پروژه، بر این مهم توجه نمایند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های شهرداری در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: در پروژه‌های بهسازی مسیرهای تردد پیرامون حرم مطهر رفاه حال زائران و مجاوران، توجه به معماری ایرانی-اسلامی و لطافت و زیبایی در اولویت است.

شهردار قم شیوع بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شیوع این ویروس سبب توجه‌ها به زیرساخت های الکترونیکی و بهره گیری از خدمات الکترونیک شده است که باید از این فرصت نهایت استفاده برده شود و فرهنگ سازی برای بهره گیری از آن ترویج داده شود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه ترویج خدمات الکترونیکی سبب کاهش هزینه ها برای مردم و دستگاه‌ها می‌شود، یادآور شد: اقدامات خوبی در زمینه شهر الکترونیک و شهروند هوشمند در سال های گذشته در شهرداری قم انجام شده است که باید به صورت ویژه فاز دوم زیرساختهای درون سازمانی ارائه خدمات جامع الکترونیک پیگیری شود.

سقائیان نژاد بر لزوم تلاش برای ارتقای سواد الکترونیک در بین مردم تاکید کرد و گفت: بخشهای مختلف شهرداری به ویژه روابط عمومی، سازمان فرهنگی و مجموعه شهر هوشمند باید آموزش هنرمندانه و مهندسی شده در زمینه ارتقاء شهروند هوشمند را انجام دهند.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: معماری قم خدمات الکترونیکی خدمات الکترونیک شهردار قم پیاده راه حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قرارداد‌ها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودرو‌های برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودرو‌ها قابل رقابت با خودرو‌های بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

دیگر خبرها

  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است