Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شمار مبتلایان به ویروس «کووید19» در اسپانیا در حالی امروز (جمعه) به دویست‌وبیست هزار نفر رسید که تعداد ابتلای روزانه بعد از یک کاهش چشمگیر، مجددا رو به افزایش گذاشته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 6740 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که در یک ماه اخیر کم‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش تصاعدی این آمار در مقایسه با روز گذشته در حالی است که شمار مبتلایان روزانه در این کشور روز سه‌شنبه برای اولین بار در چند هفته اخیر کمتر از 4000 نفر اعلام شده بود.
بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «مؤسسه درمانی کارلس سوم»، همچنین از روز گذشته تا کنون 367 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که کمترین میزان تلفات روزانه در یک ماه اخیر است.
با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 219764 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 22524 تن افزایش یافت.

آمار واقعی قربانیان کرونا در انگلیس
ایندیپندنت آمار واقعی قربانیان کرونا در انگلیس را دو برابر آمار رسمی دانست.
بررسی های جدید در انگلیس حکایت از آن دارد که آمار واقعی قربانیان ابتلا به ویروس کرونا در این کشور بیش از دو برابر اعداد و ارقامی است که مراکز بیمارستانی و درمانی انگلیس اعلام می کنند.
به نوشته نشریه ایندیپندنت، بنابر آمار واقعی، ویروس کرونا تاکنون بیش از 40 هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است یعنی دو برابر چیزی که منابع بیمارستانی و درمانی اعلام این کشور اعلام کرده بودند.
وزرای دولت انگلیس روز سه شنبه گفتند 17337 نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، ولی این رقم فقط مربوط به قربانیانی است که پس از مثبت شدن آزمایشات آنها، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شده بودند.
در این حال اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد شمار جان باختگان کرونا در هفته منتهی به دهم آوریل، 75 درصد بالاتر از آمار اعلامی در انگلیس و ولز است.
حال، نشریه فایننشال تایمز با استفاده از این اعداد و ارقام، شمار احتمالی اختلاف آمار رسمی و واقعی را در انگلیس از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا محاسبه و به عدد 41000 نفر رسیده است.
از آنجایی که 24 درصد مرگ و میر‌ها براثر ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس معمولا مربوط در آسایشگاه هاست، این بررسی نشان می‌دهد نزدیک به 11 هزار نفر بیش از آمار رسمی در این مراکز اقامتی براثر کووید 19 جان باخته اند.
کارل هنگان Carl Henegan از اساتید دانشگاه آکسفورد می‌گوید:"من فکر نمی‌کنم ما تا به حال شاهد چنین رشد فجیعی در مرگ و میر‌ها با این سرعت بوده باشیم. "
وی افزود شیوع آنفلوانزای فصلی در زمستان 2018-2017 احتمالا موجب فوت 50 هزار نفر در انگلستان شده است، ولی این افراد به تدریج و طی چندین هفته جان باختند.
 
وزیر بهداشت انگلیس: به نظر می رسد ما در اوج شیوع ویروس کرونا قرار داریم
به گزارش خبرگزاری رویترز, وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد به نظر می رسد ما در اوج شیوع ویروس کرونا قرار داریم.
 
استخدام سه هزار پزشک در انگلیس
شمار بیماران و قربانیان ویروس کووید - 19 در انگلیس همچنان در حال افزایش است و بنا بر اعلام منابع بیمارستانی، هم اکنون حدود 17 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این کشور بستری اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.
در تازه‌ترین گزارش دولت انگلیس شمار افراد مبتلا به بیماری کووید - 19 امروز به بیش از 138 هزار نفر و شمار جان باختگان از این بیماری فقط در بیمارستان‌های این کشور به 18 هزار و 738 نفر رسید.
وزیر بهداشت انگلیس که در غیاب نخست وزیر مبتلا به کرونای این کشور برای ارائه گزارش مربوط به همه گیری ویروس کرونا برابر دوربین تلویزیون‌های شبکه‌های انگلیس حاضر شد، گفت روند کند کردن همه گیری و خالی کردن بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های انگلیس، موفق بوده است.
 
بیش از هفت میلیون انگلیسی در اضطراب شیوع بیماری کرونا
هفت میلیون و سیصد هزار نفر از مردم انگلیس در گروه سنی 60 تا 69 سال قرار دارند و به گفته دانشمندان این گروه، بیشتر از دیگر مردم این کشور در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.
گرچه دولت انگلیس اعلام کرده است افراد 70 ساله و بالاتر باید در قرنطینه کرونا باشند، ولی بررسی‌ها در کشور‌های چین و ایتالیا نشان می‌دهد بیشترین خطر ابتلا به کرونا، متوجه گروه سنی 60 تا 69 سال است و خطر مرگ ناشی از کرونا و عوارض آن نیز در این گروه سنی، بیشتر دیده می‌شود.
 
بررسی دوباره توصیه‌های علمی درباره موثر بودن استفاده از ماسک در اماکن عمومی
سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت، وزرای انگلیس درباره توصیه‌های مشاوران علمی درباره استفاده از ماسک در اماکن عمومی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید 19 تجدیدنظر می‌کنند.
سخنگوی نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این که آیا دولت درباره استفاده از ماسک در اماکن عمومی تجدیدنظر می‌کند یا نه، گفت" گروه مشاوره علمی برای مواقع اضطراری، روز سه شنبه نشستی برگزار کردند تا شواهد بیشتری را درباره موثر بودن استفاده از ماسک در اماکن عمومی برای جلوگیری از شیوع این بیماری بررسی کنند. آن‌ها توصیه‌های خود را نهایی کرده اند و اکنون وزرا این موضوع را بررسی می‌کنند تا درباره اقدامات بیشتر در صورت لزوم تصمیم گیری کنند.

اگر شرایط تعطیلی ادامه داشته باشد‏ شرکت‌ها نمی‌توانند دوام بیاورند
روزنامه ایندیپندنت نوشت: براساس یک ارزیابی بزرگ اقتصادی جدید، از هر 5 شرکت تنها یک شرکت می‌تواند در برابر پیامد‌های مالی تعطیلی‌های بلندمدت دوام بیاورد.
این یافته‌ها مشکلات مالی بسیار زیاد تعطیلی‌های اجباری را بر بخش خصوصی نشان می‌دهد و بر فشار‌ها بر دولت انگلیس برای کاهش محدودیت‌ها در هفته‌های آینده می‌افزاید.
این ارزیابی را اتاق بازرگانی بیزینس وست (Business West Chambers of Commerce) یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تجاری در انگلیس درباره شرکت‌ها در جنوب غرب این کشور انجام داده است.
نتایج این ارزیابی نشان می‌دهد 55 درصد از شرکت‌هایی که از ان‌ها سوال شده است، معتقدند آن‌ها می‌توانند برای سه ماه تعطیلی دوام آورند و تنها 16 درصد از آن‌ها همین دیدگاه را برای شش ماه تعطیلی داشتند.
در صورتی که این تعطیلی‌ها برای 12 ماه طول بکشد میزان اطمینان شرکت‌ها برای بقا به کمتر از 10 درصد کاهش یافت.
 
کارکنان خانه‌های سالمندان: دولت ما را رها کرده است
برخی منابع انگلیسی در گزارش‌های رسمی خود اعلام کرده اند کرونا مراکز و خانه‌های سالمندان در این کشور را به شدت تهدید می‌کند.
بر اساس این گزارش ها، کمبود شدیدی در تجهیزات مربوط به رسیدگی و درمان سالمندان وجود دارد و شمار کمی از کارکنان خانه‌های سالمندان برای مقابله با کرونا تحت تعلیم قرار گرفته اند.

ارسال ملزومات بهداشتی و درمانی از ترکیه به انگلیس
به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه, یک فروند هواپیمای باری نیروی هوایی انگلیس روز پنجشنبه به منظور انتقال ملزومات بهداشتی و درمانی به این کشور در فرودگاه استانبول به زمین نشست.
بر اساس این گزارش هواپیمای نیروی هوایی انگلیس 15 تن انواع ملزومات بهداشتی و درمانی را بارگیری کرد.
انگلیس در میان شماری از کشورهای اروپایی است که بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا دیده اند.
 
 وزارت بهداشت فرانسه جلوگیری از کشته شدن 60 هزار نفر به دلیل قرنطینه را تایید کرد
به گزارش رویترز، وزارت بهداشت فرانسه تحلیل جلوگیری از مرگ 60 هزار نفر به دلیل وضع مقررات قرنطینه را تایید کرد.
 
سفارش جدید فرانسه برای تامین کمبود دستگاه های تنفسی
دولت فرانسه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از سفارش 10 هزار دستگاه تنفسی به کنسرسیوم صنعتی در شرکت ایر لیکوئید دفاع کرد. این در حالیست که تحقیق صورت گرفته از سوی رادیو فرانسه حاکی است اکثر این دستگاه‌ها برای استفاده در بخش مراقبت‌های ویژه مناسب نیستند.
کنسرسیوم صنعتی تشکیل شده به سرپرستی ایر لیکوئید که پ اس آ، اشنایدر الکتریک و والئو هم در آن مشارکت دارند اواخر مارس به درخواست دولت و به منظور افزایش تولید و تامین 10 هزار دستگاه تنفس مصنوعی از اول آوریل تا اوایل ماه مه تشکیل شد.
طبق تحقیق رادیو فرانسه که روز پنجشنبه منتشر شد از این تعداد 8 هزار و 500 دستگاه، دستگاه‌های تنفس اورژانسی و حمل و نقلی است که برای مثال در زمان انتقال توسط آمبولانس یا زمان بردن بیمار برای اسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد و آخرین مورد استفاده آن بخش مراقبت‌های ویژه است.
دولت از این انتخاب محتاطانه و مسئولانه دفاع کرد.
این دو وزارتخانه اعلام کردند فرانسه تا ماه ژوئن به 15 هزار دستگاه تنفس مصنوعی و 15 هزار دستگاه اروژانسی نیاز خواهد داشت.  
 
مکرون: لغو قرنطینه نباید منطقه به منطقه انجام گیرد
 امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه به شهرداران فرانسه گفت لغو قرنطینه نباید منطقه به منطقه انجام گیرد.
مکرون گفت به فهرست افرادی که باید ماسک داشته باشند افزوده می‌شود.
الیزه اعلام کرد زدن ماسک‌های غیر تخصصی به مردم توصیه می‌شود، اما این امر اجباری نیست.
این منبع اعلام کرد بازگشت به مدارس از تاریخ 11 مه (22 اردیبهشت) و به طور داوطلبانه انجام می‌گیرد و اجباری نیست.
الیزه اعلام کرد پس از لغو قرنطینه، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری است. الیزه اعلام کرد برنامه لغو قرنطینه حدود سه شنبه آینده معرفی خواهد شد.
 
 مکرون: مدارس به صورت اختیاری بازگشایی می شوند
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد بازگشایی مدارس به صورت اختیاری صورت خواهد گرفت.مکرون به شهرداران اعلام کرد بازگشایی مدارس از تاریخ 11 مه (22 اردیبهشت) به صورت اختیاری و داوطلبانه صورت می‌گیرد.
مقامات فرانسه از 11 مه محدودیت‌هایی را که از تاریخ 17 مارس (27 اسفند) به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده است کاهش می‌دهند.
 
ارتش فرانسه اعلام کرد تست 1500 نفر از کادر ارتش مثبت اعلام شد
بر اساس آمار اداره مدیریت سلامت ارتش فرانسه ابتلای حدود 1500 نفر در وزارت دفاع فرانسه به کرونا تایید شده است که این تعداد حدود هزار نفر از نیرو‌های ناو هواپیما بر شارل دو گل هستند.
مریلین ژیگاس ژنرو پزشک عمومی ‏به کمیسیون دفاعی مجمع ملی گفت: تا تاریخ 21 حدود 1500 مورد تایید شد که از این تعداد 15 مورد در بخش مراقب‌های ویژه هستند.
از این تعداد 1081 نفر از ملوانان ناو هواپیمابر شارل دو گل هستند که پانزده نفر آن‌ها همچنان در بیمارستان و شه نفر از آنان در بخش مراقب‌های ویژه هستند.

227 جان باخته در شبانه روز گذشته در آلمان
مرگ 227 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید 19، تلفات کرونا را در آلمان به 5 هزار و 575 نفر رساند.
در 24 ساعت گذشته کرونا 2337 نفر دیگر را هم آلوده کرد تا شمار آلوده شدگان به این ویروس در آلمان به 153 هزار و 129 نفر برسد.
بنا به اعلام موسسه روبرت کخ از ابتدای شیوع این ویروس در آلمان یعنی از هفتم بهمن ماه بیش از 106 هزار نفر درمان شده اند.
 
افت شدید خوشبینی به اوضاع اقتصادی آلمان
شاخص اطمینان و ‏خوشبینی روسای شرکت های تولیدی و صنایع بزرگ آلمانی ‏درباره اوضاع ‏اقتصادی ‏و مالی خود و کشورشان، در ماه آوریل به پایین ترین میزان تاریخی اش رسید.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، بر اساس شاخص ایفو‏‏ که هر ماه با پرسش از محافل تجاری و کارفرمایان آلمانی در بخش های مختلف تهیه و تدوین می شود و در نتیجه آن میزان ‏خوشبینی کارفرمایان ، ‏سرمایه گذاران و ‏فعالان ‏اقتصادی ‏‏درباره اوضاع ‏اقتصادی کشورشان ‏در حال حاضر و ماههای ‏پیش رو سنجیده می شود،میزان خوشبینی کارفرمایان در ماه آوریل در مقیاس ماهانه با 11 و شش دهم درصد کاهش به پایین ترین سطح خود از زمانی این شاخص راه اندازی شده است رسید.
رقم شاخص ایفو‏‏ که امروز جمعه منتشر شد در ماه آوریل به 74 و سه دهم واحد رسید.
رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید-19 (Covid-19)، باعث شده است فضای حاکم بر شرکت های آلمانی تا حد فاجعه آمیزی وخیم شود. این شاخص که با نظرسنجی از 9000 کافرما هر ماه به دست می آید هرگز سابقه نداشته است که تا این حد سقوط کرده باشد.
کافرمایان انتظار داشتند رقم این شاخص به 69 و چهار دهم واحد برسد. رقم همین شاخص در ماه مارس 79 و نیم واحد بود.
ارزیابی اوضاع کنونی نسبت به ماه مارس بدتر شده است و با 13 و چهار دهم درصد کاهش به 79 و نیم واحد رسیده است.
 
انتظار می رود نرخ بیکاری در آلمان امسال از سه میلیون نفر فراتر برود
به گزارش خبرگزاری رویترز از فرانکفورت, در حالی که شیوع ویروس کرونا به اقتصاد آسیب زده و موجب بیکار شدن افراد بیشتری شده است، موسسه تحقیقات بازار کار IAB روز جمعه اعلام کرد انتظار می رود نرخ بیکاری در آلمان امسال حدود 520 هزار نفر افزایش یابد و از سه میلیون نفر فراتر برود.
این موسسه در تحقیقاتی که روز جمعه منتشر شد, اعلام کرد پیش بینی می کند بازده اقتصادی آلمان 8.4 درصد در سال 2020 میلادی در نتیجه این همه گیری کاهش یابد.
موسسه تحقیقات بازار کار IAB همچنین اعلام کرد تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه دوم 14.6 درصد کاهش یافت.
 
موسسه روبرت کخ: برای کاهش محدودیت ها باید شمار موارد آلودگی تنزل یابد
به گزارش خبرگزاری رویترز, موسسه روبرت کخ آلمان اعلام کرد پیش از آن که بتوان محدودیت ها را هر چه بیشتر کاهش داد, شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا باید به چند صد نفر در هر روز تنزل یابد.
 
کمک سربازان آلمانی به مراکز نگهداری سالمندان و معلولان
ارتش آلمان 52 سرباز خود را برای کمک رسانی در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان برای مقابله با کرونا اعزام کرد.
52 سرباز ارتش آلمان به همین منظور در خانه سالمندان و مراکز نگهداری از معلولان در ایالت هامبورگ مستقر شده اند.
 
کاهش ساعات کار در نیمی از شرکت‌های آلمانی
نتایج یک نظر سنجی در آلمان نشان می‌دهد نیمی از شرکت‌های غول صنعتی جهان به دلیل بحران کرونا ناچار به کاهش ساعات کار شده اند.
 بر اساس نظر سنجی موسسه اقتصادی ایفو در مونیخ 18 درصد شرکت‌های آلمانی نیز در نظر دارند فرصت‌های شغلی را حذف کنند. همچنین 69 درصد شرکت‌ها مجبور به حذف اضافه کار شده اند. تنها برنده بحران کرونا شرکت‌هایی هستند که از روش دورکاری بهره می‌برند.
 
هایکو ماس: محدودیت های سفر در آلمان همچنان برقرار است
وزیر امورخارجه آلمان گفت سفرهای تابستانی با توجه به محدودیت های پرواز در شرایط کرونا در حال حاضر امکان پذیر نیست .
هایکو ماس پس از کنفرانس ویدئویی با همتایان اروپایی خود افزود : دلیلی نمی بینیم که سفرهای تفریحی مجاز اعلام شود، ما باید با این محدودیت کنار بیاییم .
وی افزود: در حال حاضر هیچ گونه نشانه ای مبنی بر اینکه در زمان قابل پیش بینی این محدودیت رفع شود دیده نمی شود.

روسیه بیشترین تعداد ابتلای روزانه خود را تجربه کرد
همزمان با نزدیک شدن شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به دو میلیون و هشتصد هزار نفر، نمودار این بیماری در کشورهای روسیه، برزیل و مکزیک نیز همچنان صعودی است.
روند افزایشی ابتلای روزانه به ویروس «کووید19» در روسیه با ثبت بیش از پنج هزار نفر همچنان ادامه داشته و تعداد کل مبتلایان در این کشور از شصت‌وهشت هزار نفر بیشتر شد.
مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (جمعه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 5849 مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه ثبت شده که رکورد جدیدی در تعداد مبتلایان روزانه در این کشور است.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین 60 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به 68622 نفر و تعداد کل جان باختگان به 615 تن افزایش پیدا کرد.
نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون حدود 2.55 میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز روز دوشنبه با بیان اینکه نقطه اوج شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور هنوز رخ نداده، گفت وضعیت دشواری پیش روی روسیه است.
از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 3854 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نسبت به دیروز افزایش چشمگیری داشته است.
به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در این بازه زمانی، 407 مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند که بیشترین میزان تلفات روزانه در این کشور است.

آزمایش دو میلیون و 500 هزار شهروند روسی
وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد تاکنون بیش از دو میلیون و 500 هزار شهروند روسی مورد آزمایش تشخیص کرونا قرار گرفته اند .
وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد: تاکنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار شهروند روسی مورد آزمایش تشخیص کرونا قرار گرفته اند و 161 هزار نفر به ظن ابتلا به کووید-19 تحت نظر پزشکان قرار دارند.
با اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در روسیه و بویژه در پایتخت، برای پنجمین بار طرح ضدعفونی گسترده در معابر و فضا‌های عمومی مسکو انجام شد.

آغاز فعالیت 30 هزار نظامی روسی برای مقابله با کرونا
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: گروهی آموزش دیده از یگانهای عملیاتی مقابله با جنگ های بیولوژیک و میکروبی روسیه متشکل از 30 هزار نظامی ارتش، برای مقابله با ویروس کرونا در ارتش این کشور فعالیت خود را آغاز کردند.
به گفته وزیر دفاع روسیه ، 32 بیمارستان نظامی در سرتاسر این کشور ، برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان عادی و نظامیان، هم اکنون آماده پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا است.

مجارستان و صربستان مرزهای خود را باز کردند
وزیر امور خارجه مجارستان از باز شدن بخشی از مرزهای این کشور با صربستان خبر داد.
"پتر سیجارتو" وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد: در گفت وگو با وزرای کشورصربستان توافق شد مرزهای دو کشور که از اواسط ماه مارس به علت شیوع کرونا بسته شده بود، از دیروز باز شود.
براساس این توافق؛ اتباع مجاری که در شمال صربستان زندگی می کنند، می توانند برای کسب و کارشان به مجارستان بروند.
وزیر خارجه مجارستان گفت : بسته شدن مرزهای دو کشور تاثیرات بسیار منفی بر فعالیت شرکت های مجاری گذاشته بود.
مجارستان در توافق دوجانبه ای با اتریش نیز امکان رفت و آمد اتباع بین دو کشور را تسهیل کرد.
 
بیش از به 2 هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا در مجارستان
براساس تازه‌ترین اطلاعات وزارت بهداشت مجارستان؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 2 هزار 383 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت مجارستان اعلام کرد:تا امروز 250 نفر نیز براثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند.
براساس گزارش وزارت بهداشت مجارستان حدود 401 بیمار نیز بهبود یافته اند.
هم اکنون 1 هزار و 732 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در مجارستان بیمار هستند.
 
در سوئیس بیش از 28 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند
وزارت بهداشت سوئیس اعلام کرد: تاکنون 28 هزار و 284 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد 1 هزار و 551 نفر جان باخته اند.
براساس گزارش وزارت بهداشت سوئیس حدود 20 هزار و 600 بیمار نیز بهبود یافته اند.
براساس همین گزارش 6 هزار و 133 نفر در سوییس هم اکنون به علت ابتلای به این ویروس بیمار هستند.
 
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش به بیش از 15 هزار نفر رسیده است
براساس تازه‌ترین اطلاعات وزارت بهداشت اتریش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 15 هزار و 2 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت اتریش اعلام کرد:تا امروز 522 نفر نیز براثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند.
براساس گزارش وزارت بهداشت اتریش، از این تعداد 11 هزار و 694 بیمار نیز بهبود یافته اند. هم اکنون 2 هزار و 786 نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا بیمار هستند.
رکورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند شکسته شد.
 
اتحادیه اروپا طرح برون رفت از بحران را آماده می کند
سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا پنجشنبه در نشست خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ، کمیسیون اروپا را مسئول آماده کردن طرح برون رفت از بحران کردند و تصمیمات در مورد تلاش های همبستگی را که کشورهای جنوب از کشورهای شمال برای مقابله با پیامدهای این همه گیری درخواست کرده بودند ، به بعد موکول کردند.
به گفته منابع آگاه ، این طرح قرار است شامل اختصاص مبلغی برای احیای اقتصادی باشد.دفتر مارکیت کاهش بی سابقه فعالیت بخش خصوصی را در منطقه یورو در آوریل اعلام کرد.
 
بیش از به یک هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا در اسلوونی
براساس تازه‌ترین اطلاعات وزارت بهداشت اسلوونی ؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 1 هزار 366 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت اسلوونی اعلام کرد:تا امروز 79 نفر نیز براثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند.
براساس گزارش وزارت بهداشت اسلوونی حدود 211 بیمار نیز بهبود یافته اند.
هم اکنون نفر 1 هزار و 76 نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در اسلوونی بیمار هستند.
 
مدارس اتریش گام به گام فعالیت خود را از سر می گیرند
وزیر آموزش و پرورش اتریش امروز در نشست مطبوعاتی از باز شدن و ازسر گیری گام به گام فعالیت مدارس این کشور خبر داد.
"هاینس فاسمن" در این نشست مطبوعاتی گفت: از چهارم ماه می دانش آموزان در سطح قبل از دیپلم می توانند به مدرسه باز گردند؛ از پانزدهم ماه می دانش آموزان در سطح دبیرستانی و ابتدایی آموزش را در مدرسه از سرخواهند گرفت.
وزیر آموزش و پرورش اتریش با اشاره به اینکه دانش آموزان مدرسه به دو گروه تقسیم می شوند؛گفت : یک گروه از دوشنبه تا پنجشنبه و گروه دیگر از پنجشنبه تا جمعه در سر کلاس درس حاضر خواهند شد.

تراژدی انسانی در خانه های سالمندان
رئیس بخش اروپا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد اثرات مخرب ویروس کرونا در خانه های سالمندان که تا نیمی از موارد مرگ را در برخی کشورهای اروپایی دارند ، یک تراژدی انسانی غیرقابل تصور است.

80 کشور مانع صادرات ماسک می‌شوند
سازمان تجارت جهانی با گلایه از عدم همکاری بین المللی برای مهار کرونا اعلام کرد که با آغاز شیوع این ویروس همه گیر، 80 کشور جهان صادرات ماسک‌های صورت، وسایل محافظ، دستکش و کالاهای دیگر را ممنوع یا محدود کرده‌اند.
به گزارش رویترز، در بیانیه سازمان تجارت جهانی آمده است که این ممنوعیت‌ها توسط 72 عضو این سازمان و هشت کشور غیر عضو سازمان اعمال شده است.
براساس بیانیه سازمان تجارت جهانی، عدم شفافیت در مورد محدودیت‌ها و عدم همکاری بین المللی می‌تواند تلاش‌ها برای کند کردن شیوع بیماری کرونا که 2.64 میلیون نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده و جان 184 هزار و 910 را گرفته، تضعیف کند.
طبق این بیانیه، در حالی که اقدامات محدود کننده صادرات قابل درک است، اما عدم همکاری بین المللی در این زمینه‌ها باعث قطع شدن کشورهای متکی به واردات از محصولات پزشکی مورد نیاز و ایجاد شوک در عرضه می‌شود.
ممنوعیت و محدودیت‌های صادرات به طور کلی در سازمان تجارت جهانی ممنوع است، اگرچه موارد استثنائی وجود دارد که به طور موقت اجازه جلوگیری از صادرات کمبودهای اساسی مواد غذایی یا سایر محصولات ضروری را می‌دهد.
سازمان تجارت جهانی بر این باور است که محدودیت‌های سفر قبلاً جریان کالاهای مورد نیاز برای مبارزه با ویروس همه گیر کرونا را کند کرده بود، اما محدودیت‌های صادراتی تصمیم گیری در مورد خرید و یافتن تأمین کنندگان جدید، برای دولت‌ها و مشاغل را دشوار کرده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا شمار مبتلایان به ویروس کرونا ویروس کرونا در این کشور ابتلا به ویروس کرونا مبتلا به ویروس کرونا آمار واقعی قربانیان سازمان تجارت جهانی خانه های سالمندان گزارش خبرگزاری شیوع ویروس کرونا کرونا در انگلیس براثر ابتلا برای مقابله ابتلا به کرونا تعداد 1 نفر رسیده بیمارستان ها انگلیس اعلام هزار دستگاه لغو قرنطینه روز پنجشنبه شیوع بیماری دولت انگلیس بیمار هستند نشان می دهد هزار نفر کرونا قرار محدودیت ها ساعت گذشته ترین میزان تازه ترین روز گذشته درصد کاهش نفر رسید همه گیری هم اکنون داده اند سه شنبه شده اند بر اساس شرکت ها کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی واقعی اروپا و بازی بزرگ نسل ما

آاس به به جدال منچسترسیتی و رئال مادرید لقب ال کلاسیکوی جدید اروپا را داده بود و آرسنال هم قصد داشت یک بار برای همیشه از بایرن مونیخ زخم خورده این فصل انتقام بگیرد؛ هرچه که بود تمام شد و حالا قرار است دوباره «رئال - بایرن» ببینیم، صاحبان لیگ قهرمانان اروپا برای رسیدن به فینال ومبلی مقابل هم قرار می گیرند.

طرفداری | در جریان دیداری از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های بایرن مونیخ و رئال مادرید مقابل هم قرار می گیرند. چند فصلی بود که شاهد این جدال نبودیم، آن هم پس از تعدادی از حماسی ترین نبردهای تاریخ لیگ قهرمانان که به لطف این دو تیم در دهه قبلی میلادی مشاهده کردیم. این دو تیم بهترین تیم های لیگ برتر انگلیس را در مرحله یک چهارم نهایی حذف کردند و با انگیزه های فراوان خودشان را آماده این مسابقه می کنند. 

به ال کلاسیکوی اصلی اروپا خوش آمدید! 

بایرن مونیخ سیزدهمین حضور خود در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند (با احتساب جام باشگاه های اروپا 21 بار). تنها یک تیم می‌تواند بگوید از آنها در این زمینه موفق تر عمل کرده است؛ رئال مادرید. تیم اسپانیایی با 33 بار حضور در این مرحله و هفدهمین حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، بی‌رقیب است.

جای تعجب نیست که این دو تیم هشتمین دیدار خود در نیمه نهایی لیگ قهرمانان/جام باشگاه‌های اروپا را برگزار می‌کنند، پنج بازی بیشتر از هر دو تیم دیگری در تاریخ این رقابت‌ها. 

هر دو تیم به رقم زدن بازی های پرگل شهرت دارند، اما در فصل جاری هر کدام به همان اندازه چهره‌ی مقاوم خود را نشان داده‌اند. بایرن مونیخ تحت هدایت توماس توخل مجبور شد در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم مقابل لاتزیو در خانه با تمام قوا بازی کند و سپس در مونیخ آرسنال را شکست دهد، آن هم بعد از اینکه در بازی رفت توپچی‌ها را مهار کردند.

در همین حال، رئال مادریدِ کارلو آنچلوتی برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر مجبور شد لایپزیشی را شکست دهد که از خودش مقاومت زیادی نشان داد. آنها در بازی برگشت مقابل منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی، در برابر موج حملات این تیم ایستادگی کردند و در ضربات پنالتی با حفظ خونسردی، شاگردان گواردیولا را حذف کردند. 

راهی برای تبدیل یک فصل ناامید کننده به فصلی رویایی

موفقیت بهترین پاداش در دوران سخت است. هواداران بایرن که شاید پیش از این، عملکرد تیم را در این فصل ناامیدکننده می‌دانستند، حالا با پشتوانه چهار برد پیاپی، سرود قهرمانی در لیگ قهرمانان را سر می‌دهند. با بازگشت اعتماد به نفس و انگیزه، ده روز آینده فصل بایرن و میراث کوتاه مدت توخل، سرمربی که در تابستان جدا خواهد شد، را رقم خواهد زد.

جام پانزدهم؟ چرا که نه! 

رئال مادرید تا همین جا هم در لیگ قهرمانان اروپا یک حماسه خلق کرده، پس چرا یک نیمه نهایی حماسی دنبالش نباشد؟ رئال مادرید با شرایطی ایده‌آل، به جز محرومیت کارواخال، به باواریا می‌رسد. جود بلینگام، وینیسیوس جونیور و رودریگو که در مجموع رقابت‌ها در این فصل ۸۶ گل یا پاس گل ثبت کرده‌اند، در لالیگا استراحت داده شده‌اند. اما با توجه به عملکرد هجومی اخیر بایرن، آیا بازگشت ادر میلیتائو از مصدومیت در نهایت کفه را به سود رئال سنگین خواهد کرد؟

اطلاعات مسابقه بایرن مونیخ و رئال مادرید روز و تاریخ برگزاری: سه‌شنبه، 30 آوریل ۲۰۲4 | 11 اردیبهشت ۱۴۰3 ساعت: ۲۲:۳۰ به وقت تهران تورنمنت: دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا - فصل 24-2023 ورزشگاه: آلیانتس آرنا (مونیخ) داوران: کلمن تورپن (داور اصلی) و ژروم بریزار (داور VAR) از فرانسه نشست خبری و اخبار مرتبط با بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید

اطمینان توخل: نمی‌دانم چطوری اما گنابری به رئال مادرید گل خواهد زد!

یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند

کارلو آنچلوتی: هرگز نباید رئال مادرید را در لیگ قهرمانان اروپا دست کم گرفت

فدریکو والورده: عاشق بازی با تونی کروس هستم؛ منچسترسیتی را نمی‌توان با شانس شکست داد

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ و رئال مادرید بایرن مونیخ (1-3-2-4): نویر | کیمیش، کیم، دایر، مزروعی | گورتسکا، پاولوویچ | سانه، موسیالا، گریرو | کین رئال مادرید (2-4-4): لونین | وازکز، شوامنی، رودیگر، مندی | والورده، کروس، کاماوینگا، بلینگام | وینیسیوس، رودریگو غایبان دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید بایرن مونیخ: بونا سار، کینگزلی کومان، ماتیس دلیخت (احتمالی)، ساشا بویی، تارک بوخمان (مصدوم) رئال مادرید: دنی کارواخال (محروم) آخرین باری که دو تیم به مصاف هم رفتند، این ترکیب اولیه آنها بود نکات آماری مسابقه بایرن مونیخ و رئال مادرید بایرن مونیخ و رئال مادرید با 26 بازی، بیشترین بازی را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) انجام داده‌اند. 24 مورد از این بازی‌ها در مرحله حذفی این رقابت‌ها بوده است که این تعداد نیز بیشترین تعداد بازی بین دو تیم در این مرحله محسوب می‌شود. این هشتمین بار است که بایرن مونیخ و رئال مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) به مصاف یکدیگر می‌روند. بایرن مونیخ در 4 مورد از 5 جدال اول بین سال‌های 1976 تا 2012 پیروز شده، اما در دو نیمه‌نهایی آخر (14-2013 و 18-2017) مغلوب رئال مادرید شده است. بایرن مونیخ در 7 بازی اخیر خود مقابل رئال مادرید، 6 شکست و 1 تساوی کسب کرده است. این طولانی‌ترین دوره بدون برد بایرن مونیخ مقابل یک حریف در رقابت‌های اروپایی است. رئال مادرید در 3 بازی اخیر خود در خانه بایرن مونیخ پیروز شده است (4-0 در 14-2013، 2-1 در 17-2016 و 2-1 در 18-2017). این طولانی‌ترین روند پیروزی‌های پیاپی رئال مادرید در خانه بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) است. در واقع، هیچ تیم دیگری تاکنون نتوانسته دو بازی پیاپی را در خانه بایرن مونیخ در این دو رقابت پیروز شود. رئال مادرید در 10 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا (همه در این فصل) 7 پیروزی و 3 تساوی کسب کرده است. رئال مادرید فقط یک بار در تاریخ این رقابت‌ها در یک فصل، رکورد طولانی‌تر بدون شکست را به ثبت رسانده که به فصل 17-2016 مربوط می شود، (که در نهایت با قهرمانی رئال مادرید همراه شد) تیم زیدان در آن فصل 11 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت. آمار دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا  پیش‌بینی مسابقه بایرن مونیخ و رئال مادرید هواسکورد: بایرن مونیخ 1-2 رئال مادرید طرفداری: بایرن مونیخ 0-1 رئال مادرید

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • پیش بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی واقعی اروپا و بازی بزرگ نسل ما
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد