Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:35:51 GMT

 اجرای رزمایش مواسات و همدلی هم زمان با آغاز ماه رمضان 

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۶۵۳۹

 اجرای رزمایش مواسات و همدلی هم زمان با آغاز ماه رمضان 

حجت الاسلام موسی سالاری گفت: در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی و رسیدگی به فقرا فردا هم زمان با آغاز ماه رمضان ۲۰۰ سبد غذایی در بین خانوارهای نیازمند توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام «موسی سالاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی و لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه، فردا هم زمان با آغاز ماه رمضان ۲۰۰ سبد غذایی شامل اقلامی از جمله قند، رب گوجه، روغن، برنج، چای، ماکارونی، سویا، کنسرو لوبیا و ماهی در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جماعت مسجد مسجد صاحب الزمان (عج) کهنوج افزود: همچنین علاوه بر این اقلام، بسته های گوشت قربانی و ۱۵۰ کیسه آرد همراه با مایع ظرفشویی نیز در بین این خانوارها  توزیع می شود.

وی در خصوص نحوه شناسایی افراد نیازمند، بیان کرد: تعدادی از این افراد از سوی اداره های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)  و تعدادی نیز توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به ما معرفی شده اند.

حجت الاسلام سالاری در خصوص فعالیت های ایام کرونایی، ادامه داد: با توجه به این که فعلا در مساجد امکان برگزاری مراسم و جلسات سخنرانی در ماه رمضان نیست بنابراین تصمیم داریم روزانه یک جز قرآن کریم، دعای سحرها و افطار را نیز از طریق بلندگوهای مسجد پخش کنیم و با راه اندازی گروهی در فضای مجازی به سوالات شرعی مرتبط با ماه رمضان پاسخ دهیم.


امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) اظهار کرد: هم زمان با شیوع بیماری کرونا فعالیت های مسجد و کانون فرهنگی هنری شهید درسته، مرکز نیکوکاری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و پایگاه مقاومت بسیج معطوف کمک به محرومین و دستگیری از نیازمندان شد و در همین راستا کمک های مردمی و خیرین را جمع کردیم.


وی افزود: ظرف این مدت ۷ راس گوسفند و ۶ راس گاو سنگین وزن ذبح شده و گوشت های قربانی پس از بسته بندی همراه با ۲۰۰ سبد غذایی هر کدام به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار تومان در بین افراد نیازمند تحت پوشش اداره های کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و افراد متضرر از کرونا توزیع شد.


حجت الاسلام سالاری عنوان کرد: از اقلام دیگری که در بین این خانوارها توزیع شد، تعداد ۶۰ کیسه آرد، چندین دست لباس تابستانی و کفش بود که با کمک خیرین تهیه شده بودند.


امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) ابراز کرد: معرفی بیماران خاص به بیمارستانی در مرکز استان کرمان و پرداخت هزینه های درمانی با کمک خیرین یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این مدت است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم برگزاری هرگونه مراسم و برنامه ای در مسجد بنابراین هر عصر دعای فرج از بلندگوهای مسجد پخش شده و یکسری نکات بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در فضای مجازی منتشر می شود.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: در فضای مجازی ۲ گروه راه اندازی کردیم، یکی از این گروه اختصاص به خیرین دارد و مشکلات نیازمندان مطرح می شود تا با مشورت و مشارکت خیرین به آنها کمک شود.


امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) اضافه کرد: در گروه دیگر نیز اهالی محله را عضو کرده ایم و در این گروه مباحثی با محوریت سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان مطرح می شود و به سولات آنها نیز پاسخ داده می شود.

وی اظهار کرد: در اوایل سال جاری متاسفانه شاهد بروز سیل در برخی از نقاط شهرستان های کهنوج و رودبار جنوب بودیم که برای خدمت رسانی به سیل زدگان رودبار جنوب بچه های مسجدی کانون و پایگاه مقاومت بسیج با همکاری و مشارکت یکدیگر در حال ساخت ۴۰ سرویس بهداشتی می باشند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: برای کمک به سیل زدگان محله مسجد نیز، به خانوارهایی که سقف منازل آنها دچار آسیب شده بود ۱۰۰ متر ایزوگام داده شد و ۳ سرویس بهداشتی نیز برای خانوارهایی که سرویس بهداشتی منازل آنها تخریب شده بود ساخته شد و همچنین چند تخته گلیم فرش، موکت، اجاق گاز و کیسه های آرد در بین سیل زدگان توزیع شد.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت های انجام شده در ایام کرونایی، تهیه و توزیع ۴۰۰ پرس غذای گرم همزمان با نیمه شعبان بود.

وی در خاتمه بر ترویج فرهنگ انفاق و اطعام نیازمندان در ماه رمضان تاکید کرد و از خیرین خواست که به یاری نیازمندان بشتابند تا به فضل الهی هر چه سریع تر این ایام کرونایی تمام شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه رزمایش مواسات و همدلی برنامه های ماه رمضان ماه رمضان امام جماعت مسجد صاحب الزمان حجت الاسلام سالاری هم زمان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات