Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش پیشنهاد کرد که در راستای جهش تولید قرارگاه جهش تولید در صنایع مختلف تشکیل و جلسات آن در دفاتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود.

علی لشکری در گفت‌وگو با ایسنا، مهمترین درخواست تولیدکنندگان برای حذف موانع تولید در سال جهش تولید را کاهش دستورالعمل‌ها و بروکراسی‌های اداری عنوان کرد و گفت: همانطور که ستاد اقتصاد مقاومتی حدود دو سال گذشته تشکیل شد و اقدامات موثری انجام داد و سال قبل هم شورای اقتصادی سران سه قوه توانست برخی از موانع را از سر راه تولیدکنندگان بردارد، پیشنهاد می‌کنیم در سال جاری قرارگاه جهش تولید در صنایع مختلف تشکیل و جلسات آن در دفاتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تشکیل چنین قرارگاهی با حضور مدیر کل دفتر تخصصی و تشکل ها و تولید کنندگان صنعت و مسئولین مربوطه و با اختیار تام آن‌ها، مشکلات تولیدکنندگان با وزارت بهداشت، سازمان امور مالیاتی، شهرداری، تامین اجتماعی، محیط زیست و سایر بخش‌ها سریع‌تر برطرف می‌شود و تولیدکنندگان کمتر درگیر تنش‌های روزانه می‌شوند و فرصت پیدا می‌کنند به نوآوری و ایجاد اشتغال و بازار و جهش تولید فکر کنند و می‌توان امیدوار بود که تاحدودی از مشکلات تولیدکنندگان هم کاسته شود.

لشکری در پایان با بیان اینکه برای جهش تولید باید گوش شنوایی باشد تا مشکلات رفع شود، تصریح کرد: اگر قرار است که تولید جهش پیدا کند باید همه بخش‌های مربوطه در خدمت تولید باشند،  نگاه همه به تولید تغییر کند و تولیدکنندگان را عامل تولید ارزش افزوده  و اشتغال در کشور بدانند؛ بنابراین اگر به محض درست شدن روند تولید موشک‌های تامین اجتماعی، دارایی، ارزش افزوده، محیط زیست و گمرک به سمت تولیدکننده پرتاب ‌شود، تولید را زمینگیر می‌کنیم  و در این صورت نمی‌توانیم انتظار  جهش تولید داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سال جهش تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هفتمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان و دومین نشست این ستاد در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دستگاه قضائی در حمایت از امر تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشخص شده است که بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و … قابل شناسایی است و امکان برنامه‌ریزی برای رفع آن وجود دارد.

وی افزود: چنانچه فردی سرمایه‌گذار به علت وجود موانع در سرمایه‌گذاری یا تولید، متحمل ضرر و زیان شود این موضوع بازتاب نامناسبی خواهد داشت و مانع از ورود افراد دیگری در عرصه تولید و اقتصاد خواهد شد و تلاش اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان از این پس این موضوع را به طور مستمر در دستور کار خود خواهند داشت.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان در ادامه از رسیدگی به مشکلات عرصه تولید و اقتصاد در این ستاد به صورت مسأله‌محور خبر داد و تصریح کرد: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی انجام می‌پذیرفت اما مصوبه جدید اعضای ستاد بدین نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به صورت ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چندین واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

کد خبر 6090970

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید