Web Analytics Made Easy - Statcounter

وب‌سایت موسوم به "انقلاب شیمیایی"، در واقع یک فروشگاه اینترنتی مواد مخدر بود که تا پیش از به دام افتادن گردانندگان آن انواع و اقسام مواد مخدر و داروهای روان‌گردان را از طریق پست در آلمان توزیع می‌کرد.

نسخه‌ای از گزارش مفصل ماموران اداره فدرال جنایی آلمان (BKA) درباره پیگیری و به دام انداختن این باند تبهکار سایبری در اختیار نشریه اشپیگل و رادیو شمال آلمان NDR قرار گرفته که خلاصه‌ای از آن را شنبه ششم اردیبهشت (۲۵ آوریل) منتشر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران پلیس در جریان تعقیب این گروه ۱۷ بار از طریق اینترنت مواد مخدر سفارش داده‌اند که فهرست برخی از آنها از این قرار است: ده گرم ماری‌جوانا ۱۰۰ یورو، ۲۵ قرص اکستازی ۱۱۲ یورو و ۵۰ سنت، ۵۰ گرم "کوکائین کلمبیا" سه هزار و ۱۰ یورو.

مطابق گزارش پلیس فدرال گردانندگان سایت "انقلاب شیمیایی" که بزرگترین توزیع‌کننده اینترنتی مواد مخدر در آلمان محسوب می‌شوند، بیش از یک میلیون یورو از این کار سود برده‌اند.

اداره فدرال جنایی آلمان در پاسخ به پرسش دو رسانه آلمانی درباره این پرونده تاکید کرده که تردیدی نیست تجارت اینترنتی مواد مخدر در سال‌های اخیر مدام رو به افزایش بوده و در حال حاضر در سطح بالایی در جریان است.

ارسال مواد مخدر با پست تا در خانه

به گفته اداره فدرال هنوز آمار موثقی درباره تاثیر احتمالی بحران شیوع ویروس کرونا در گسترش تجارت اینترنتی مواد مخدر در دست نیست اما این مسئله روشن است که پیش از این بحران نیز فروش آنلاین مواد مخدر و ارسال آن از طریق پست رو به افزایش بوده است.

پلیس در عملیات خود مکالمه تلفنی برخی از اعضای باند فروش مواد مخدر را شنود کرده و به محتوای پیام‌ها و چت‌های آنها دسترسی پیدا کرده است. در گزارش پلیس تصویر مردان جوانی نیز وجود دارد که ظاهرا بسته‌های سفارش مشتریان را به دستگاه‌های خودکار شرکت خدمات پستی DHL تحویل می‌دهند.

به گفته BKA اغلب فروشندگان دیجیتال مواد مخدر مردان جوانی هستند که در این تجارت "تازه‌کار" محسوب می‌شوند و هنوز آنچنان در شبکه جاافتاده تبهکاران ادغام نشده‌اند. این وضعیت دست‌کم شامل بخشی از همکاران "انقلاب شیمیایی" هم می‌شود.

مطابق گزارش پلیس فدرال تمام افراد مظنون به همکاری با وب‌سایت "انقلاب شیمیایی" مردان جوان هستند و فقط یکی از آنها بیش از ۴۰ سال سن دارد. فرد مظنون به رهبری این باند جوانی ۲۷ ساله است که در اینترنت خود را Joko معرفی می‌کرده است.

این جوان ۲۷ ساله با یک شهروند هلندی در ارتباط بوده که ظاهرا مواد مخدر را برای عرضه در اینترنت در اختیارش می‌گذاشته است. ماموران پلیس فدرال گمان می‌برند که مواد مخدر از طریق مرز زمینی و با خودرو به آلمان منتقل می‌شده است.

تعقیب و گریز همچون رمان‌های جنایی

مطابق اسنادی که دو رسانه آلمانی به نسخه‌ای از آن دست‌ یافته‌اند پایان موفقیت‌آمیز عملیات پلیس فدرال بیشتر به یک رمان جنایی شبیه است: گردانندگان سایت "انقلاب شیمیایی"  با آشنایی که یکی از پایه‌گذاران این سایت بوده تماس می‌گیرند تا خریداری برای باقیمانده انبار مواد مخدر به آنها معرفی کند.

چیزی که گردانندگان سایت آن زمان نمی‌دانستند این بوده که فرد آشنا از مدت‌ها پیش با پلیس فدرال همکاری می‌کرده و خریداری که به آنها معرفی می‌کند در واقع یک مامور مخفی BKA بوده است.

در پیام‌هایی که بین دو طرف رد و بدل می‌شود فروشنده در پاسخ به این پرسش که چه نوع و چقدر مواد مخدر می‌تواند عرضه کند می‌گوید "مواد زیادی" دارد که شامل قرص‌های روان‌گردان از جمله ال‌اس‌دی و هروئین است.

تبادل مواد مخدر و پول در پارکینگ سوپرمارکت

سرانجام وعده معامله در پارکینگ سوپرمارکتی در هامبورگ گذاشته می‌شود که در آن قرار بوده فروشنده در ازای دریافت ۴۰ هزار یورو ۱۲ کیلیوگرم مواد مخدر در اختیار خریدار جعلی قرار دهد.

با آفتابی شدن فروشنده، مامور مخفی پلیس فدرال پیامی رمزی به همکارانش ارسال می‌کند و آنها وارد عمل شده و فرد مظنون را بازداشت می‌کنند.

 به این ترتیب در فوریه ۲۰۱۹ تمام اعضای باند "انقلاب شیمیایی" به جز سرکرده آنها به دام ماموران اداره فدرال جنایی آلمان می‌افتند.

یکی از دلایل در امان ماندن سرکرده فروشندگان اینترنتی مواد مخدر از دستگیری این بوده که حتی بسیاری از اعضای باند نام واقعی او را نمی‌دانستند. به گفته ماموران پلیس فدرال علت مهم‌تر این بوده که Joko برای ارسال پیام‌های خود از پیام‌رسان‌هایی استفاده می‌کرده که پیام‌ها را رمزگذاری می‌کنند.

ماموران BKA معتقدند که رمزگذاری پیام‌ها در برخی پیام‌رسان‌ها یکی از موانع اصلی در مسیر پیگیری و برخورد با تجارت دیجیتال مواد مخدر به شمار می‌رود.

در این موارد گاهی یک اشتباه کوچک می‌تواند به لو رفتن تبهکاران منجر شود. در مورد فرد مظنون به رهبری باند "انقلاب شیمیایی" این اشتباه سفارش یک پیتزا بوده که ماموران با پیگیری پرداخت هزینه آن به Joko رسیدند و موفق شدند ماه مه ۲۰۱۹ او را بازداشت کنند.

پلیس فدرال آلمان در مجموع ۱۱ نفر را در ارتباط با این پرونده و به اتهام داد و ستد غیرقانونی مواد مخدر "در حجم زیاد" بازداشت کرده که هنووز زمان برگزاری دادگاه آنها مشخص نشده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آلمان موادمخدر اینترنتی مواد مخدر انقلاب شیمیایی مواد مخدر اداره فدرال پلیس فدرال پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲