Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@08:00:50 GMT

اجاره قایق‌ها کوچک برای نگهداری سوخت

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۳۸۲۴

به گزارش ایلنا و به نقل از بلومبرگ، چند هفته است که بازرگانان نفت و سوخت به دنبال هر گونه فضایی برای اجاره و نگهداری محموله هایشان هستند و مخازن خشکی و حتی ابرنفتکش‌ها را پر کرده اند. اما کرایه قایق‌ها که در مقایسه با مخازن و کشتیها ظرفیت بسیار اندکی دارند، تلاش برای پیدا کردن محل انبارسازی محموله‌های نفت و سوخت را به مرحله جدیدی رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن لوکاک، یکی از مدیران شرکت بازرگانی نفت ترافیگورا که بزرگترین شرکت بازرگانی دنیاست، در این باره گفت: ما سوختهای تقطیری را در هفت نوع کشتی از قایقهای کوچک گرفته تا ابرنفتکشها نگهداری می کنیم.

بازار کشتیرانی منعکس کننده وخامت وضعیت بازار نفت است زیرا افت تقاضا به سبب بحران شیوع ویروس کرونا باعث شده اشباع عرضه عظیمی روی دهد. نرخهای حمل سوختهای پالایش شده هفته گذشته به رکورد بالای جدیدی صعود کرد زیرا نفتکشهای زیادی برای نگهداری محموله های نفتی کرایه شده اند.

بازرگانان در حال حاضر که عرضه جهانی به دلیل شیوع پاندمی کرونا فراتر از تقاضا رفته، ۱۶۰ میلیون بشکه نفت را در کشتی‌ها نگهداری می کنند که نسبت به دو هفته پیش دو برابر شده است.

آخرین باری که سطح ذخیره سازی نفت در مخازن شناور به رکورد بالایی صعود کرده بود، سال ۲۰۰۹ بود که بازرگانان بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت را در دریا نگهداری می کردند.

قایق‌های کوچک در هاب معاملات نفت آمستردام-روتردام-آنتورپ که به اختصار ARA نامیده می شود، معمولا محموله هایی بین دو تا شش هزار تن را حمل می کنند و در مقایسه با نفتکشها که معمولا برای ارسال نفت و سوختها مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار کوچک هستند.

بزرگترین قایق اقیانوس پیما می‌تواند بیش از ۲۸۰ هزار تن محموله را حمل کند.

به گفته بن لوکاک، با پر شدن کامل مخازن نگهداری نفت، شاخص قیمت نفت آمریکا ممکن است دوباره منفی شود.

شرکت ریورلیک بارکینگ که واسطه برای اجاره قایقها به منظور جابجایی محموله در هاب ARA است، تایید کرده که شماری از این قایقها به عنوان مخازن شناور کرایه شده اند. نبود فعالیت در این منطقه، نرخ کرایه قایق‌ها را بسیار ارزان کرده و به همین جهت به گزینه جذابی برای کرایه و نگهداری محموله های سوخت تبدیل شده اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پالایش قیمت نفت نفت ویروس اروپا قایق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران