Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:00:17 GMT

۸۸ درصد بیماران کرونا در شاهرود بهبود یافتند+ نمودار

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۶۰۶۷

۸۸ درصد بیماران کرونا در شاهرود بهبود یافتند+ نمودار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: ۸۸ درصد بیماران مبتلا به کرونا معادل ۴۹۲ نفر در شاهرود با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رضا چمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به آخرین آمار و اخبار مرتبط با کروناویروس اظهار کرد: تاکنون نتیجه آزمایش ۵۵۸ نمونه گرفته‌شده از بیماران در شاهرود مثبت گزارش شده است و تعداد ۴۹۲ نفر از آنان با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۸ درصد از مبتلایان قطعی ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی بهبودی داشته‌اند که در مقایسه با متوسط کشوری مطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اضافه کرد: موارد جدیدی از ابتلا به کرونا شناسایی شده که مراحل درمانی را می‌گذرانند.

چمن گفت:‌ با تلاش مضاعف همکاران، بیماریابی به شکل جامع و با نمونه‌گیری از کلیه موارد دارای علائم بالینی و همچنین موارد تماس، به‌طور گسترده در جمعیت زیروشش این دانشگاه در حال اجراست.

وی بیان کرد: موارد جدید هم اکثراً حاصل بیماریابی فعال است که اقدامات هدفمند در جهت قطع زنجیره انتقال را به دنبال دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیماران شاهرود بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیس، یک سیستم هوش مصنوعی اثبات کرده است که می‌تواند با هشدار دادن به پزشکان برای بررسی بیمارانی که نتایج آزمایش قلب به خطر مرگ اشاره دارد، جان آن‌ها را نجات دهد. در یک آزمایش بالینی تصادفی با تقریباً ۱۶ هزار بیمار در دو بیمارستان، هوش مصنوعی میزان مرگ و میر بیماران پرخطر را به میزان ۳۱ درصد کاهش داد.

اریک توپول از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: این واقعاً فوق‌العاده است. بسیار نادر است که یک دارو ۳۱ درصد مرگ و میر را کاهش دهد، و حتی این مورد برای موارد غیردارویی نادرتر است درحالی که این فقط نظارت بر افراد با هوش مصنوعی است.

چین لین در مرکز پزشکی دفاع ملی تایوان و همکارانش ابتدا هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۴۵۰ هزار آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) که فعالیت الکتریکی قلب را به همراه داده‌های بقای افراد اندازه گیری می‌کند، آموزش دادند. هوش مصنوعی یاد گرفت که خطر مرگ هر بیمار را با یک امتیاز درصدی نشان دهد. بر این اساس افرادی که حداقل ۹۵ درصد را کسب می‌کنند، به عنوان خطر بالا در نظر گرفته می‌شوند.

سپس محققان سیستم هشدار هوش مصنوعی را با ۳۹ پزشک در دو بیمارستان مختلف آزمایش کردند. هنگامی که پرستاران نتایج آزمایش‌های الکتروکاردیوگرام هر بیمار جدید را به یک سرور کامپیوتری بارگذاری می‌کردند، سیستم هوش مصنوعی نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کرد و در صورتی که بیمار را پرخطر تشخیص می‌داد، سریعاً به پزشکان هشدار می‌داد.

سیستم هوش مصنوعی علاوه بر کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف، مرگ و میر بیماران پرخطر ناشی از مشکلات قلبی را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش داد.

لین و همکارانش حدس زدند که پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی ممکن است به تمرکز روی گروه‌های پرخطر کمک کند. پزشکان معمولاً هشدار‌ها را با آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و درمان‌های اضافی دنبال می‌کنند.

سیستم هشدار هوش مصنوعی در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان نظامی در تایوان استفاده می‌شود.

توپول می‌گوید: این را می‌توان در هر بیمارستانی در سراسر جهان اجرا کرد از این رو نباید گران باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی