Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@18:19:42 GMT

ضرورت آموختن مفاهیم قرآن کریم در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۶۳۵۶

ضرورت آموختن مفاهیم قرآن کریم در ماه رمضان

حجت الاسلام مصلی نژاد با تاکید بر ضرورت آموختن مفاهیم قرآن کریم در ماه رمضان، گفت: اگر انسان مفاهیم یک آیه از قرآن کریم را یاد بگیرد بسیار با ارزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمداسماعیل مصلی نژاد»، امروز (یکشنبه 7 اردیبهشت)، در جلسه روزانه سخنرانی ماه رمضان در مسجد «سید» شهر جهرم که به صورت زنده از فضای مجازی منتشر می شود، با اشاره به آیه 269 سوره مبارکه «بقره» گفت: خداوند متعال به هر کس بخواهد «حکمت» را عنایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد حوزه علمیه جهرم با اشاره به اینکه تا خدا نخواهد امکان آموختن معارف برای انسان ها امکان پذیر نیست، افزود: هر کس خداوند به او حکمت عنایت کند به یقین خیر گسترده ای به او بخشیده شده است.

 

وی با اشاره به مسیرهایی که خداوند انسان را به حکمت می رساند، بیان کرد: به یقین این امور بر اساس حساب و کتاب بوده که خداوند حکمت ها را به انسان عنایت می کند.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد با اشاره به اینکه تلاوت یک آیه از قرآن در ماه رمضان ثواب یک ختم قرآن دارد، بیان کرد: اگر انسان مفاهیم یک آیه از قرآن کریم را یاد بگیرد بسیار با ارزش است.

 

استاد حوزه علمیه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت نبوی (ص)، که «روزه بگیرید تا سلامتی بیابید»، از جمله فواید روزه را دفع «بلغم» برشمرد و عنوان کرد: بلغم رطوبت بدن است که افزایش آن در بدن سبب چربی و چاقی بیش از اندازه می شود؛ روزه سبب جلوگیری بلغم از بدن انسان شده و در پیشگیری از چاقی به انسان کمک می کند.

 

وی با اشاره به اینکه گزارش سازمان جهانی بهداشت در بحث «کرونا»، مبنی بر این بود که چاقی می تواند خطر ابتلا به «کووید19» را افزایش دهد، تصریح کرد: در گزارش مرکز جهانی سلامت انگلیس تا کنون بیش از 60 درصد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های این کشور اضافه وزن داشته اند.

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: فضایل ماه رمضان ماه رمضان قرآن کریم قرآن و عترت قرآن ماه رمضان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان

دریافت 12 MB کد خبر 6096109

دیگر خبرها

  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان