Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@19:02:42 GMT

صدا وسیما مهارت تاب‌آوری در قرنطینه را آموزش دهد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۹۱۰۷

صدا وسیما مهارت تاب‌آوری در قرنطینه را آموزش دهد

محمد روشن عصر یکشنبه در نشست مجازی «حسن معاشرت زوجین تکلیفی شرعی و قانونی: مصادیق و تنجز آن در قرنطینه خانگی و نقش حمایتی دولت» که توسط دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: کرونا باعث شده که سبک زندگی افراد به دوره پیش و پس از آن تقسیم شود.

وی ادامه داد: کرونا از تخریبی که از محیط زیست در حال شکل‌گیری بود تا حدودی جلوگیری کرد و مسائل زیست محیطی را التیام داد و مردم به بهداشت اهمیت بیشتری می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن با اشاره به قرنطینه خانگی و رفتار صحیح زوجه با یکدیگر افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند کسی که با خانواده به نیکویی رفتار کند خداوند به نعمت او می افزاید. همچنین حتی اگر مسلمان هم نباشیم لازم است با خانواده به نیکویی برخورد کنیم.

عضو هیا علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: مردم در این شرایط غم درمان دارد و سکونتگاه هایی دارند که کوچک است و فرزندان نیز در ان سکونت گاه بازی می کنند که شرایط را دشوار می کند. همچنین در شرایط قرنطینه فرزندان کوچک نیز از حق خود محروم هستند بنابراین ما باید این مسائل را بررسی و آسیب هایی را که به دنبال آن ایجاد می شود را ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: استرس بیماری به تنهایی می تواند در خانواده تنش هایی را ایجاد کند و خشونت خانگی را افزایش دهد.

روشن عنوان کرد: در ۲۵ فروردین وزارت بهداشت اعلام میکند که خشونت خانگی افزایش داشته اما چند روز پیش معاون بهزیستی می گوید خشونت خانگی کم شده که آمار صحیح مشخص نیست در حالی که باید مقام مسئول آمار صحیح را برای جلوگیری از آن اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در ووهان چین ۲۶ درصد آمار طلاق بالا رفته است، عنوان کرد: نیاز است زوجین در قرنطینه نقاط قوت را شناسایی کنند و یکدیگر را بشناسند تا قرنطینه به روش درست اجرا شود.

روشن با بیان اینکه زن و مرد باید با مهربانی با یکدیگر معاشرت کنند، تصریح کرد: با اشاره به آیه ای از سوره بقره زن و مرد باید کاستی های یکدیگر را بپوشانند  و از سرزنش یکدیگر بپرهیزند. به عنوان مثال در حال حاضر شرایطی نیست که مرد نفقه بدهد بنالبراین زن نباید او را ملزم به پرداخت نفقه کنند همچنین شاید شرایط فعلی باعث شود که کمی در احکام قضایی نیز تغییراتی ایجاد شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آنچه که خانواده را اداره می کند اخلاق است و در یک خانواده متعالی اخلاق محور روابط است علاوه بر آن خانواده نقطه ایثار، گذشت و تعالی است به همین دلیل افراد ممکن است از همه چیز بگذرند به جز خانواده خود بنابراین استحکام آن از مسائل بسیار مهم است.

تمامی حاکمیت از استحکام بنیاد خانواده حمایت کند

وی در ادامه اظهار داشت: در ماده ۱۱۰۳ قانون مدنی زن  شوهر مکلف به حسن معاشرت با یکدیگرند به این معنا که در عرف خانواده رفتار قابل تحسین باشد و زوجین از رفتار یکدیگر ناخوشنود نباشند تا آینده ای سالم بدون آسیب های روحی و جسمی داشته باشیم.

روشن اظهار داشت: زوجین باید در تربیت اولاد با یکدیگر همکاری کنند و مردان نیاز است با در آموزش کودکانی که در مقاطع دبستان هستند کمک و بهترین سرگرمی ها را برای افراد خانواده ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس اصل دهم قانون اساسی از آن جا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است، همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد  بر این اساس حاکمیت (هر سه قوه و تمامی نهادها) وظیفه پیدا می کنند تا در راستای استحکام آن تلاش کنند زیرا در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری مثل افزایش فرزندان طلاق ایجاد می شود.

روشن ادامه داد: تا کنون در بحران کرونا کمیته امداد و بنیاد مستضعفان کارهای مفیدی انجام داده اند اما باید توجه داشت که دولت به تنهایی عهده دار این مسائل نیست و همه باید برای حفظ خانواده تلاش کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به بررسی ها میزان ارتکاب جرم بین فرزندان طلاق و عادی قابل مقایسه نیست. بنابراین تحکیم بنیاد خانواده بسیار قابل اهمیت است و وظیفه تمامی نهادها است.

کمک های مردمی به صورت پنهانی باشد

وی با اشره به کمک های مردمی گفت: نیاز نیست زمان ارائه کمک ها و آذوقه ها به اقشار کم درآمد جمعیت افراد در کحل زندگی آنها زیاد باشد زیرا نباید عزت نفس خانوده زیر زوال برود همچنین و کوکان از دیدن این شرایط آسیب می بینند.

روشن ادامه داد: کودکان با دیدن شرایط این چنین از انواده خود دچار آسیب های روحی می شوند بنابراین باید کمک های آذوقه ای به صورت پنهانی به خانواده ای کم درآمد تحویل داده شود.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه شهید بهشتی قرنطینه پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه شهید بهشتی قرنطینه کرونا دانشگاه شهید بهشتی قرنطینه کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم

به گزارش جماران؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم،ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است: 

*بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد،آیین نامه توسعه و تقویت مهارت های دانش آموزان.

*هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

*امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

*اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های سراسر کشور باشیم. 

*همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

*کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

*ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • معلم، نویدبخش آینده روشن
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید