Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:02:07 GMT

گرفتاری به نام کرونا؛ هیچکس از درس جا نماند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۱۹۹۰

گرفتاری به نام کرونا؛ هیچکس از درس جا نماند

اهمیت این موضوع به قدری است که رییس جمهوری وزیر آموزش پرورش را موظف کرد تا امکان دسترسی عادلانه همه دانش‌آموزان سراسر کشور به آموزش را در شرایط تعطیلی واحدهای آموزشی فراهم کند، به طوری که هیچ دانش‌آموزی از آموزش محروم نماند.

عرصه دانشگاه و آموزش کشور که به شدت سایه شرایط تحمیلی اپیدمی کرونا را بر سر خود احساس می‌کند، طبق هفته‌های گذشته از پرخبرترین حوزه‌های کشور بود که مروری کوتاه بر رویدادهای هفته گذشته آن از نظرتان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز نیست در مورد اهمیت آموزش در شرایط کنونی در کشور سخنی بیش، گفته شود، بطوری که این موضوع مهم علی لاریجانی رییس مجلس را بر آن داشت تا با وزیر آموزش و پرورش تلفنی گفت‌وگو کند، لاریجانی در گفت‌وگو با محسن حاجی میرزایی تاکید کرد روند آموزش نباید تعطیل یا با وقفه مواجه شود، هیچ دانش آموزی نباید از آموزش جا بماند. فضای آموزش باید برای همه دانش آموزان مناسب باشد و در جایی که دسترسی به اینترنت آسان نیست، تولید بسته‌های آموزشی صورت گیرد.

شرایط تحمیلی کرونا، دانشجویان و اساتید را نیز سردرگم و آنها را با شرایط متفاوتی مواجه کرده اما در هرحال تمام تلاش و هم و غم دانشگاه‌های کشور، حفظ نیمسال جاری است، نیمسال درسی که به کرونا خورده و اکنون برای حفظ خود دست به هر تلاشی می زند. حتی کار به جایی رسید که دفاع دانشجویان دکتری نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود و به قدری این ارایه‌ها راضی کننده بوده که نمره‌های خوب  ۱۹ و ۲۰ را نیز در این شرایط عجیب و غریب، نصیب دانشجویان کرده است.

تلاش دانشگاه ها بر این است در این شرایط به هر طریقی شده دروس نظری از طریق آموزش مجازی ادامه یابد و دروس عملی و آزمایشگاهی نیز در تابستان ارائه شود.

اپیدمی کرونا، فضای آموزش و پژوهش کشور را در دو ماه گذشته با دگرگونی و تغییرات همراه ساخته تا حفظ سلامتی انسان‌ ها از یکسو و استمرار کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از سوی دیگر، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را دچار چالش کند.
اکنون همه بطور غیرارادی، با آمادگی یا بی‌آمادگی به میدان آموزش مجازی هُل داده شده‌ایم و البته آموزش مجازی هرگز نمی‌تواند جایگزینی برای آموزش حضوری باشد؛ اما می‌تواند در این شرایط طناب نجاتی برای ما باشد.

هیچ دانش‌آموزی نباید از آموزش محروم بماند

این هفته در جلسه هیات دولت وزیر آموزش و پرورش گزارشی ارایه کرد که برای جبران اثرات ناشی از تعطیلی واحدهای آموزشی، شبکه آموزش دانش آموزان با نام اختصاری «شاد» طراحی شده است و یک شبکه اختصاصی، امن، تعاملی و منحصر به فعالیت‌های آموزشی و مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی است. در این گزارش همچنین از برنامه‌های آن وزراتخانه برای استمرار آموزش دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت یا ابزار هوشمند ندارند نیز ارائه شد.

در این جلسه رییس جمهوری ضمن تشکر از تداوم آموزش و توسعه دولت الکترونیک، وزیر آموزش و پرورش را موظف کرد امکان دسترسی عادلانه همه دانش آموزان سراسر کشور به آموزش را در شرایط تعطیلی واحدهای آموزشی فراهم کند، به طوری که هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نماند.

اجازه نمی‌دهم دانش‌آموزی از آموزش جا بماند

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در توئیتر نوشت که اجازه نمی‌دهد دانش‌آموزی از آموزش جا بماند. او تاکید کرد که سامانه شاد نزدیک ۹۰ درصد دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد برای مابقی که یا دسترسی به اینترنت نداشته یا ابزار ندارند، برنامه ویژه‌ای دارد.

حاجی میرزایی افزود: مدیران و معلمان به‌ صورت حضوری و با ارائه بسته‌های آموزشی حتی با تماس‌های تلفنی آموزش را پی می‌گیرند.

خانواده‌ها نگران امتحانات دانش‌آموزان نباشند

وزیر آموزش و پرورش برای آسوده کردن خیال خانواده ها این را نیز گفت: خانواده‌ها نگران امتحانات پایان سال دانش‌آموزان نباشند؛ زیرا سیاست تسهیل در دستور کار آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی که در حاشیه جلسه هیات دولت سخن می‌گفت، افزود: از آنجا که از آینده ویروس کرونا اطلاعی نداریم؛ باید آموزش همچنان ادامه داشته باشد؛ زیرا آنچه که دانش آموزان در سال تحصیلی یاد می‌گیرند، باید پشتوانه سال آینده آنها باشد و نباید در این آموزش خللی ایجاد شود.

او در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایانی دانش آموزان نیز گفت: برای این موضوع تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی و ستاد مبارزه با ویروس کرونا هستیم. البته در صورتی که تمام محتوای آموزشی تدریس شود، اگر امکان آزمون حضوری باشد، ‌اولویت ما برگزاری آزمون به صورت حضوری است. اما اگر سیاست‌های وزارت بهداشت امکان برگزاری آموزش حضوری را ندهد، با استفاده از دیگر شیوه‌ها امتحانات برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان، آموزش‌های تربیت بدنی را از تلویزیون و شبکه شاد فرامی‌گیرند

وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته اما این را نیز گفت که از موضوع تربیت بدنی و سلامت محصلان غافل نشده‌ایم؛ بنابراین دانش‌آموزان، آموزش‌های تربیت بدنی و سلامت را از طریق تلویزیون و شبکه شاد فرامی‌گیرند.

محسن حاجی میرزایی اظهار داشت: بیماری کرونا گرفتاری‌های زیادی را برای دانش آموزان به وجود آورده و امر آموزش را با اخلال مواجه کرده است، ما موظفیم تدبیر کنیم و اجازه ندهیم آموزش دانش آموزان آسیب ببیند.

امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز گفت با توجه به اهمیت صدور مدرک دیپلم برای دانش آموزان پایه دوازدهم، امتحانات نهایی آنها به طور قطع به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

علیرضا کمرئی افزود: اما ارزشیابی از سایر پایه‌ها ممکن است توسط معلمان و براساس فعالیت دانش آموزان انجام شود البته این در صورتی است که دانش آموزان قادر به حضور در مدرسه نباشند، هرچند هنوز موردی در این خصوص قطعی نیست.
 

اینترنت در فضای شبکه شاد رایگان می‌شود

اما خبر خوب دیگر برای دانش آموزان و معلمان این بود که استفاده از اینترنت در فضای شبکه شاد به زودی برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان می‌شود، شبکه ای که این روزها خیلی از آن صحبت شده و خانواده های ایرانی بسیاری، حالا دیگر با آن سروکار دارند.

مهدی شرفی رییس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در توضیح این خبر گفته که در حال پیگیری این موضوع هستیم که تا چند روز آینده استفاده از اینترنت در فضای شبکه شاد برای همه دانش آموزان و معلمان رایگان شود.

اتصال مناطق محروم به اینترنت برای استفاده دانش‌آموزان

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: بر اساس تفاهم‌نامه این وزارتخانه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده تمامی دانش آموزان از آموزش مجازی مناطق محروم هم به اینترنت متصل شدند.

مهدی شرفی درمورد دانش آموزانی که به دستگاه گوشی هوشمند رایانه دسترسی ندارند یا در محل زندگی آنها اینترنت ضعیف است، اظهار داشت: در کنار آموزش‌های آنلاین شبکه شاد، صداوسیما در شبکه آموزش و شبکه ۴ مشغول تولید و پخش برنامه‌های آموزشی است. در مناطق دوردست و عشایری هم راهبران آموزشی اقدام به تولید محتوای آموزشی می‌کنند تا آن را به دست دانش‌آموزان برسانند.

وی با یادآوری این که شبکه شاد چند روز است فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: فعالیت اپلیکیشن شاد در همه پایه‌ها آغاز شده است و تا این لحظه حدود ۱۰ میلیون کاربر به این شبکه وصل شدند که حدود ۸ میلیون نفر از آن‌ها دانش‌آموز هستند.

۸۵ درصد دانش‌آموزان امکان استفاده از شبکه شاد را دارند

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش نیز هفته گذشته با اشاره به اینکه ۸۵ درصد دانش‌آموزان می‌توانند از شاد استفاده کنند، اعلام کرد از دانش‌آموزانی که ابزار لازم برای استفاده از شبکه شاد ندارند، حمایت خواهیم کرد و آنها شناسایی و تجهیز می‌شوند.

۹ میلیون دانش‌آموز و معلم به شبکه شاد پیوستند

اما پس از یک هفته آغاز به کار شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد)، به اولین شبکه داخلی مورد استفاده، تبدیل شد و تاکنون بیش از ۹ میلیون دانش‌آموز و معلم به این شبکه پیوستند. این را مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: ما در پی راهکاری بودیم تا در ایام تعطیلی مدارس، اتصال میان معلم و دانش‌آموز حفظ شود و تکالیف از آن طریق به دانش‌آموزان داده شود.

تبادل بیش از ۲۵۰ میلیون پیام در شبکه آموزشی دانش‌آموزان

به گفته سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، بیش از ۲۵۰ میلیون پیام تبادل و ۱۱ میلیون فایل در شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) دانلود شده است، این شبکه آموزشی برای همه مقاطع تحصیلی فعال ‌شده است و تاکنون حدود ۱۰ میلیون کاربر به این شبکه متصل شده‌اند و ۸ میلیون دانش‌آموز در این شبکه آموزشی فعالیت می‌کنند.

بیش از ۳۰ هزار دانشجومعلم مهرماه به چرخه آموزش وارد می‌شوند

آموزش و پرورش هفته گشته خبرهای مهم دیگری نیز داشت، یکی از آن خبرهای مهم این بود که بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دانشجومعلم در مهرماه امسال به وزارت آموزش و پرورش ملحق می‌شوند.

حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان این خبر را اعلام کرد و افزود:  در حال حاضر ۲۰ هزار دانشجومعلم تربیت شده در دانشگاه فرهنگیان آماده خدمت در آموزش و پرورش هستند اما اگر آمار قبولی های ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به ما داده شود، این آمار به ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر می رسد.

تمجید وزیر از معلم فداکار روی تخت بیمارستان

اما هفته گذشته تصویری از یک معلم که روی تخت بیمارستان در حال آموزش آنلاین به دانش آموزانش بود، دست به دست می چرخید و موجب تمجید کاربران فضای مجازی شد، وزیر آموزش و پرورش نیز در توئیتر با تأکید بر اینکه معلمان در بحران کرونا تا پای جان ایستاده‌اند، نوشت: خانم جعفری یک معلم از یک میلیون فرهنگی عزیز و فداکاری است که در بحران ‎کرونا تا پای جان برای آینده‌سازان ایران ایستاده‌اند.

حاجی میرزایی با اشاره به فداکاری‌هایی که معلمان در بحران کرونا برای تداوم فعالیت‌های یادگیری انجام داده‌اند، گفت: ‏فداکاری همیشگی معلمان، در روزهای سخت به چشم جامعه آمده است.

او به تصویر آن خانم معلم روی تخت بیمارستان در حال آموزش آنلاین، اشاره کرد و گفت: خانم جعفری یک معلم از یک میلیون فرهنگی عزیزی و فداکاری است که در بحران ‎کرونا تا پای جان برای آینده‌سازان ایران ایستاده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در تماس تلفنی با خانم جعفری، دبیر زبان انگلیسی منطقه چهار شهر تهران با بیان اینکه معلمان در حالی که مدرسه تعطیل شده اما آموزش را استمرار دادند از تلاش معلمی قدردانی کرد که از روی تخت بیمارستان به آموزش آنلاین مشغول بود. این تصویر، فوق‌العاده افتخارآمیز بود که یک دبیر متعهد و مسؤول تا این حد دلسوزی نسبت به دانش آموزانش دارد.

حاجی میرزایی گفت: به شما تبریک می‌گویم... معلمان به عنوان قشر فرهیخته همیشه در کنار مردم بودند و در سختی‌ها و شادی‌ها در کنار مردم هستند و کمک می‌کنند.

نتایج بررسی صلاحیت‌ پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش اعلام شد

هفته گذشته دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش آموزش و پرورش نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش و فرایند جذب) پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی آبان ماه سال ۱۳۹۸ آموزش و پرورش را منتشر کرد.

امکان حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها فراهم شد

هفته گذشته امکان حضور دانشجویان دکتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های دانشگاهی، بر اساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، فراهم شد.

این بخش نامه بدین شرح است: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مجاز هستند از آغاز اردیبهشت ماه ۹۹ امکان حضور دانشجویان دوره دکتری خود را با لحاظ شرایط زیر در دانشگاه ها فراهم آورند.
- کلاس های درسی ترجیحاً به صورت الکترونیکی برگزار می شود مگر به تشخیص استاد و به منظور رفع اشکال با رعایت فاصله افراد و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کلاس های بزرگ و دارای تهویه مناسب.
- دانشجویانی که برای پیشبرد و انجام رساله خود نیاز به حضور و فعالیت در آزمایشگاه و کارگاه دارند، می توانند با رعایت ضوابط بهداشتی و تا حد امکان به صورت تک نفره از فضای آزمایشگاه یا کارگاه استفاده کنند. در صورت لزوم، ساعات کاری آزمایشگاه و کارگاه بین دانشجویان توزیع و برنامه حضور آنها در روزها و زمان های مختلف تنظیم شود.

امکان استفاده از خوابگاه‌ها برای دفاع از پایان‌نامه در شرایط شیوع کرونا فراهم شد

حتی برخی دانشگاه ها به دلیل دفاع پایان نامه دانشجویان امکان استفاده از خوابگاه را با رعایت پروتکل های بهداشتی برای این عده از دانشجویان فراهم کردند. از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر تسهیلاتی فراهم کرده که در شرایط شیوع ویروس کرونا امکان استفاده از خوابگاه در زمان دفاع از پایان‌نامه دانشجویان فراهم شود.

برای تسهیل و حمایت از برگزاری دفاعیه پایان نامه‌ها، معاونت فرهنگی و دانشجویی تسهیلات لازم برای اسکان موقت دانشجویان مقیم خارج از تهران را فراهم کرد. برای این منظور، دانشجویان با تایید معاونت آموزشی به مدت یک هفته امکان استفاده از امکانات خوابگاهی با رعایت اصول فاصله‌گذاری و جوانب بهداشتی را خواهند داشت.
طبق خبر این دانشگاه، اتاق‌های مهیا شده برای دانشجویان تک نفره است و بعد از هر بار استفاده ضدعفونی می‌شود.

برخی دانشگاه ها نیز برای راحتی حال دانشجویان، حذف ترم تحصیلی را مجاز اعلام کردند، مانند دانشگاه صنعتی شریف.

کنکور سه هفته بعد از امتحانات نهایی مدارس

سخنگوی دولت نیز با بیان این که آموزش مجازی دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: با توجه به وضعیت کنونی بیماری کرونا در کشور، کنکور سراسری سه هفته پس از برگزاری امتحانات نهایی مدارس برگزار می‌شود.

«علی ربیعی» درباره بازگشایی مدارس و برگزاری کنکور سراسری به ایرنا گفت: بنای وزارت آموزش و پرورش این است که تا پایان اردیبهشت آموزش دروس تمام شود و آموزش درس‌های باقیمانده به روش‌های مجازی مانند طرح آموزشی «شاد»، تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به دانش‌بنیان‌های آسیب‌دیده از کرونا

هفته گذشته خبر خوبی نیز در مورد کسب و کارهای خرد منتشر شد که از حمایت کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان اکوسیستم فناوری و نوآوری آسیب‌دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان خبر می‌داد.

علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد جزئیات تسهیلات حمایتی صندوق نوآوری از کسب و کارهای زیان ‌دیده بر اثر شیوع ویروس کووید-۱۹ گفت: با توجه به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور ایجاد کرده است، صندوق نوآوری و شکوفایی با هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور مصوب کرد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های فناور، خلاق، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های فعال در اکوسیستم فناوری و نوآوری حمایت کند. بر این اساس مقرر شد تسهیلاتی هم‌راستا با تسهیلاتی که دولت جمهوری اسلامی ایران مصوب کرده است، در صندوق اجرا شود.

به توان صادرات تجهیزات پزشکی درمان کرونا دست یافته‌ایم

در حالی که روزهای کرونایی بخش های مختلف را به تعطیلی کشاند اما روزهای پرکاری برای شرکت های دانش بنیان بود به طوری که  با تولیدات روزافزون شرکت‌های دانش بنیان در زمینه کیت‌های تشخیص و تجهیزات پزشکی در زمینه بیماری کرونا، اکنون برای صادرات این محصولات آماده می‌شویم.

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جمعی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ساخت تجهیزات جدید در عرصه مبارزه با کرونا در کشور واقع  شده است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه تولید تجهیزات پزشکی معتبر نظیر ونتیلاتور و دستگاه‌های مختلف اتاق عمل شاهد تحولات فوق العاده‌ای در کشور هستیم به طوری که این شرکت‌ها اکنون تاییدیه‌های لازم را دارند و می‌توانند محصولات خود را حتی به اروپا صادر کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری توضیح داد: با تولید انبوه شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ماسک و  مواد ضدعفونی نیز در حال حاضر همه بخش‌های تولید را در داخل کشور در اختیار داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 ستاری با بیان اینکه ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان موجب شده است بتوانیم به خوبی در مقابل کرونا مقاومت کنیم، یادآور شد: این دستاورد حاصل کمک و فعالیت صدها مرکز پژوهشی، شرکت دانش بنیان و دانشگاهیان بوده و خوشبختانه صدها طرح پژوهشی و هزاران تست بالینی در این زمینه محقق شده است.
ستاری افزود: نتیجه این طرح‌ها موجب شده است امروز نسبت به بیماری کرونا و راه‌های درمان آن به شناخت خوبی دست یابیم و علاوه بر آن، همه تجهیزات پزشکی لازم را نیز توسط شرکت‌های دانش بنیان در داخل تولید کنیم.

ظرفیت روزانه تست کرونا از ۵ هزار به ۱۵ هزار

رئیس بیماری‌های نوپدید و بازپدید و روابط عمومی انستیتو پاستور ایران نیز گفت که در روزهای ابتدایی گزارش بیماری کرونا، ظرفیت تشخیصی ما در کشور حدود ۵۰۰ آزمایش در روز بود که این ظرفیت در حال حاضر به بیش از روزانه ۱۵ هزار آزمایش تشخیصی رسیده است.

احسان مصطفوی با اشاره به اینکه پتاسیل دو تا سه برابر شدن این ظرفیت را در کشور داریم، افزود: با ایجاد شبکه آزمایشگاهی تشخیص بیماری کرونا در کشور، موفق شدیم از تهدید این بیماری، یک فرصت بسازیم.

مقدمات تولید پادتن کرونا در کشور فراهم شد

خبر مهم دیگری که در حوزه دانشگاه و آموزش کشور منتشر شد این بود که با سعی و تلاش محققان ایرانی مقدمات تولید ایمنوگلوبولین اختصاصی (پادتن) کرونا در کشور فراهم شده است.

حسن ابوالقاسمی سرپرست پروژه پلاسمادرمانی کرونا در توضیح این خبر گفت: ایمنوگلوبولین اختصاصی علیه کرونا را می توان از پلاسمای انسانی تولید کرد. به عبارتی با خالص سازی پلاسما می توان آنتی بادی یا پادتن اختصاصی ضدکرونا ساخت و آنها را در ویال (ظروف شیشه‌ای) کوچک نگهداری کرد.

مانند ایمنوگلوبولین های وریدی که از پلاسمای انسانی تهیه می شود که داروی با ارزش و گرانی است، می توان ایمنوگلوبولین اختصاصی علیه کرونا را هم تولید کرد.

فعالیت های تحقیقی تولید آنتی بادی علیه کرونا در کشور آغاز شده و به نظر می رسد قابلیت تولید ایمنوگلوبولین اختصاصی علیه کووید- ۱۹ در ایران وجود داشته باشد.

ایده نهایی ما ساخت پادتن علیه کرونا است و این کار درحال طی کردن مراحل خودش است به عبارتی دانشمندان ایرانی برای ساخت ایمنوگلوبولین اختصاصی علیه کرونا، گام های ارزشمندی برداشته اند.

دانشجویان پروتکل‌های بهداشتی مهار کرونا را در عزیمت به کشور رعایت کنند

اگر یادتان باشد اواخر فروردین هنگام بازگشت دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا با مسوولان فرودگاه در مورد پذیرش پروتکل های بهداشتی کرونا تنش بوجود آمده بود، رایزن علمی و فناوری ایران و سرپرست دانشجویان در اروپا از دانشجویان ایرانی مقیم اروپا که قصد بازگشت به کشور را دارند، خواست به پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده در زمان عزیمت به کشور، مقید بوده و با مسئولین مربوطه در مبدا و مقصد همکاری کنند.

قادر قربانی اصل با ابراز تاسف از تنش به وجود آمده میان برخی از دانشجویان و مسئولان فرودگاه در زمان عزیمت سری اول دانشجویان مقیم ایتالیا به کشور که در ۲۹ فروردین ماه و پس از مقاومت برخی از دانشجویان در پذیرش پروتکل های بهداشتی مرتبط با شیوع کووید ۱۹ که در دنیا تدوین شده است، گفت: از دانشجویان گرامی تقاضا می شود با توجه به شرایط خاص ایجاد شده و به منظور حفظ سلامت خود و خانواده های خود، ضمن همکاری با مسئولان مربوطه، به پروتکل های تدوین شده بهداشتی پایبند بوده و در ترغیب سایر مسافران نیز کوشا باشند.
وی با اشاره به تلاش و حمایت های نهادهای مختلف دولتی ایران در انجام روند انتقال دانشجویان به کشور، اضافه کرد: مساعدت و همکاری دانشجویان با مسئولان ذیربط در شرایط کنونی، تنها راه حل رفع مشکل پیش آمده و جلوگیری از مسایل مشابه برای سایر دانشجویان خواهد بود.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا مدارس محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا مدارس محسن حاجی میرزایی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا مدارس محسن حاجی میرزایی ایمنوگلوبولین اختصاصی علیه دانش آموزی از آموزش وزارت آموزش و پرورش شرکت های دانش بنیان پروتکل های بهداشتی وزیر آموزش و پرورش روی تخت بیمارستان آموزش و پرورش نیز امکان استفاده آموزش و پرورش همه دانش آموزان امتحانات نهایی هیچ دانش آموزی تجهیزات پزشکی کرونا در کشور برگزار می شود بیماری کرونا حاجی میرزایی شبکه آموزشی ویروس کرونا آموزش مجازی رییس جمهوری شیوع ویروس شبکه آموزش پایان نامه دانشگاه ها علیه کرونا هفته گذشته خانواده ها برای دانش محسن حاجی فراهم شد شبکه شاد شرکت ها نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص