Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «مصطفی قانعی» دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اینکه کیت الایزا برای شناسایی پادتن موجود در بدن جهت مقابله با کرونا ویروس چه زمانی در میان آزمایشگاه‌های کشور توزیع خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر کیت الایزا موجود بوده و تاییدیه اداره کل تجهیزات را هم دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص روند قیمت‌گذاری کیت الایزا در بخش خصوصی بیان کرد: آنطور که من شنیده‌ام، این کیت اکنون در مرحله قیمت‌گذاری قرار دارد تا زمانی که در اختیار بخش خصوصی نیز قرار داده می‌شود در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.

قانعی خاطرنشان کرد: اکنون نیز کیت موجود بوده است و روی چند نفر از افرادی که به کرونا ویروس مبتلا شده بودند، تست شده است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌تر قیمت این کیت با تعرفه بیمه ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود، در بخش خصوصی و آزاد قیمت آن چه میزان خواهد بود؟ گفت: فکر می‌کنم طی چند روز آینده وزارت بهداشت و درمان قیمت دقیق آن را اعلام کند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در واکنش به این پرسش که آیا این کیت پس از قیمت‌گذاری در همه آزمایشگاه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: ما ابتدا منتظر این هستیم که کیت الایزا قیمت‌گذاری شود و بعد از قیمت‌گذاری آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی می‌توانند برای افراد از آن استفاده کنند.

قانعی خاطر نشان کرد: بنده امروز پرس‌وجو‌هایی انجام دادم که در نتیجه آن به من گفتند که همچنان منتظر هستیم تا نتیجه قیمت‌گذاری این کیت اعلام شود.

وی اضافه کرد: ما در بحث فناوری و تولید کارهایمان را انجام دادیم و اکنون کار این بخش به اتمام رسیده است، بنابراین مشکلی از لحاظ تامین و تولید ندارد. بحث‌های مربوط به قیمت‌گذاری در اختیار ما نیست که بگوییم چه زمانی تعرفه کیت الایزا اعلام می‌شود و یا چه زمانی در آزمایشگاه‌ها توزیع خواهد شد. به محض اینکه قیمت این کیت تعیین شود، ما اعلام خواهیم کرد که برای تامین آن هیچ مشکلی نداریم.
بیشتر بخوانید: آیا بهبودی از کرونا باعث مصونیت افراد می‌شود؟ / بیانیه سازمان بهداشت جهانی، واکنش دانشمندان را برانگیخت دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که میزان قطعیت نتیجه کیت الایزا ساخته شده توسط شرکت‌های دانش بنیان چقدر است و تا چه اندازه نتیجه درست را ارائه می‌دهد؟ گفت: این تست توسط وزارت بهداشت تایید شده، بنابراین اگر مشکلی داشت هرگز از سوی وزارت بهداشت تاییدیه نمی‌گرفت. کیت الایزا به صورت قطعی می‌تواند تا بیش از ۹۰ درصد نشان دهد که آیا بدن پادتن مقابله با کرونا را ساخته است یا خیر.

قانعی در پایان تاکید کرد: کیت الایزا فقط نشان می‌دهد که آیا فرد تماس قبلی با کرونا داشته است و الان پادتن در خون آن وجود دارد یا خیر؟ اگر بدن او پادتن ترشح نکرده باشد ممکن است که ویروس کرونا را گرفته باشد، ولی زمانی که پادتن در بدن او ترشح نشده باشد، مصونیت فرد از کرونا را نشان نمی‌دهد. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کیت تشخیص کرونا کیت الایزا قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی ها دوبال عملیات صادق بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند سوابقی دارند، گفت: این شرکت‌ها باید امنیت داشته باشند و بحث جدی فنی دارند که وارد بورس شده اند، گفت: این شرکت‌ها امید به رشد و افزایش سرمایه مردم را دارند، اما هیچ لزومی ندارد که شرکتی برای ورود به بورس مورد تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار بگیرد

وی ادامه داد: برای شرکت‌هایی که مسائلی مستقیما با ابعاد حکمرانی داشته و داده‌های کلان مردم را در اختیار دارند و بحث امینت ملی مطرح می‌شود را توسط کارگروهی در معاونت ارزیابی می‌کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ادامه داد:به همین دلیل این کارگروه وضعیت شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس را بررسی می‌کند تا داده‌های مردم و سرمایه گذاری‌های آنان را حفظ کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خوشبختانه ایجاد بازار تخصصی در بورس و شاخص‌های ویژه نماد دانش بنیان تعریف شد، گفت: بناست که تا پایان سال حضور دانش بنیان‌ها در بازار بورس رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخن خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق دو بال داشت؛ علم و فناوری و شجاعت و تدبیر در استفاده از علم و فناوری دوبال وعده صادق بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد