Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@04:18:35 GMT

آثار گروه‌نوازی فرامرز پایور منتشر شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۵۸۶۱

آثار گروه‌نوازی فرامرز پایور منتشر شد

برای اولین‌بار پس از دسترسی «خانۀ پایور» به دست‌نوشته‌های فرامرز پایور استاد موسیقی ایرانی، آثار گروه‌نوازی این هنرمند پیشگام سنتور نوازی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از انجمن موسیقی ایران، برای اولین‌بار پس از دسترسی «خانۀ پایور» به دست‌نوشته‌های ارزشمند استاد فرامرز پایور، آثار گروه‌نوازی این هنرمند منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سری از کتاب‌های «خانۀ پایور» برای طیف وسیعی از موسیقی‌دانان، هنرجویان و دانشجویان موسیقی و نوازندگان سازهای ایرانی کتاب‌هایی کاربردی هستند.

در توضیحات تکمیلی این پروژه آمده است:

«فرامرز پایور در عمر هنری خود با گروه سازهای ایرانی‌اش بیش از سی سال برای این گروه ساخته و تنظیم کرده است. آثار که او برای گروه سازهای ایرانی نوشته است می‌تواند در تجزیه و تحلیل، تمرین گروه‌نوازی و سازهای ایرانی، شناخت تاریخ گروه‌نوازی در ایران و بسیاری ایده‌ها و فعالیت‌های دیگر به کار گرفته شوند.

با دسترسی خانۀ پایور به دست‌نوشته‌های این هنرمند فقید موسیقی ایرانی، راه تصحیح و مقابله و انتشار این آثار هموار شده است و از این پس این سری از آثار ایشان در دسترس جامعۀ موسیقی ایرانی قرار خواهد گرفت.

فرامرز پایور این آثار را به صورت پارتیتور بلکه به شکل پارت‌های جداگانه ثبت کرده‌اند. خانه‌ پایور ضمن حفظ خصوصیات ثبت ایشان در کتاب‌ها، این آثار را به صورت پارتیتور هم به چاپ رسانده است که برای آهنگسازان و سرپرستان گروه‌های ایرانی بسیار راهگشاست.

در هر کتاب ابتدا توضیحاتی ضروری برای تشریح نت‌نویسی و مقایسۀ نسخه‌ها آمده است، سپس پارتیتور اثر و در ادامه پارت‌های جداگانه ‌برای هر ساز که معمولاً شامل پارت: نی، کمانچه، قیچک، آلتو، سنتور، تار، رباب و عود است آمده است.»

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: موسیقی انجمن موسیقی ایران فرامرز پایور سازهای ایرانی فرامرز پایور گروه نوازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی

پارسائیان معاون فرهنگی و هنری سپاه الغدیر استان یزد گفت: اختتامیه دومین جشنواره سرود فجر بسیج یزد در بخش خواهران و برادران با موضوعات استکبارستیزی و مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، ایران زیبا و ایران قوی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فرهنگ بانوی ایرانی، افزایش جمعیت و فرزند آوری، مکتب شهید سلیمانی، فرهنگ بانوی ایرانی، امید افرینی و افزایش نشاط اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: تعدا ۶۵ گروه در این جشنواره ثبت نام کرده بودند که ۲۵ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد ۱۵ گروه برادران و ۱۰ گروه خواهران بودند.

پارسائیان ادامه داد: شروع فراخوان و مهلت ارسال آثار از اول بهمن ماه تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بود و بازبینی آثار از ۱۵ فروردین ماه تا ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ صورت گرفت.

سرهنگ پارسائیان یاداور شد: بخش نهایی جشنواره در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و گروه‌های برتر جشنواره استانی به مرحله کشوری راه یافتند.
 
ترویج روحیه و معارف انقلابی با زبان هنر و زمینه سازی برای ظهور و بروز استعداد‌ها هم از اهداف برپایی این جشنواره به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس