Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قیصری روز دوشنبه در تماس ویدئو کنفرانسی پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با رییس جمهوری افزود: شرکت‌های سلامت محور از سال‌های گذشته در این مجموعه فعال بودند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف تولید تجهیزات بیمارستانی، ماسک‌های نانو و دوربین‌های غیرتماسی اندازه گیری دما توسعه پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تولید روزانه این شرکت‌ها در زمان حاضر شامل بیش از ۵۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۱۹ هزار ماسک نانو "ان ۹۵"،  بیش از ۱۵۰ هزار ماسک سه‌لایه و بیش از ۷۶ دستگاه و تجهیز بیمارستانی و دوربین دمایی است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به بیست و نهمین سالگرد تاسیس این شهرک افزود: این مجموعه علمی و تحقیقاتی در ۵۲۰ هکتار طرح جامع در زمان حاضر سه پارک عام و فناوری و ۱۰ مرکز رشد را در استان اصفهان شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۴۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در این شهرک مشغول فعالیت هستند و هفت هزار و ۳۰۰ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در این مجموعه مشغول بکار هستند.

قیصری گفت: این شرکت‌ها در سال ۹۸ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی و بیش از یک‌هزار میلیارد تومان فروش محصولات و خدمات دانش بنیان داشتند.

وی بیان کرد: یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های در این مجموعه از سال ۸۰ بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید ۱۵ هزار لیتر الکل، نیاز ۶ استان کشور را در این زمینه، تامین و با توجه به شرایط موجود در مدت چند روز، ظرفیت تولیدی آن چند برابر افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، شرکت دیگری هم در این مجموعه با تولید ضد عفونی‌کننده‌های غیرالکلی بر پایه آب، روزانه ۲۰ هزار لیتر تولید دارد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: شرکت دیگری در زمینه تولید ماسک در زمان حاضر ۱۷ خط تولید ماسک راه‌اندازی کرده و روزانه بیش از ۱۵۰ هزار ماسک تولید می‌کند.

رییس جمهوری در این دیدار با بیان‌اینکه پارک‌های علم و فناوری یک سرمایه عظیم برای کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: فعالیت این پارک‌ها تاثیر زیادی در اقتصاد دانش بنیان و اشتغال دانشجویان و افراد تحصیل کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی  با بیان اینکه باید علم، دانش و فناوری را از طریق این پارک‌ها بدست مصرف‌کننده نهایی برسانیم، اظهار داشت: گزارش پارک علم و فناوری اصفهان بسیار جالب بود.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط شرکت دانش‌بینان اصفهانی افزود: بخشی که در زمان حاضر محصولی را تولید می‌کند، فرایند عرضه محصول خود را تا مصرف کننده نهایی دنبال می‌کند.

رییس جمهوری گفت: امروز برای ما خیلی مهم است که تولید خود را چگونه پایش و نظارت کنیم تا بدانیم محصول آنها کجا انبار یا سواستفاده یا در فروشگاهی به قیمت نامناسب عرضه می‌شود . 

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری اصفهان کار ارزشمند و تحقیقاتی در این زمینه انجام داده و با شرکت‌هایی که در اختیار دارد به محصول رسیده و از طریق سامانه‌ خود می‌داند که  تولیداتش به کدام فروشگاه رسیده و این فروشگاه به چه مشتریانی و با چه قیمتی تحویل داده است.

به گفته  روحانی، بسیار ارزشمند است که زنجیره تولید را از ابتدا تا انتها که مصرف‌کننده است، نظارت کنیم و بدانیم که محصول تولیدی چگونه بدست مصرف‌کننده می‌رسد.

اصفهان رتبه دوم کشوری پس از تهران را در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دارد و در زمان حاضر ۵۲۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.

این شرکت‌ها با گردش مالی یکهزار و ۴۷۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۳۴ دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اصفهان حسن روحانی رییس جمهوری سرمایه علم و فناوری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شرکت دانش بنیان علم و فناوری زمان حاضر دانش بنیان مصرف کننده پارک ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توافق نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

این  توافق‌نامه در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قرارداد‌های بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

 

در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسئولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قرارداد‌های بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل را عهده‌دار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور